VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do problémového železničního tendru se už vložil i antimonopolní úřad

Opava - Tahanice kolem výběrového řízení na nového provozovatele železniční trati Ostrava - Opava - Olomouc neberou konce. Po sérii protestů na podmínky tendru, a to zejména od Českých drah, se už do hry vložil také antimonopolní úřad.

30.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Podle předběžného opatření ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nesmí nyní zástupci Ministerstva dopravy ČR, které je zadavatelem soutěže, podepsat smlouvu s vítězem. Ministerstvo už podalo proti tomuto rozhodnutí oficiální odvolání, o jehož osudu má rozhodnout sám šéf úřadu Petr Rafaj.

Znamenala by snad konkurence chaos?

„Předběžné opatření je standardním nástrojem, jímž úřad předchází tomu, aby zadavatel v průběhu správního řízení uzavřel smlouvu s vybraným uchazečem. Pokud by se tak stalo, nepřicházela by již v úvahu skutečná náprava problémů, ale pouze finanční sankce," vysvětluje tiskový mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Úředníkům se v tomto konkrétním případě nezdá hlavně riziko, že by s případným vstupem nových dopravců mohlo dojít k rozbití síťového charakteru železniční přepravy.

„Úřad má obavu, že by mohla být narušena celistvost sítě. Pravděpodobně tím myslí, že by případný výherce nenavazoval na ostatní spoje, a mohl by nastat problém s jízdními doklady, když bude několik dopravců. Z našeho pohledu ale k narušení celistvosti sítě v případě dálkových vlaků nedojde," sděluje tiskový mluvčí Ministerstva dopravy ČR Martin Novák.

Podle něj jsou všechny zmíněné záležitosti podchyceny v podmínkách výběrového řízení, tak aby žádné potíže nenastaly. Výherce bude muset svými spoji navazovat na ostatní, a také se počítá s tím, že základní jízdné si budou dopravci muset navzájem uznávat.

České dráhy v roli hlavního protestujícího

ÚOHS se ke vstupu do bojů kolem tendru rozhodl údajně na základě protestů národního dopravce, tedy společnosti České dráhy. Ty už si stěžovaly na podobu výběrového řízení několikrát. Zejména poukazují na skutečnost, že ostatní přihlášení zájemci o provozování trati na rozdíl od nich nemusí do svých nákladů promítat údržbu nádražních budov.

Své postřehy a protesty již ale dříve adresovali ministerstvu kupříkladu i drážní odboráři nebo nizozemská dopravní firma Abellio. Té vadilo především, že není známa a zveřejněna výše tržeb, které na trati České dráhy jako současný provozovatel mají. Vypadá to tedy, že na nového vlakového dopravce mezi Ostravou, Opavou a Olomoucí si možná ještě nějakou dobu počkáme.

Autor: Tomáš Pustka

30.8.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nepokoje v Paříži
AKTUALIZUJEME
5

Nepokoje v Paříži. Mladí se bouří proti Le Penové a Macronovi

Stíhací letoun F-35
2 5

Izrael nakupuje americké stíhačky F-35. Jako jediný vyvolený

Hákový kříž na ruce stál pokladní v Kauflandu místo

Obchodní řetězec Kaufland má problém. Způsobilo jej tetování prodavačky Miriam z obchodu v pražské Michli, které zachytil jeden ze všímavých zákazníků. Žena totiž měla na ruce vytetovaný hákový kříž. Obchod se s ní rozloučil a kvůli nacistickému symbolu dokonce zvažuje právní postih.

AUTOMIX.CZ

Nástupce Škody Yeti se ukázal na zatím nejlepších fotkách. Hraje si na Kodiaqa

Už minulý týden jsme si mohli prohlédnout video, které ukazovalo testovací prototyp nástupce Škody Yeti. Nyní se ale posuneme ještě dál, na internetu se totiž objevily kvalitní fotografie, které novinku ukazují mnohem lépe.

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO

Sobotka jde Babišovi po krku. Chce vědět, jak získal Agrofert

ČSSD přitvrzuje. Korunové dluhopisy a transakce kolem firmy Profrost už nejsou jedinou věcí, která premiéra Bohuslava Sobotku zajímá. Chce vědět, jak Andrej Babiš získal Agrofert. Poradci předsedy vlády připravili materiál, který má Deník k dispozici. Reakci Andreje Babiše zjišťujeme.

Hon na Medveděva. Premiér je na odstřel

Spolu s Putinem vždy Medveděv patřil k nejoblíbenějším ruským politikům. Teď jeho hvězda hasne. Možná proto, aby Putin za rok bezpečně vyhrál prezidentské volby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies