VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham: Vadila mi jen ztráta na vítězného Stonera

Le Mans /ROZHOVOR/ - Závodník Karel Abraham se na Velké ceně Francie podruhé v kariéře dostal do první desítky v MotoGP. Se závodem byl spokojený.

17.5.2011
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Dalších šest bodů v královské třídě Moto-GP ulovil brněnský jezdec Karel Abraham pod šachovnicovou vlajkou Velké ceny Francie. Přesto, že plánek okruhu v Le Mans, městě proslulého slavným čtyřiadvacetihodinovým závodem automobilů, si nevěší doma obdivně na zeď. „Teď už je ale můj pohled na tuto trať přece jenom o něco příznivější,“ přiznává korekci názoru v nedělním cíli desátý Abraham.

Výsledky v tréninku a kvalifikaci vás asi k velkému optimismu nenaváděly…

Do Le Mans jsem opravdu přijel s pocitem, že se mi tam nikdy nedařilo.Nanějaké zázraky to nevypadalo ani tentokrát. V tréninku jsme občas měli problémy s nastavením motorky, něco se nám podařilo, něco ne. Nakonec jsme našli řešení, které nebylo nejhorší.

Do Le Mans jste neodjížděl ani v optimálním zdravotním stavu. Limitoval vás při jízdě?


Ruka po pádu v Estorilu už je v pohodě, cit do prstů se skoro úplně vrátil. Pata na noze pořád pobolívá, nemohu na ni došlápnout. Na motorce se ale na patě nestojí, takže to šlo.

Minulou bitvu v Estorilu jste kvůli pádu nedokončil, v Le Mans bylo vaší výchozí pozicí předposlední šestnácté místo. Nenapadlo vás v této situaci zvolit opatrnější jízdu a závod především dokončit?


To určitě ne, chtěl jsem zase pořádně závodit. A závod byl skutečně úžasný, v naší pětičlenné skupině jsme se v každém kole několikrát předjeli, pořád jsme na sebe něco vymýšleli. Z mé strany o žádné taktizování nešlo.

Když jste zhruba před polovinou závodu klesl ze třináctého místa na šestnácté, zdálo se, že soupeři se vám začínají utrhávat. Brzdil vás nějaký problém?


Ne, problém nebyl žádný, ani jsem neudělal chybu. Jenom mě zrovna někdo předjel, což mě trošku rozhodilo a ostatní toho využili. Naštěstí jsem pak ztrátu rychle dohnal.

V další fázi závodu jako byste chytil druhý dech a postoupil o několik pozic dopředu…


V první šikaně jsem se dostal na deváté místo, ale brzy mě zase dva předjeli. Pořád to byl boj o každý metr tratě.

Jak jste prožíval napínavý závěr závodu?


Věděl jsem, že těsně za mnou jedou Bautista s Eliasem a pořádně tlačí na pilu. Ale moc jsem na ně nemyslel, protože jsem zkoušel předjet ještě Barberu. Okousek to bohužel nevyšlo. To mě docela mrzí.

Přesto, jak velkou radost z výsledku máte?


S desátým místem jsem určitě velice spokojený. Akorát mě mrzí ztráta na vítěze, chtěl jsem být v tomto ohledu trochu lepší. Něco jsem ztratil na startu a pak také tím, jak jsme ve skupině spolu bojovali. Je fakt, že Stoner ujel o dost všem, ale ztráta přes minutu je blbá.

Nicméně názor na trať v Le Mans jste už změnil?


Vzhledem k tomu, že v minulých letech mě tam pořád pronásledovaly problémy a teď se mi závod konečně vydařil, tak mínění užmámo něco lepší (úsměv)

V Le Mans vám v kvalifikaci i závodě naměřili druhý nejvyšší top speed, zhruba 289 kilometrů v hodině. Byla vám ale tato hodnota něčím platná?


Problém je, že při Velkých cenách často měří top speed na konci rovinky, když se začíná brzdit.Vtakových místech bývám dobrý, jde mi to tam. Takže rychlost se měří v určitém místě, ale reálný top speed to není. Prakticky to tedy nemá pro jezdce žádný podstatný význam.

Strojům Ducati se při kvalifikaci v Le Mans příliš nevedlo, v závodě už to bylo mnohem lepší, Rossi dokonce letos poprvé dojel na bednu. Je pravda, že Ducati pracuje na novém podvozku?


Něco opravdu dělají, Rossi na novém podvozku už teď jel. Jestli vylepšení odkoupí od továrny i náš tým, zatím nevím. Co a jak se ukáže po dalších závodech.

AMOS KREJČÍ

17.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Havárie ultralightu. Ilustrační foto:
AKTUALIZUJEME

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Pohoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Poslední den kouření v hospodách: Protesty? Třeba vysypání nedopalků na ulici

/ANKETA, INFOGRAFIKA/ Poslední možnost zakouřit si v restauraci nebo baru mají v úterý lidé po celé republice. Pak už jim to nedovolí takzvaný protikuřácký zákon, který začne platit od středy 31. května.

Jarolím sáhl do nominace: Šural i Fillo se omluvili

Omluvenky, změny a potíže s logistikou. Karel Jarolím před nadcházejícím srazem fotbalové reprezentace rozhodně neodpočívá.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies