Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sachsenring: trať s osudy českého Brna

Sachsenring - Německý Sachsenring, který ovíkendu hostí MS silničních motocyklů, je tratí spestrou historií.

10.7.2008 1
SDÍLEJ:

Moderní hlavní věž na německém okruhu Sachsenring.Foto: Deník/RadekVičík

A v mnohém jsou jeho osudy podobným peripetiím dějin brněnského Masarykova okruhu.

Na silnicích mezi Chemnitzem a Zwickau se jel první závod už 26. května 1927. Záhy se vžil název Sachsenring, který trať oficiálně začala nést v roce 1937.

Němci motocyklové závody milují, takže po letech válečných hrůz se do ochozů při premiérovém závodě roku 1949 vměstnalo půl milionu lidí!

V roce 1961 Sachsenring hostil první závod mistrovství světa, tedy o čtyři roky dříve než Československo.

Jenomže o saském okruhu rozhodovala politika. Roku 1971 byl ve dvěstěpadesátkách nad síly všech soupeřů Dieter Braun z NSR.

A protože desítky tisíc východoněmeckých diváků zpívaly při vyhlašování vítězů západoněmeckou hymnu, byly do Sachsenringu napříště zváni pouze „prověření“ závodníci ze spřátelených socialistických ze­mí.

Brno lákalo víc než mír a přátelství

Pohár míru a přátelství, jak se neoficiální šampionát „východního bloku“ jmenoval, však nemohl náročné diváky uspokojit, a tak vznikla dodnes trvající tradice putování Němců za kvalitními závody do Brna.

Na původním přírodním Sachsenringu se závodilo až do roku 1990. Ale to se v Brně už tři roky jezdilo na supermoderní automodromu světových kvalit.

Po sjednocení Německa se objevil problém: jak pozvednout chemnitzský region? Díky tomu přišel nápad oživit sportovní tradice a postavit zcela nový Sachsenring.

Stávající trať je umístěna dokonce přímo v areálu původního „ringu“ a kromě závodního okruhu je její součástí také tréninkové bezpečnostní centrum německého autoklubu ADAC.

Nová dráha s kopečkem

První závody se jely v roce 1996 a už o dva roky později se sem přesunula německá Grand Prix z Nürburgringu.

Na rozdíl od Moravy se však v Sasku neuchytil žádný jiný významný seriál. Zkoušeli to superbikeři i promotéři elitního šampionátu cestovních vozů DTM, ale okruh záhy opustili.

Blízko k sobě mají český a německý okruh co se samotné profilu týče. Vyznačují se nezvyklým převýšením, které mnoho nových či upravených tratí postrádá.

Zatímco ale v Brně je několik delších táhlých stoupání, Sachsenring má jeden významný kopec.

O jeho záludnostech se v neděli přesvědčí také čeští jezdci Lukáš Pešek a Karel Abraham. Jejich závod třídy do 250 ccm startuje ve 12:15 hodin našeho času.

Sachsenring
Umístění: Sasko (Německo)
Délka: 3 670,59 m
Šířka: min. 12 m, max. 20 m.
Levé zatáčky: 10
Pravé zatáčky: 4
Maximální klesání: 12,8 %
Maximální stoupání: 10 %
Nejdelší rovinka: 780 m

Autor: Radek Vičík

10.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kočka
23

Žena zemřela po kousnutí kočkou na nemoc přenášenou klíšťaty

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Mořský gigant přistál u Austrálie. Největší loď světa měří skoro 500 metrů

/VIDEO/ Největší plavidlo světa, plovoucí stanice společnosti Shell na těžbu a zkapalňování zemního plynu, dorazilo z doků v Jižní Koreji k břehům Austrálie. Po prvním vyplutí na moře zakotvilo na místě, kde bude postupně uvedeno do provozu. Posádka má speciální námořní školení pro navigaci letadel.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení