Jen jediný den poté, co z mistrovství světa silničních vozů odstoupila značka Suzuki, ji následoval druhý japonský koncern. Ve světě rallye ještě významnější. Subaru.

Spolu s Fordem a Citroënem nejvýznamnější tovární tým seriálu. A důvod je stejný jako u Suzuki. Světová finanční krize, která nutí týmy šetřit a zaobírat se účelností vynakládaných prostředků.

„Naše obchodní situace se dramaticky změnila po vypuknutí celosvětové finanční krize,“ smutně přiznal téměř slzící Ikuo Mori, šéf zastřešující firmy Fuji Heavy. „Abychom optimalizovali chod firmy a posílili značku Subaru, rozhodli jsme se odstoupit ze seriálu WRC.

Subaru v typických modro-žlutých barvách kralovalo rallye v letech 1995 1997, kdy získalo tři tituly v bodování značek. Navíc jeho jezdci dvakrát vyhráli celý šampionát jednotlivců. V roce 1995 Brit Colin McRae a o šest let později jeho krajan Richard Burns. Ani jeden z elitních jezdců již však nežije.

Ještě v pondělí prozradil agentuře Reuters šéf Subaru David Richards, že Citroën, Subaru a Ford hodnotí své přípravy na šampionát, a že v současné situaci nemůže nikdo říct nic jistě. Odstoupení japonské značky ovšem citelně zasáhne fanoušky a pravděpodobně i image celé značky. Právě rallyeové závody jí totiž hodně pomohly dostat se do povědomí celého světa.

Minulý týden se ze stejných důvodů odhlásila ze seriálu formule 1 další japonská značka, Honda.