Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Abraham vyjede na nejstarší okruh seriálu

Brno – Místa pro čtvrt milionu diváků, asfaltová dráha na bývalém podkladu z cihel, duch více než stoleté historie a dějiště jednoho z nejprestižnějších automobilových závodů.

25.8.2011
SDÍLEJ:

Brněnský jezdec Karel Abraham.Foto: DENÍK/Attila Racek

Indianapolis Motor Speedway, kde se jezdí také prestižní automobilový závod na 500 mil, si vyzkouší teprve podruhé v kariéře i první český účastník třídy MotoGP Abraham. „Ve dvou ze tří možných případů jsem se tam nesvezl. V roce 2008 pořadatelé závod zrušili kvůli velkému lijáku, minulý rok jsem se zase na trať nedostal kvůli zdravotním problémům po domácí Velké ceně,“ vysvětloval brněnský rodák.

Po letošní nepodařené Grand Prix České republiky před necelými dvěma týdny, kterou Abraham už popáté ze šesti startů nedokončil, se proto na americký závod těší. „Doma se mi tradičně nedaří. Nepodařený výsledek jsem hned hodil za hlavu. Mám velkou chuť si zase zazávodit,“ doplnil student práv.

Na trať, která leží necelých tři sta kilometrů jihovýchodně od Chicaga, se kolotoč světového šampionátu motocyklů vrátil v roce 2008. Od té doby se na pro motorky zkráceném čtyřkilometrovém okruhu nejvíce daří úřadujícímu světovému šampionovi Jorge Lorenzovi. Španěl a druhý muž letošního pořadí tam vždy dojel na stupních vítězů.

I letos patří k favoritům. Také díky nižší postavě. „Výhodu zde mají menší jezdci, protože po poslední zatáčce následuje dlouhá rovinka, kde, kde dost ztrácím,“ řekl o svých problémech nejvyšší muž šampionátu MotoGP Marco Simoncelli.

Ve třídě do 125 kubických centimetrů chce druhý český jezdec mistrovství Kornfeil útočit na pozice mezi elitní desítkou. „Netestuje se tu, takže nováčci nemají šanci si trať najezdit. Hodlám proto svojí loňské zkušenosti co nejvíce využít,“ přál si rohatecký silničář.

V Indianapolis čeká závodníky téměř totožná trať jako na piloty formule 1. Ovál, který proslavila trať vyskládaná cihlami, si jezdci užijí asi jen třetinu délky. Zbytek se zatáčkami absolvují středem okruhu kolem technického zázemí. Volné tréninky všech kubatur před nedělním závodem startují už v pátek dopoledne.

VELKÁ CENA USA

 Okruh: Indianapolis Motor Speedway

 Délka kola: 4,216 kilometru – jezdí se proti směru hodinových ručiček

 Šířka tratě: 16 metrů

 Zatáčky – levé: 10, pravé: 6

 Historie: okruh fuunguje od roku 1909, patří k nejstarším dosud fungujícím na světě

Autor: Tomáš Valaškovčák

25.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
5 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení