VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham: Po ráně jsem měl černo před očima

Brno /ROZHOVOR/ -Brněnský motocyklový jezdec musel skončit ve Velké ceně Francie v Le Mans už v prvním kole. Důvod? Nehoda v první zatáčce.

28.5.2010
SDÍLEJ:

Závodník Karel Abraham na okruhu v Jerezu.Foto: Deník/Attila Racek

Už více než osm desítek let si francouzské město Le Mans hýčká slavnou automobilovou čtyřiadvaceti hodinovku.

Brněnský jezdec Karel Abraham nyní poznal, že v Le Mans se dá závodit i necelou minutu. Ve třetím podniku letošního mistrovství světa silničních motocyklů třídy Moto 2 se hned v první zatáčce po startu smolně zapletl do kolize a závod nedokončil. „Měl jsem černo před očima a musel jsem k lékaři,“ upřesňuje Abaja důvody svého předčasného odstoupení.

Co se vlastně v zatáčce stalo?

Po startu z pětadvacáté pozice jsem poskočil o několik míst dopředu. Úvod byl tedy docela slibný. Jenže v první zatáčce spadl těsně přede mnou Švýcar Aegerter a když jsem se jeho motorce vyhýbal, dostal jezdec vedle mne highsidera (zadní kolo začne vibrovat a jezdec přeletí přes motorku – pozn. red.). Ustál to, ale jak byl v pohybu, narazil do mého stroje a já přeletěl přes ležící motocykl Aegertera. Jak jsem se ocitl na zemi, di Meglio mi bouchl předním kole do krční páteře. Po závodě se přišel omluvit, ale sám to měl těžké. V takové rychlosti se mi nedokázal vyhnout.

Napadlo vás, že v závodě budete ještě pokračovat?

Motorku jsem zvedl a nechal se traťovými komisaři roztlačit. Začala se mi ale hodně motat hlava a v boxu už jsem měl černo před očima. Šel jsem na ošetřovnu, tam si mě hodinu nechali a pak propustili s tím, abych odpočíval. Pořád jsem viděl rozmazaně, přestalo to až druhý den.

V prvních třech závodech třídy Moto 2 bylo neobvykle mnoho pádů. Je na vině konstrukce nových motocyklů nebo je to důsledek minimálních časových rozdílů?

Nemyslím, že by to bylo motorkami. Ale kvůli vyrovnanosti strojů se musí všichni snaží jezdit na hranici možností. To samozřejmě přináší i větší počet pádů.

V Le Mans jste přesedlal ze stroje RSV na anglický FTR. Je to správná volba?

FTR je určitě lepší. Oproti RSV podstatně méně váží a v maximální rychlosti jsem se už posunul zezadu doprostřed startovního pole. To všechno pro nás samozřejmě znamená plus. Mezi RSV a FTR je také velký rozdíl v posezu na stroji a jeho ovladatelnosti. V Le Mans jsme měli smůlu, že o víkendu jsem nenajel víc kilometrů, abychom některé věci doladili. V prvním volném tréninku jsme dvacet minut opravovali spojku, v tom druhém se objevily problémy s řazením.

Nebýt technických potíží, bylo by vaše postavení na startovní roštu lepší?

V posledním kvalifikačním tréninku jsem před jednou zatáčkou nedobrzdil a projel ji rovně. Proto mi čas z toho kola neuznali. Kdyby k tomu nedošlo, byl bych na roštu o dost lépe. Rozhodnutí komisařů ale chápu, nemělo se mi to stát.

Alespoň máte coby instruktor v motocyklové škole na Masarykově okruhu před čím varovat.

Teď budu muset hlavně upřednostnit vlastní studium, na Joštově akademii mi začíná zkouškové období. Čeká mě sedm zkoušek a přinejmenším většinu chci zvládnout v řádném termínu. V motocyklové škole na okruhu jsme v poslední době měli třikrát policisty. Učím je, jak motorku ovládat, co dělat v krizové situaci a tak dále. Myslím, že se u nás dost naučí a v praxi nové zkušenosti využijí. To se samozřejmě týká i civilních motorkářů.

Za týden se jede Velká cena Itálie v Mugellu. Cítíte se už po Le Mans fit?

Zdravotně jsem v pohodě. Na Mugello se těším, trať je tam pěkná, líbí se mi a snad i vyhovuje.

Amos Krejčí

Autor: Redakce

28.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ulice Manchesteru truchlí
AKTUALIZOVÁNO
34 14

Vrah z Manchesteru je Salman Abedí, britský občan libyjského původu

Ilustrační foto
16

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

Po Manchesteru se zábava v Praze neruší. Bude se ale víc hlídat

Policistů se v metropoli objevuje víc než obvykle – a mohou mít i samopaly. Pražská policie tak reaguje na smrtící explozi po koncertu v britském Manchesteru. Podobně jako po dřívějších teroristických útocích ve městech západní Evropy mají být policisté v ulicích viditelnější – a také ozbrojenější.

Pohledem Stanislava Šulce: Složitější svět

Týdeník Economist přinesl statistiku teroristických útoků na území západní Evropy a Spojených států amerických. Připomíná, že ačkoli máme dojem permanentního ohrožení, a dokonce si myslíme, že teroristické útoky jsou na denním pořádku, v perspektivě posledních padesáti let je realita trochu jiná.

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

/ROZHOVOR/ Na sobě měl tričko s nápisem „Nikdy se nevzdávej", na tváři úsměv a v hlavě optimistické plány do budoucna. Ne, tenisový veterán Radek Štěpánek ještě nekončí. I když musel v březnu na operaci zad, ani v 38 letech nepřemýšlí o tom, že by raketu pověsil na hřebík. Jeho kariéra je protkána zraněními a následnými comebacky.

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Další automobilka se dočkala prohledávání kanceláří kvůli emisním problémům. Tentokrát zavítala německá kriminálka do kanceláří celosvětového vedení automobilky Daimler, která vlastní značku Mercedes. 23 prokurátorů a 230 policistů prohledalo jedenáct kancelářských prostor v několika spolkových zemích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies