Letos se pilot ze Šternberku po pěti startech do Jižní Ameriky nevypravil. Domluvil se ale s týmem Bonver Dakar Projekt a vyrazil na Africa Eco Race, který se jezdí po stopách původní dakarské rallye. A vedl si náramně.

Čtěte také: Vyzrál nad zraněním i dunami. Úspěšný Zapletal se vrátil z Africa Race

S kamionem Tatra jste dojel druhý. Jaké to v Africe bylo?
Startem v Africe se mi splnil sen. Je to moc pěkný závod Saharou a skvělý zážitek. V bivaku panovala příjemná atmosféra a proti Rallye Dakar bylo pozitivní, že jsme do cíle etap dojížděli poměrně brzy.

Spolu s dalším tatrovákem Tomášem Tomečkem jste se přetlačovali s dvojicí ruských posádek na kamazech. Jaké to byly souboje?
Vítězem se stal Andrej Karginov, který v roce 2014 Rallye Dakar vyhrál, takže to byl mimořádně těžký soupeř. Jel hodně rychle. Souboje to byly nanejvýš zajímavé. Ke konci soutěže jsem ho měl na dohled a mohl sledovat, jakým stylem závodí.

Jak jste spokojený s vozem stáje Bonver Dakar Projekt?
Doma nebylo moc času si tatru vyzkoušet. Zkraje jsem se s ní učil, bylo potřeba vychytat nějaké mouchy, ale když se všechno doladilo, dal se s Rusy držet krok. V Mauritánii jsme dokonce vyhráli tři etapy. Byl to úspěch pro mě i pro tým.

Dlouho nebylo jisté, jestli nastoupíte na start. Kdy jste se s šéfem Bonveru Tomášem Vrátným vůbec domluvili?
Definitivně jsme si plácli asi dva týdny před Vánoci. Sice jsem v týmu skoro nikoho neznal, ale všechno klapalo a byl cítit tah na bránu. Navíc jsem o silvestrovské noci vyhlásil, že jedeme na vítězství. Chvíli na mě koukali, ale pak jsem jim řekl, že jsem se tam nevypravil proto, abych se šmrdolil někde vzadu. (směje se)

Dá se Africa Eco Race porovnat s Rallye Dakar?
Je to úplně něco jiného. Zatímco v Americe staví pořadatel trať tak, aby co nejvíc lidí vypadlo, v Africe jde o to, aby do cíle dorazil co největší počet posádek. Kdo techniku úplně nezničí, opraví ji a do Dakaru dojede. Ze závodu čiší pohoda. Člověk ráno vstane, rozhlédne se, odkud se startuje, skočí do auta a vyrazí do erzety. Ne jako v Americe do spojovačky. Skoro pořád se jede na čas.

Jakým směrem by mohly směřovat vaše další plány?
O budoucnosti si s Tomášem Vrátným teprve popovídáme. Jestli se domluvíme, tak mám prakticky jasno. Za rok bych se chtěl vrátit na Africa Eco Race a nasbírat tam další zkušenosti. Do Ameriky bych případně vyrazil až v roce 2019.