Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za ničivý požár železničního stavědla nikdo nemůže

Bohumín - Rozsáhlý požár, který v únoru na několik týdnů ochromil důležitý železniční uzel, zavinila technická závada. Tak zní výsledek vyšetřování opírající se o odborné expertízy.

16.9.2016
SDÍLEJ:

Zásah hasičů u požáru v bohumínské železniční stanici. Foto: Hasiči MSK

Požár vypukl ve středu 10. února po 21. hodině v reléové skříni ústředního stavědla. Prvotní exploze elektrického vedení způsobila požáry na dalších dvou místech. Zaměstnancům se podařilo z objektů utéct bez zranění.

Právě pro tři ohniska požáru - v budově stavědla, v opravárenské hale a venkovní rozvodové skříni - existovalo podezření na úmyslné založení. Znalci to však při svém zkoumání vyloučili. Za vše mohla elektřina, odborně elektrický průraz, ke kterému dochází při překročení možností namáhané izolace.

„Příčinou požáru byla technická závada na trakčním kabelovém vedení. Došlo k elektrickému průrazu izolace kabelového vedení a následnému průrazu silového vedení, které bylo vedeno společně se sdělovacím vedením. Příčina prvotního průrazu zjištěna nebyla. Podle znalců k němu však došlo vlivem vibrací způsobovaných železničním provozem, stárnutím izolace nebo jiným vlivem. V každém případě však bylo vyloučeno cizí zavinění, a to jak úmyslné, tak nedbalostní. Bylo ověřeno, že všechna zařízení měla řádně prováděné revize i opravy. Vyšetřování případu proto bylo odloženo," řekla Deníku policejní mluvčí Zlatuše Viačková.

Samotné uhašení požárů bylo otázkou několika minut, přestože hořelo i ve vysokých výškách. Mnohem náročnější bylo následné odstraňování mimořádně komplikovaných následků.

Vyhořel mozek stanice

Požár si vyžádal maximální logistické nasazení železničářů, kteří museli operativně vyřešit dopravu na vytížené trati. Ve stanici a širokém okolí byly mimo provoz všechny výhybky, mimo provoz byly také železniční přejezdy a důležité zabezpečovací zařízení. Z bohumínské stanice byly nouzově vyvezeny uvíznuté vlakové soupravy, železniční doprava byla vedena náhradní trasou přes Havířov, později byla trať skrz Bohumín zprovozněna alespoň pro přímý průjezd.

Dosavadní škody způsobené přímo na zařízení Správy železniční dopravní cesty a Českých drah, byly vyčísleny na zhruba 110 milionů korun.

Autor: Libor Běčák

16.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Elektřina. Ilustrační foto.
18

Ceny energií zatím stagnují. Zdražit by mohla elektřina

Ilustrační foto.
2 23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

FOTOGALERIE: Vydržel. Vojáci u Labe testovali pontonový most

Mezinárodního cvičení s českou a slovenskou armádou se v Litoměřicích zúčastnila i texaská národní garda. Cílem ukázky byla stavba pontonového mostu a transport těžké techniky. 

Nemocnice zavírá kvůli zlodějům kovů. Ukradli kabely

V Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem bude od pátku do neděle omezen provoz. Pacienti mají jet za ošetřením do Děčína či Teplic.

Jablek je málo, jejich cena poroste

Ovocnáři zahájili hlavní sklizeň jablek. Někde stromy spíš pročesávají než češou, jablek je podle prognóz o třicet procent méně než vloni. Na Jičínsku se na jablkové kalamitě podepsaly mrazy a kroupy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení