VYBERTE SI REGION

Žebříček dopravní bezpečnosti: nejhorší v kraji jsou Ostrava a Karviná

Ostrava - Nejnovější žebříček dopravní bezpečnosti v Česku není pro náš kraj zrovna příznivý. V Moravskoslezském kraji číhá na motoristy i chodce největší nebezpečí v Ostravě a Karviné, nejbezpečnější je Bruntál.

26.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Řidičům je k dispozici nejnovější žebříček hodnotící dopravní situaci v jednotlivých regionech České republiky. Pro Moravskoslezský kraj ale není zrovna příznivý.

V rámci krajských měst je Ostrava třetí nejrizikovější, o moc lépe na tom nejsou ani další sledovaná města regionu. Vyjma Bruntál se všechna umístila až ve druhé polovině mezi devětapadesáti bývalými okresními městy. Jedno z nich Karviná se dokonce propadlo téměř na samé dno.

Vyplývá to z údajů, které v těchto dnech zveřejnila Česká pojišťovna na základě detailní analýzy dopravních nehod, které se vloni staly v jednotlivých regionech České republiky. ČP Index je sestavován na základě policejních statistik. Důraz je kladen nejen na následky, ale také na příčinu a místo nehody.

Nejhorší jsou České Budějovice

Mezi krajskými městy měly vloni největší nehodovost České Budějovice, naopak nejbezpečnější silnice byly v Karlových Varech. Ostrava v roce 2012 skončila na jedenácté příčce, což oproti předchozímu roku znamená zhoršení o jedno místo. Největší propadák zažila Plzeň. Z prvního místa v roce 2011 se za loňské nehody dostala až na předposlední pozici.


PRO ZVETŠENÍ KLIKNĚTE NA OBRÁZEK

Smrt na silnicích

Nejvíce smrtelných nehod na silnicích krajských měst se v loňském roce stalo v Praze (26) a v Ostravě (18). Celkem vloni v krajských městech na následky dopravních nehod zemřelo 72 osob a 582 jich bylo těžce zraněno. Z bývalých okresních měst byl vloni nejlepší Hodonín. Žádné město ale v kolonce úmrtí nebo těžkých zranění nemělo nulu. Podobně špatná situace byla naposledy v roce 2009.

Karvinský propadák ke dnu

Co se týká Moravskoslezského kraje, nejlépe mezi někdejšími okresy dopadl Bruntál na 25. místě (předloni 33.). Následuje Frýdek-Místek na 30. příčce, což ve srovnání s rokem předchozím, kdy skončil 53., představuje výrazně zlepšení. Nový Jičín byl čtyřicátý a Opava šestačtyřicátá. Největší nebezpečí číhá v Karviné. Ta se z předloňského 35. místa propadla na dvaapadesátou pozici.

Co je Index bezpečnosti České pojišťovnyČP Index bezpečnosti vyjadřuje úroveň nehodovosti na základě počtu usmrcených a těžce zraněných osob při nehodách v silničním provozu. Zvláštní důraz je kladen na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí v zastavěné oblasti těchto měst. Vše je vztaženo k počtu obyvatel daných měst. ČP Index vychází ze statistik dopravních nehod Policie ČR a je konstruován tak, že vyšší hodnota znamená vyšší bezpečnost, tedy nižší relativní počet usmrcených a těžce zraněných.

Autor: Jaroslav Perdoch

26.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
2 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

AKTUALIZOVÁNO

Trump: Amerika bude na prvním místě, vymýtíme terorismus

Američané a jejich rodiny budou ode dneška na prvním místě pro Bílý dům a pro americkou vládu. Ve své inaugurační řeči, jejíž obsah se příliš nelišil od projevů z kampaně, to řekl nový americký prezident Donald Trump. Slíbil rovněž vymýtit terorismus a prohlásil, že moc z rukou politiků vrátí "zapomenutým mužům a ženám".

AKTUALIZOVÁNO

Nemocných s chřipkou přibylo za jediný týden o deset procent

Počet nemocných, kteří mají chřipku nebo akutní respirační onemocnění, za týden vzrostl o deset procent.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies