VYBERTE SI REGION

Za ničivý požár železničního stavědla nikdo nemůže

Bohumín - Rozsáhlý požár, který v únoru na několik týdnů ochromil důležitý železniční uzel, zavinila technická závada. Tak zní výsledek vyšetřování opírající se o odborné expertízy.

16.9.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
39 fotografií
Zásah hasičů u požáru v bohumínské železniční stanici.

Zásah hasičů u požáru v bohumínské železniční stanici. Foto: Hasiči MSK

Požár vypukl ve středu 10. února po 21. hodině v reléové skříni ústředního stavědla. Prvotní exploze elektrického vedení způsobila požáry na dalších dvou místech. Zaměstnancům se podařilo z objektů utéct bez zranění.

Právě pro tři ohniska požáru - v budově stavědla, v opravárenské hale a venkovní rozvodové skříni - existovalo podezření na úmyslné založení. Znalci to však při svém zkoumání vyloučili. Za vše mohla elektřina, odborně elektrický průraz, ke kterému dochází při překročení možností namáhané izolace.

„Příčinou požáru byla technická závada na trakčním kabelovém vedení. Došlo k elektrickému průrazu izolace kabelového vedení a následnému průrazu silového vedení, které bylo vedeno společně se sdělovacím vedením. Příčina prvotního průrazu zjištěna nebyla. Podle znalců k němu však došlo vlivem vibrací způsobovaných železničním provozem, stárnutím izolace nebo jiným vlivem. V každém případě však bylo vyloučeno cizí zavinění, a to jak úmyslné, tak nedbalostní. Bylo ověřeno, že všechna zařízení měla řádně prováděné revize i opravy. Vyšetřování případu proto bylo odloženo," řekla Deníku policejní mluvčí Zlatuše Viačková.

Samotné uhašení požárů bylo otázkou několika minut, přestože hořelo i ve vysokých výškách. Mnohem náročnější bylo následné odstraňování mimořádně komplikovaných následků.

Vyhořel mozek stanice

Požár si vyžádal maximální logistické nasazení železničářů, kteří museli operativně vyřešit dopravu na vytížené trati. Ve stanici a širokém okolí byly mimo provoz všechny výhybky, mimo provoz byly také železniční přejezdy a důležité zabezpečovací zařízení. Z bohumínské stanice byly nouzově vyvezeny uvíznuté vlakové soupravy, železniční doprava byla vedena náhradní trasou přes Havířov, později byla trať skrz Bohumín zprovozněna alespoň pro přímý průjezd.

Dosavadní škody způsobené přímo na zařízení Správy železniční dopravní cesty a Českých drah, byly vyčísleny na zhruba 110 milionů korun.

Autor: Libor Běčák

16.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
2 8

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Barack Obama
6

Obama. Prezident, který Evropě možná nerozuměl

Obří aligátor vyděsil turisty na Floridě, připomínal pravěkého ještěra

Turistům v národním parku poblíž Tampy na Floridě zkřížil v neděli cestu obří aligátor. Zvíře připomínající pravěkého ještěra měřilo odhadem přes čtyři metry a vážilo 360 kilogramů, informovala americká média.

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Odškodnění za ptačí chřipku pokryje sotva třetinu ztrát, stěžuje si chovatel

Jižní Morava - Lidé, kteří přišli o drůbež kvůli ptačí chřipce, mohou požádat o odškodnění. Podle chovatelů je ale nižší než ztráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies