VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Buggyra sní o obhajobě a spřádá světové plány

Praha - Za roudnický tým pojedou vME trucků opět Markus Bösiger a David Vršecký.Uvnitř GALERIE

29.4.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
10 fotografií

David Vršecký při deštivých testech v Nogaru.Foto: Buggyra

Česká stáj Buggyra má za sebou nejúspěšnější sezony ve své historii. Švýcar v jejích službách Markus Bösiger získal titul, český pilot David Vršecký byl třetí a tým vyhrál Pohár konstruktérů.

Přesto jezdcům ani vedení týmu nechybí v roce 2008 motivace. „Obhájit je vždycky těžší, než vyhrát poprvé,“ řekl manažer týmu Jan Kalivoda.

Proto už v říjnu začaly plány na novém voze. „Hlavní změny jsme udělali v pérování a tlumičích. Testy nám ukázaly, že máme výborně vyladěný motor,“ uvedl technický ředitel Buggyry Mario Kress.

Letec Vršecký

Testy proběhly kromě domácího Mostu i dvakrát ve francouzském Nogaru. „Tam jsme byli dvakrát a zajížděli jsme nejlepší časy. Ale jak na tom kdo je, se ukáže až v prvním závodě,“ domnívá se Kress.

Nová sezona přináší změny, ale také jednu jistotu. Tou je stejné jezdecké složení jako loni. Markus Bösiger se tedy rozhodl obhajovat titul ve stejných barvách, v jakých je získal. „Myslím, že to o něčem svědčí, protože Mario by mohl dostat jakýkoliv vůz, na který by si ukázal,“ pochválil svůj vlastní tým manažer Kalivoda.

David Vršecký přes zimu pracoval na kondici a vedle toho si začal dělat pilotní průkaz. „Už dokážu přistát,“ pochlubil se smíchem novinářům na úterní tiskové konferenci. „je to dobré na koordinaci a předvídání. Může mi to pomoci i při závodění,“ dodal jezdec, který má ve smlouvě zakázanou jízdu na motorce, ale létat smí.

Brazilské námluvy

Roudnický tým, patřící kontroverznímu exzávodníkovi Martinu Kolocovi, který se kvůli trestnímu stíhání zdržuje mimo území Česka, myslí i na expanzi do ciziny.

Zástupci Buggyry navázali před sezonou spolupráci s brazilským šampionátem trucků. „Je to velmi atraktivní podívaná, pro nás v mnoha směrech inspirující,“ potvrdil Kalivoda.

S vedením Mezinárodní automobilové federace (FIA) dokonce začala jednání o možnosti spolupráce evropského a brazilského šampionátu a vznikem mistrovství světa.

„Lidé z FIA to určitě nezavrhli, ale žádný časový horizont ve hře není. Navíc nyní se vše zastavilo, protože brazilský promotér zemřel,“ uvedl Jan Kalivoda.

Problémem by zajisté bylo sbližování pravidel, protože brazilské vozy se od těch, se kterými se závodí v Evropě, hodně liší.

„Závodění v Brazílii vzniklo až po evropském. Převzali hodně z pravidel bývalé třídy Super race truck. Jsou to velmi rychlé vozy, ale závodění je někdy nebezpečné,“ přiblížil Mario Kress jihoamerickou sérii

Bezpečnost především

Přesto si v Brazílii technický komisař FIA, který byl členem „delegace“ Buggyry, inspiraci našel. Od letoška musí mít i vozy v Evropě v trubkovém rámu v kabině také výstuhu vedoucí zpředu dozadu.

Vedle toho jezdci povinně užívají ochranu krční páteře HANS známou z formule jedna. „Při testech v Nogaru mi moc nesedla a nebyl jsem zdaleka jediný.

V kamionu musíte hodně koukat do strany a v tom mi vadí upínací řemínky. Ale jestli to má zachránit jediného závodníka, tak to všichni budeme nosit rádi,“ řekl David Vršecký.

Evropský šampionát trucků začíná netradičně až v květnu a počet závodů byl rozšířen na deset. Po řadě let se kamiony vracejí na britský Donington Park.

Kvůli nahuštěnému kalendáři odpadly tradiční pauzy mezi závody. „Je to spíš nevýhoda. V první velké ceně jsme naostro vyzkoušeli nové auto, a pak měli měsíc na testy,“ vysvětlil Kalivoda.

ME trucků 2008
11. května Barcelona (Španělsko)
25. května Misano (Itálie)
8. června Albacete (Španělsko)
29. června Nogaro (Francie)
13. července Nürburgring Grand Prix (Německo)
27. července Donington Park (Británie)
31. srpna Most (Česko)
14. září Zolder (Belgie)
21. září Le Mans (Francie)
5. října Jarama (Španělsko)

Autor: Radek Vičík

29.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Donald Trump
22

Trump vzkazuje: Jsme spojenci

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Otec biatlonistky Koukalové by byl rád, aby dcera po olympiádě neskončila

Otec biatlonistky Gabriely Koukalové měl radost, že dcera získala na mistrovství světa v Hochfilzenu tři medaile, ale dodal, že její závody už tolik neprožívá. Karel Soukal by byl rád, kdyby Koukalová po olympiádě v Pchjongčchagu neskončila, ale rozhodnutí nechá na ní.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies