Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žebříček dopravní bezpečnosti: nejhorší v kraji jsou Ostrava a Karviná

Ostrava - Nejnovější žebříček dopravní bezpečnosti v Česku není pro náš kraj zrovna příznivý. V Moravskoslezském kraji číhá na motoristy i chodce největší nebezpečí v Ostravě a Karviné, nejbezpečnější je Bruntál.

26.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Řidičům je k dispozici nejnovější žebříček hodnotící dopravní situaci v jednotlivých regionech České republiky. Pro Moravskoslezský kraj ale není zrovna příznivý.

V rámci krajských měst je Ostrava třetí nejrizikovější, o moc lépe na tom nejsou ani další sledovaná města regionu. Vyjma Bruntál se všechna umístila až ve druhé polovině mezi devětapadesáti bývalými okresními městy. Jedno z nich Karviná se dokonce propadlo téměř na samé dno.

Vyplývá to z údajů, které v těchto dnech zveřejnila Česká pojišťovna na základě detailní analýzy dopravních nehod, které se vloni staly v jednotlivých regionech České republiky. ČP Index je sestavován na základě policejních statistik. Důraz je kladen nejen na následky, ale také na příčinu a místo nehody.

Nejhorší jsou České Budějovice

Mezi krajskými městy měly vloni největší nehodovost České Budějovice, naopak nejbezpečnější silnice byly v Karlových Varech. Ostrava v roce 2012 skončila na jedenácté příčce, což oproti předchozímu roku znamená zhoršení o jedno místo. Největší propadák zažila Plzeň. Z prvního místa v roce 2011 se za loňské nehody dostala až na předposlední pozici.


PRO ZVETŠENÍ KLIKNĚTE NA OBRÁZEK

Smrt na silnicích

Nejvíce smrtelných nehod na silnicích krajských měst se v loňském roce stalo v Praze (26) a v Ostravě (18). Celkem vloni v krajských městech na následky dopravních nehod zemřelo 72 osob a 582 jich bylo těžce zraněno. Z bývalých okresních měst byl vloni nejlepší Hodonín. Žádné město ale v kolonce úmrtí nebo těžkých zranění nemělo nulu. Podobně špatná situace byla naposledy v roce 2009.

Karvinský propadák ke dnu

Co se týká Moravskoslezského kraje, nejlépe mezi někdejšími okresy dopadl Bruntál na 25. místě (předloni 33.). Následuje Frýdek-Místek na 30. příčce, což ve srovnání s rokem předchozím, kdy skončil 53., představuje výrazně zlepšení. Nový Jičín byl čtyřicátý a Opava šestačtyřicátá. Největší nebezpečí číhá v Karviné. Ta se z předloňského 35. místa propadla na dvaapadesátou pozici.

Co je Index bezpečnosti České pojišťovnyČP Index bezpečnosti vyjadřuje úroveň nehodovosti na základě počtu usmrcených a těžce zraněných osob při nehodách v silničním provozu. Zvláštní důraz je kladen na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí v zastavěné oblasti těchto měst. Vše je vztaženo k počtu obyvatel daných měst. ČP Index vychází ze statistik dopravních nehod Policie ČR a je konstruován tak, že vyšší hodnota znamená vyšší bezpečnost, tedy nižší relativní počet usmrcených a těžce zraněných.

Autor: Jaroslav Perdoch

26.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Násilnosti v Jeruzalémě.
AKTUALIZOVÁNO
2 10

Izrael zakázal muslimům vstup do mešit, v ulicích vypukly násilnosti

Rybárna na rynku
9

Rybárna, Polívkárna, Hranolkárna. V Ostravě „frčí“ netradiční bistra

AKTUALIZOVÁNO

Řidič předjížděl na zákazu. Po čelní srážce pro zraněného přiletěl vrtulník

/FOTOGALERIE/ S dopravními komplikacemi museli počítat všichni řidiči, kteří cestovali v pátek ráno ze Znojma směrem na Brno. Na silnici I/53 za Lechovicemi u Čejkovic se kolem šesté hodiny ranní srazila dvě osobní auta a autobus.

Královský závod v Heidelbergu: princ William porazil Kate na celé čáře

/VIDEO/ Mladý královský pár se nijak netají svou náklonností ke sportu. Nebylo proto žádným překvapením, když se princ William a vévodkyně Kate zúčastnili exhibičního závodu ve veslování v německém Heidelbergu na řece Neckar.

AKTUALIZUJEME

Mrtvola starce zneklidnila sousedy v Ústí nad Labem

K hrůznému nálezu došlo v ulici Velká Hradební v Ústí nad Labem. Hasiči byli přivoláni do bytu, z nějž se linul podezřelý zápach. Šlo o ostatky seniora.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení