VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loprais Tatra Team vyrazil na Dakar

Frenštát p. R. - Nemalý počet příznivců dakarské Rallye se přišel rozloučit, vprvní den roku 2008, sčtyřčlennou kolonou závodních vozů Loprais Tatra Teamu. Hlavní vůz, nový kamion Tatra, bude řídit Aleš Loprais (27), pokračovatel slavného rodu zFrenštátu pod Radhoštěm.

1.1.2008
SDÍLEJ:

Legendárního monsieur Dakar Karla Lopraise (na snímku) nyní v soutěžní Tatře vystřídá jeho synovec Aleš.Foto: Deník/Lubomír Stehlík

Synovec legendárního Karla Lopraise tak chce navázat na předešlé jubilejní ročníky. Karel Loprais jede kvůli následkům zranění opět „pouze“ vnovinářskémvoze.

„Cítím se výborně. Vše je nachystané, technika funguje, takže věřím, že to vydrží až do cíle,“ přál si Karel Loprais a upřesnil cíl frenštátské kolony: „Cílem je určitě bedna. Aleš si to již vyzkoušel, jaké to je stát na bedně, takže může pokračovat nahoru.“

Prozradil také, zda bude předávat své nesmírně cenné zkušenosti zpouštního závodu svému synovci. „Mýt zkušenosti je sice jedna věc, ale sedět za volantem a řídit tatru je věc druhá. Aleš již ví jak na to. Tam už se mu radit nedá,“ prozradil.

Jubilejní 10.i11.mara­tónského závodu Rellye Dakar je právě vdržení fenomenálního „kamioňáka“. „Nám se to podařilo. Obě tyto vítězství máme doma, takže uvidíme, co Aleš přiveze až se vrátí,“ tajil Karel Loprais, a vyjádřil se také kostatním týmům: „Konkurenci jsem trochu sledoval přes internet, ale nemyslím, že by byla nějak tvrdá.“

Vypořádat se budou muset taky se změnami klimatu. „Naštěstí to není velký skok, protože do tepla vjíždíme pomalu. Vseverní Africe je teď celkem zima. Na horách sníh, přes den patnáct, dvacet stupňů celsia a vnoci dokonce až mínus pět,“ prozradil.

Podle jeho slov nemá obavy ozrušení legendárního 30.závodu vdůsledku vraždy francouzských turistu vMauritánii. „Moc jsme to ani nesledovali, protože si myslím, že to je jen nafouknutá bublina. Před deseti lety jsme třeba přišli vMali oauto a je tak pravda, že stát se může vše. Tady se taky střílí, na poštách a vbankách, a lidé taky nemají obavu někam vyrazit,“ uzavřel súsměvem Karel Loprais.

1.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies