VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zdá se to být definitivní: nádraží v Havířově se bude bourat

Osud havířovského vlakového nádraží je zřejmě zpečetěný. Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) minulý týden při setkání se zástupci havířovského sdružení Důl architektury nepřipustil na toto téma žádnou diskuzi a trvá na tom, že projekt, při kterém se počítá s demolicí stávající budovy, platí.

17.3.2014 2
SDÍLEJ:

Vlakové nádraží v Havířově. Foto: Deník/Libor Běčák

Zástupci odborné i laické veřejnosti se snažili ministra dopravy přesvědčit, že jeho postoj k celé věci je založen na nepřesných informacích, které mohou nevratně a negativně ovlivnit část Havířova. Neúspěšně.

„Ministr namísto toho na nás doslova začal řvát, co po něm chceme, když se všechny státní orgány vyjádřily pro demolici. Diskuse neměla smysl, protože pan ministr vedl debatu na úrovni hospody čtvrté cenové kategorie," dodává Martin J. Kadrman, viceprezident Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR (ASORKD) .

Dodal, že Prachařovi navrhl zřízení expertní skupiny, která by posoudila další směřování projektu. „Řekl, ať si zřídíme, co chceme," dodal Kadrman.

Vizualizace budoucí podoby havířovského dopravního terminálu.

Architekt z havířovského sdružení Adam Guzdek ještě připomněl, že se snažili upozornit ministra na fakt, že předložený projekt je záměrně podfinancovaný. „Nabízí se tak obrovský prostor vícepracem, které však nejsou propláceny z evropských fondů, ale ze

státního rozpočtu," argumentuje Guzdek.

Stejně tak je podle ČKA záměrně přefinancována kalkulace na možnou rekonstrukci nádraží, kterou provedly České dráhy. „Úředníci to ministrovi postavili tak, že demolice a stavba nového je levnější než rekonstrukce stávající budovy," dodal Guzdek.

Vlaková stanice postavená v 60. letech v bruselském stylu je podle architektů mimořádně cenná a zaslouží si opravu a zachování. Vlastník, České dráhy, má ale jiný názor. Zatímco exministr dopravy Zdeněk Žák rozhodl, že se bourat nebude, neboť na to nejsou peníze, po nástupu Antonína Prachaře se opět preferuje demolice.

S ministerstvem i zástupci Českých drah souhlasí také představitelé Havířova, kteří argumentují tím, že do přípravy projektu už byly investovány miliony korun, a je proto škoda projekt nyní zvrátit.

Město se má podílet na úpravě prostoru před nádražím, na což už získalo příslib dotací od Evropské unie.

Autor: Tomáš Januszek

17.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
6 8

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Jan Hamáček, předseda Poslanecké sněmovny
15 8

Babiš by měl sám opustit vládu. Dohnala ho minulost, říká Hamáček

V dubnu přišlo na silnicích o život 36 lidí, o jednoho méně než loni

Na českých silnicích zemřelo letos v dubnu 36 lidí, o jednoho méně než loni. Číslo vyrovnává tragickou bilanci z dubna před třemi roky, která byla nejnižší od roku 1990. Od začátku roku při dopravních nehodách v Česku zemřelo 124 lidí, což je o 19 méně než za první čtyři měsíce loňska. Vyplývá to z předběžných údajů policie.

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Za ohýnky a popíjení hrozí pokuty, varují strážníci před čarodějnicemi

Čarodějnické oslavy v noci ze 30. dubna na 1. května jsou z pohledu pražských strážníků rok co rok stejné. Stejně jako hasiči a zdravotničtí záchranáři zaznamenávají i příslušníci městské policie během filipojakubské noci požáry související s nedostatečným zabezpečením ohňů. Občas se objeví případy nahnutých či naříznutých májek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies