VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zdá se to být definitivní: nádraží v Havířově se bude bourat

Osud havířovského vlakového nádraží je zřejmě zpečetěný. Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) minulý týden při setkání se zástupci havířovského sdružení Důl architektury nepřipustil na toto téma žádnou diskuzi a trvá na tom, že projekt, při kterém se počítá s demolicí stávající budovy, platí.

17.3.2014 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
32 fotografií

Vlakové nádraží v Havířově. Foto: Deník/Libor Běčák

Zástupci odborné i laické veřejnosti se snažili ministra dopravy přesvědčit, že jeho postoj k celé věci je založen na nepřesných informacích, které mohou nevratně a negativně ovlivnit část Havířova. Neúspěšně.

„Ministr namísto toho na nás doslova začal řvát, co po něm chceme, když se všechny státní orgány vyjádřily pro demolici. Diskuse neměla smysl, protože pan ministr vedl debatu na úrovni hospody čtvrté cenové kategorie," dodává Martin J. Kadrman, viceprezident Asociace sdružení pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR (ASORKD) .

Dodal, že Prachařovi navrhl zřízení expertní skupiny, která by posoudila další směřování projektu. „Řekl, ať si zřídíme, co chceme," dodal Kadrman.

Vizualizace budoucí podoby havířovského dopravního terminálu.

Architekt z havířovského sdružení Adam Guzdek ještě připomněl, že se snažili upozornit ministra na fakt, že předložený projekt je záměrně podfinancovaný. „Nabízí se tak obrovský prostor vícepracem, které však nejsou propláceny z evropských fondů, ale ze

státního rozpočtu," argumentuje Guzdek.

Stejně tak je podle ČKA záměrně přefinancována kalkulace na možnou rekonstrukci nádraží, kterou provedly České dráhy. „Úředníci to ministrovi postavili tak, že demolice a stavba nového je levnější než rekonstrukce stávající budovy," dodal Guzdek.

Vlaková stanice postavená v 60. letech v bruselském stylu je podle architektů mimořádně cenná a zaslouží si opravu a zachování. Vlastník, České dráhy, má ale jiný názor. Zatímco exministr dopravy Zdeněk Žák rozhodl, že se bourat nebude, neboť na to nejsou peníze, po nástupu Antonína Prachaře se opět preferuje demolice.

S ministerstvem i zástupci Českých drah souhlasí také představitelé Havířova, kteří argumentují tím, že do přípravy projektu už byly investovány miliony korun, a je proto škoda projekt nyní zvrátit.

Město se má podílet na úpravě prostoru před nádražím, na což už získalo příslib dotací od Evropské unie.

Autor: Tomáš Januszek

17.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pražský hrad.

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly u Lačnova

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly nyní na loukách a zahradách v okolí Lačnova na Vsetínsku. Lokalit je 18, k největším patří například louka za školou nebo na Sucháčkových pasekách, tam bývá až 20.000 nebo 30.000 květů, řekl dnes Milan Orálek z Českého svazu ochránců přírody Valašské Meziříčí.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies