Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Buggyra sní o obhajobě a spřádá světové plány

Praha - Za roudnický tým pojedou vME trucků opět Markus Bösiger a David Vršecký.Uvnitř GALERIE

29.4.2008
SDÍLEJ:

David Vršecký při deštivých testech v Nogaru.Foto: Buggyra

Česká stáj Buggyra má za sebou nejúspěšnější sezony ve své historii. Švýcar v jejích službách Markus Bösiger získal titul, český pilot David Vršecký byl třetí a tým vyhrál Pohár konstruktérů.

Přesto jezdcům ani vedení týmu nechybí v roce 2008 motivace. „Obhájit je vždycky těžší, než vyhrát poprvé,“ řekl manažer týmu Jan Kalivoda.

Proto už v říjnu začaly plány na novém voze. „Hlavní změny jsme udělali v pérování a tlumičích. Testy nám ukázaly, že máme výborně vyladěný motor,“ uvedl technický ředitel Buggyry Mario Kress.

Letec Vršecký

Testy proběhly kromě domácího Mostu i dvakrát ve francouzském Nogaru. „Tam jsme byli dvakrát a zajížděli jsme nejlepší časy. Ale jak na tom kdo je, se ukáže až v prvním závodě,“ domnívá se Kress.

Nová sezona přináší změny, ale také jednu jistotu. Tou je stejné jezdecké složení jako loni. Markus Bösiger se tedy rozhodl obhajovat titul ve stejných barvách, v jakých je získal. „Myslím, že to o něčem svědčí, protože Mario by mohl dostat jakýkoliv vůz, na který by si ukázal,“ pochválil svůj vlastní tým manažer Kalivoda.

David Vršecký přes zimu pracoval na kondici a vedle toho si začal dělat pilotní průkaz. „Už dokážu přistát,“ pochlubil se smíchem novinářům na úterní tiskové konferenci. „je to dobré na koordinaci a předvídání. Může mi to pomoci i při závodění,“ dodal jezdec, který má ve smlouvě zakázanou jízdu na motorce, ale létat smí.

Brazilské námluvy

Roudnický tým, patřící kontroverznímu exzávodníkovi Martinu Kolocovi, který se kvůli trestnímu stíhání zdržuje mimo území Česka, myslí i na expanzi do ciziny.

Zástupci Buggyry navázali před sezonou spolupráci s brazilským šampionátem trucků. „Je to velmi atraktivní podívaná, pro nás v mnoha směrech inspirující,“ potvrdil Kalivoda.

S vedením Mezinárodní automobilové federace (FIA) dokonce začala jednání o možnosti spolupráce evropského a brazilského šampionátu a vznikem mistrovství světa.

„Lidé z FIA to určitě nezavrhli, ale žádný časový horizont ve hře není. Navíc nyní se vše zastavilo, protože brazilský promotér zemřel,“ uvedl Jan Kalivoda.

Problémem by zajisté bylo sbližování pravidel, protože brazilské vozy se od těch, se kterými se závodí v Evropě, hodně liší.

„Závodění v Brazílii vzniklo až po evropském. Převzali hodně z pravidel bývalé třídy Super race truck. Jsou to velmi rychlé vozy, ale závodění je někdy nebezpečné,“ přiblížil Mario Kress jihoamerickou sérii

Bezpečnost především

Přesto si v Brazílii technický komisař FIA, který byl členem „delegace“ Buggyry, inspiraci našel. Od letoška musí mít i vozy v Evropě v trubkovém rámu v kabině také výstuhu vedoucí zpředu dozadu.

Vedle toho jezdci povinně užívají ochranu krční páteře HANS známou z formule jedna. „Při testech v Nogaru mi moc nesedla a nebyl jsem zdaleka jediný.

V kamionu musíte hodně koukat do strany a v tom mi vadí upínací řemínky. Ale jestli to má zachránit jediného závodníka, tak to všichni budeme nosit rádi,“ řekl David Vršecký.

Evropský šampionát trucků začíná netradičně až v květnu a počet závodů byl rozšířen na deset. Po řadě let se kamiony vracejí na britský Donington Park.

Kvůli nahuštěnému kalendáři odpadly tradiční pauzy mezi závody. „Je to spíš nevýhoda. V první velké ceně jsme naostro vyzkoušeli nové auto, a pak měli měsíc na testy,“ vysvětlil Kalivoda.

ME trucků 2008
11. května Barcelona (Španělsko)
25. května Misano (Itálie)
8. června Albacete (Španělsko)
29. června Nogaro (Francie)
13. července Nürburgring Grand Prix (Německo)
27. července Donington Park (Británie)
31. srpna Most (Česko)
14. září Zolder (Belgie)
21. září Le Mans (Francie)
5. října Jarama (Španělsko)

Autor: Radek Vičík

29.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z důvodu zajištění efektivity plavecké výuky doporučuje ministerstvo školství její zařazení do dvou po sobě jdoucích ročníků 1. stupně ZŠ v minimálním rozsahu 20 vyučovacích hodin v jednom ročníku.
18

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

Přistávající jumbo nizozemských aerolinií KLM na Svatém Martinu
10

Jumbo mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Třetí týden platnosti nového zákona zůstává okolo dálnic stále většina reklam, i když už nejsou legální. Majitelé reklamních ploch se k odstraňování nemají a stát teprve chystá soutěž na firmy, které nelegální plochy zakryjí.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

Pohledem Stanislava Šulce: Češi jsou bohatí

Boj o vyšší mzdy je u konce. To však neznamená, že jsou u konce předvolební bitvy. Další se povede o to, jak moc bude zdaněna práce. Jde o boj ještě důležitější než střet o platy učitelů a úředníků, protože výsledek tohoto politikaření se dotkne všech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení