VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žebříček dopravní bezpečnosti: nejhorší v kraji jsou Ostrava a Karviná

Ostrava - Nejnovější žebříček dopravní bezpečnosti v Česku není pro náš kraj zrovna příznivý. V Moravskoslezském kraji číhá na motoristy i chodce největší nebezpečí v Ostravě a Karviné, nejbezpečnější je Bruntál.

26.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Řidičům je k dispozici nejnovější žebříček hodnotící dopravní situaci v jednotlivých regionech České republiky. Pro Moravskoslezský kraj ale není zrovna příznivý.

V rámci krajských měst je Ostrava třetí nejrizikovější, o moc lépe na tom nejsou ani další sledovaná města regionu. Vyjma Bruntál se všechna umístila až ve druhé polovině mezi devětapadesáti bývalými okresními městy. Jedno z nich Karviná se dokonce propadlo téměř na samé dno.

Vyplývá to z údajů, které v těchto dnech zveřejnila Česká pojišťovna na základě detailní analýzy dopravních nehod, které se vloni staly v jednotlivých regionech České republiky. ČP Index je sestavován na základě policejních statistik. Důraz je kladen nejen na následky, ale také na příčinu a místo nehody.

Nejhorší jsou České Budějovice

Mezi krajskými městy měly vloni největší nehodovost České Budějovice, naopak nejbezpečnější silnice byly v Karlových Varech. Ostrava v roce 2012 skončila na jedenácté příčce, což oproti předchozímu roku znamená zhoršení o jedno místo. Největší propadák zažila Plzeň. Z prvního místa v roce 2011 se za loňské nehody dostala až na předposlední pozici.


PRO ZVETŠENÍ KLIKNĚTE NA OBRÁZEK

Smrt na silnicích

Nejvíce smrtelných nehod na silnicích krajských měst se v loňském roce stalo v Praze (26) a v Ostravě (18). Celkem vloni v krajských městech na následky dopravních nehod zemřelo 72 osob a 582 jich bylo těžce zraněno. Z bývalých okresních měst byl vloni nejlepší Hodonín. Žádné město ale v kolonce úmrtí nebo těžkých zranění nemělo nulu. Podobně špatná situace byla naposledy v roce 2009.

Karvinský propadák ke dnu

Co se týká Moravskoslezského kraje, nejlépe mezi někdejšími okresy dopadl Bruntál na 25. místě (předloni 33.). Následuje Frýdek-Místek na 30. příčce, což ve srovnání s rokem předchozím, kdy skončil 53., představuje výrazně zlepšení. Nový Jičín byl čtyřicátý a Opava šestačtyřicátá. Největší nebezpečí číhá v Karviné. Ta se z předloňského 35. místa propadla na dvaapadesátou pozici.

Co je Index bezpečnosti České pojišťovnyČP Index bezpečnosti vyjadřuje úroveň nehodovosti na základě počtu usmrcených a těžce zraněných osob při nehodách v silničním provozu. Zvláštní důraz je kladen na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí v zastavěné oblasti těchto měst. Vše je vztaženo k počtu obyvatel daných měst. ČP Index vychází ze statistik dopravních nehod Policie ČR a je konstruován tak, že vyšší hodnota znamená vyšší bezpečnost, tedy nižší relativní počet usmrcených a těžce zraněných.

Autor: Jaroslav Perdoch

26.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Havárie ultralightu. Ilustrační foto:
AKTUALIZUJEME

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Pohoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Záludná Paříž. Je Roland Garros nejtěžší grandslam?

Každý grandslam bývá spojován s nějakým tím „nej", které si pečlivě hýčká a žárlivě střeží. Wimbledon je ze čtyř tenisových veleturnajů nejstarší a nejtradičnější. US Open nabízí nejvyšší prize money. Australian Open má zase pověst toho nejpohodovějšího grandslamu. A co aktuálně probíhající French Open? V čem vyniká nad konkurenty?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies