VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sachsenring: trať s osudy českého Brna

Sachsenring - Německý Sachsenring, který ovíkendu hostí MS silničních motocyklů, je tratí spestrou historií.

10.7.2008 1
SDÍLEJ:

Moderní hlavní věž na německém okruhu Sachsenring.Foto: Deník/RadekVičík

A v mnohém jsou jeho osudy podobným peripetiím dějin brněnského Masarykova okruhu.

Na silnicích mezi Chemnitzem a Zwickau se jel první závod už 26. května 1927. Záhy se vžil název Sachsenring, který trať oficiálně začala nést v roce 1937.

Němci motocyklové závody milují, takže po letech válečných hrůz se do ochozů při premiérovém závodě roku 1949 vměstnalo půl milionu lidí!

V roce 1961 Sachsenring hostil první závod mistrovství světa, tedy o čtyři roky dříve než Československo.

Jenomže o saském okruhu rozhodovala politika. Roku 1971 byl ve dvěstěpadesátkách nad síly všech soupeřů Dieter Braun z NSR.

A protože desítky tisíc východoněmeckých diváků zpívaly při vyhlašování vítězů západoněmeckou hymnu, byly do Sachsenringu napříště zváni pouze „prověření“ závodníci ze spřátelených socialistických ze­mí.

Brno lákalo víc než mír a přátelství

Pohár míru a přátelství, jak se neoficiální šampionát „východního bloku“ jmenoval, však nemohl náročné diváky uspokojit, a tak vznikla dodnes trvající tradice putování Němců za kvalitními závody do Brna.

Na původním přírodním Sachsenringu se závodilo až do roku 1990. Ale to se v Brně už tři roky jezdilo na supermoderní automodromu světových kvalit.

Po sjednocení Německa se objevil problém: jak pozvednout chemnitzský region? Díky tomu přišel nápad oživit sportovní tradice a postavit zcela nový Sachsenring.

Stávající trať je umístěna dokonce přímo v areálu původního „ringu“ a kromě závodního okruhu je její součástí také tréninkové bezpečnostní centrum německého autoklubu ADAC.

Nová dráha s kopečkem

První závody se jely v roce 1996 a už o dva roky později se sem přesunula německá Grand Prix z Nürburgringu.

Na rozdíl od Moravy se však v Sasku neuchytil žádný jiný významný seriál. Zkoušeli to superbikeři i promotéři elitního šampionátu cestovních vozů DTM, ale okruh záhy opustili.

Blízko k sobě mají český a německý okruh co se samotné profilu týče. Vyznačují se nezvyklým převýšením, které mnoho nových či upravených tratí postrádá.

Zatímco ale v Brně je několik delších táhlých stoupání, Sachsenring má jeden významný kopec.

O jeho záludnostech se v neděli přesvědčí také čeští jezdci Lukáš Pešek a Karel Abraham. Jejich závod třídy do 250 ccm startuje ve 12:15 hodin našeho času.

Sachsenring
Umístění: Sasko (Německo)
Délka: 3 670,59 m
Šířka: min. 12 m, max. 20 m.
Levé zatáčky: 10
Pravé zatáčky: 4
Maximální klesání: 12,8 %
Maximální stoupání: 10 %
Nejdelší rovinka: 780 m

Autor: Radek Vičík

10.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman se ve druhém dni návštěvy Jihomoravského kraje zastavil na Hodonínsku. V Jihomoravské armaturce se setkal s vedením firmy a zaměstnanci.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO
28

Prezident Zeman dostal v Hodoníně lavičku. Doufám, že mě přežije, řekl

Ilustrační foto
28

Loni vzniklo rekordní množství hospod. Ale jen účelově kvůli EET

AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ

Drahý policejní sporťák BMW měl nehodu. V autě seděl prezidentův protokolář

Jsou to teprve necelé tři týdny, co dopravní policisté převzali do služby hybridní supersport BMW i8. Auto ale vydrželo jen chvíli, už je nabourané.

Strach o peníze? Nové Město vzdalo lyžařský Světový pohár

Závodit na domácí půdě (sněhu)? Běžcům na lyžích se to v příští sezoně nepoštěstí. Světový pohár, který se měl konat v Novém Městě na Moravě, byl zrušen.

Pro dvouleté děti je pobyt ve školkách problematický, varuje psycholog

Umisťování dvouletých dětí do mateřských škol bude vždy problematické a z hlediska jejich vývoje nevhodné. Prohlásil to psycholog Václav Mertin. Školka jako instituce podle něj nemůže nahradit rodinné prostředí, které děti ve dvou letech potřebují. Pokud už rodiče musí dítě do školky dát, neměli by ho tam nechávat celý den, řekl.

Vznikne nový superregulátor v Ostravě? Nápad vzbuzuje rozpaky

Vláda si stále pohrává s myšlenkou sjednocení všech regulačních úřadů do jednoho. Návrh, podle kterého v roce 2023 vznikne Národní regulační úřad, mají nyní na stole dotčená ministerstva. Šéfka Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Alena Vitásková přišla s nápadem, aby bylo sídlo nového superregulátora v Ostravě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies