VYBERTE SI REGION

Abraham zažil premiéru, první pád v MotoGP

Brno – Ještě jedna sezona neskončila, a už pomalu začíná nová. Klidné období mezi koncem ročníku ve třídě Moto2 a novým v královské kubatuře MotoGP si brněnský motocyklový jezdec Karel Abraham rozhodně neužívá.

6.12.2010 20
SDÍLEJ:

Brněnský motocyklový závodník Karel Abraham.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Pauza mezi sezonami je rok od rok kratší, o čemž se v minulých dnech opět na vlastní kůži přesvědčil. Po dvoudenních testech navazujících ve Valencii na závěr seriálu mistrovství světa, zamířil do Španělska znovu.

V Jerezu Abaja a jeho mechanici pokračovali v seznamování s motocyklem Ducati. „Počasí v Jerezu nebylo nic moc. Na mokré trati jsme i tak vyzkoušeli strašně moc věcí, takže jsem spokojený,“ říká Abraham, byť kvůli nepříznivému počasí absolvoval na španělském okruhu jen 130 kol.

Paradoxně právě v den, kdy byl asfalt suchý, premiérově Abaja okusil, jak chutná pád na stroji MotoGP. „Motorka mi ustřelila v nájezdu do zatáčky. Když jsem se strojem praštil, jel jsem zrovna rychlostí 173 kilometrů za hodinu. Ale i tohle muselo jednou přijít,“ krčí první český jezdec třídy MotoGP smířlivě rameny.

Rozdíl mezi pádem na Ducati a na stroji třídy Moto2, se kterou jezdil letos, žádný nepostřehl. „Rána jako rána. Ale byla to zase nová zkušenost. Pro mně i pro mechaniky,“ usmívá se.

Svůj čas dosažený letos v Jerezu na stroji Moto2 překonal Abraham o tři vteřiny a byl rychlejší i než italští testovací jezdci Ducati Battaini a Guareschi. „Podle výsledku testů jsem si na motorku zase o něco víc zvykl, ale vzestupná tendence musí dál pokračovat,“ zůstává Abaja při zemi.

Po svém vítězství ve Valencii a přestupu do nejsilnější třídy MotoGP je v České republice na roztrhání. Při Zlatém slavíku předával cenu stříbrné kapele Chinaski, hned poté se přesunul k natáčení televizních rozhovorů do Prahy.

Pobyt si prodloužil sledováním hokejové bitvy mezi Slavií a Kometou. „Vyhráli jsem, takže bomba. Hokej se mi líbí, jako malý kluk jsem ho chtěl hrát a dělat brankáře. Ale mezitím jsem už lyžoval a šanci jsem propásl,“ přiznává svoje někdejší sportovní touhy motocyklový závodník, jehož otec oblékal v dorosteneckém věku hokejový dres brněnského Ingstavu.

Lavina pozvánek formuje Abrahamův program až do Vánoc, byť by svoji fyzickou přípravu už rád proložil jízdami na motokrosovém stroji. „Od závodní motorky mám teď klid až do lednových testů v Malajsii. Ale jakmile trochu sleze sníh, budu tvrdě trénovat na krosce,“ neuvažuje Abraham ani náznakem o nicnedělání.

O tom zatím nepřemýšlí ani jeho otec a majitel stáje Karel Abraham starší. „Rozdíl mezi ekonomickou náročností tříd Moto2 a MotoGP je veliký. Zatím je předčasné hovořit o našich sponzorech v příštím roce, stále jednáme. Ale už teď musím říct, že z drtivé většiny jde o zahraniční firmy. Ty české nemají o mistrovství světa třídy MotoGP vůbec zájem,“ konstatuje.

AMOS KREJČÍ

6.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies