VYBERTE SI REGION

Z hlavního nádraží do Svinova dokonce po čtyřech kolejích?

Ostrava - Deník o chystané rekonstrukci informoval už na jaře. Zatímco tehdy byly známy pouze obecné informace, nyní už jsou hotové výsledky studie proveditelnosti.

31.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pavel Sonnek

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zkoumala několik variant, přičemž nejvýhodnější je ta druhá, jež počítá se ztrojkolejněním železniční trati mezi ostravským hlavním nádražím a tím ve Svinově.

„V převážném úseku od osobního hlavního nádraží po přemostění řeky Odry se jedná dokonce o zčtyřkolejnění," informuje Marek Illiaš z tiskového oddělení SŽDC. Podle něj jde o levnější variantu, která přitom nabízí výrazné zvýšení kapacity trati v daném úseku.

MINISTERSTVO CHCE NADJEZD

Tato varianta ovšem podle ministerstva dopravy (MD) dostatečně neřeší křížení vlaků. Centrální komise MD proto podle Illiaše doporučila třetí variantu, která obsahuje mimoúrovňové křížení pro vlaky v trase Ostrava střed Ostrava hlavní nádraží uhelné Ostrava-Svinov Opava s vlaky na trase Ostrava střed Přerov. Výsledkem má být nerušený protisměrný provoz, jehož realizace by ale podle SŽDC nebyla ekonomicky efektivní. „Centrální komise MD proto studii proveditelnosti s doporučením varianty dvě neschválila a její projednávání přerušila do doby, než bude dopracována dle připomínek," doplnil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Dodal, že opětovné projednávání studie je na programu v září.

Informaci potvrzuje též mluvčí MD Tomáš Neřold, jenž nepřímo naznačil, že realizace jakéhosi nadjezdu je při rekonstrukci klíčová pro čerpání evropských dotací.

„Rekonstrukcí železničního uzlu v Ostravě se zabývala Centrální komise MD, která rozhodla, že projednávání studie proveditelnosti pouze přerušuje s tím, že SŽDC dopracuje studii tak, aby stavbu bylo možno spolufinancovat z evropských fondů," vysvětluje Neřold.

ZAČNE SE DO ČTYŘ LET

Podle informací Deníku by rekonstrukce železničního uzlu měla stát přibližně pět miliard korun. Začít by měla do roku 2020, a to i přes prozatímní nejednotnost názorů SŽDC a MD.

„Termín předpokládaného zahájení se zatím nemění," potvrzuje Marek Illiaš již dříve zmíněný rok 2020.

Jak by se rozsáhlá rekonstrukce promítla do plynulosti dopravy na této trase?

„O tom je zatím předčasné mluvit, ale jistě budeme postupovat obdobně jako při rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci, kdy průjezdnost uzlem byla zachována," dodává mluvčí SŽDC.

K TÉMATU

Podchod a moderní nástupiště Proměna železničního uzlu mezi hlavním a svinovským nádražím nespočívá pouze ve zkapacitnění trati, ale rovněž v modernizaci některých nástupišť a stanic. Na zastávce Stodolní bude prodlouženo nástupiště pro umožnění nástupu cestujících do dálkových osobních vlaků. Výraznější proměnou projde stanice Ostrava střed, kde bude vytvořen podchod s bezbariérovým přístupem na nástupiště. 

Autor: Petr Jiříček

31.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Kapra na Vánoce koupíte on-line

Orlickoústecko, Svitavsko – Kapr s bramborovým salátem je vánoční klasika. Na kolik letos štědrovečerní večeře vyjde? Kilo šupináče v regionu koupíte pod 90 korun. Ulovit si ho můžete dokonce v „on-line rybníku", Plundrovo rybářství z Dlouhoňovic totiž nabízí on-line objednávku.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies