VYBERTE SI REGION

Americký Dakar. Pot, písek a pomoc

Praha - Vrátil se duch české soudržnosti zminulosti, chválil si navigátor Lamač.

23.1.2009
SDÍLEJ:
Fotogalerie
24 fotografií
Češi si na Dakaru pomáhali. Liaz Marka Spáčila (vpravo) a tatra Tomáše Tomečka (uprostřed) tahají z písku další tatrovku, vůz Aleše Lopraise.

Češi si na Dakaru pomáhali. Liaz Marka Spáčila (vpravo) a tatra Tomáše Tomečka (uprostřed) tahají z písku další tatrovku, vůz Aleše Lopraise.Foto: MS Rallytruck

Byla to náročnější soutěž než v Africe, shodují se téměř všichni účastníci Rallye Dakar 2009.

Slavný dálkový maraton se poprvé konal na jihu Ameriky.

A ukázal se ještě větší výzvou, než jak se původně zdálo.

„Pro závodníky bylo v Argentině a Chile asi nejtěžší vyrovnat se s velikým vedrem. Nebylo se před ním kam schovat,“ uvedl Karel Loprais, šestinásobný vítěz soutěže přezdívaný Monsieur Dakar.

Rallye nepotrápila jen jezdce, ale i techniku. Zaklínadlem byl písek feš- feš. „Je mnohem jemnější než ten africký. Byl jak moučka, pronikl úplně všude. Nejvíce trpěla ložiska a filtry,“ vysvětlil Zdeněk Kubeša, navigátor Liazu Marka Spáčila.

Na písek si stěžoval hlavně Aleš Loprais. „Vůbec nevím, jak se tam mohl dostat, ale odešly nám čtyři spojky. Ale s sebou jsme měli jen tři, tu čtvrtou nám půjčil Marek Spáčil,“ prozradil 29letý pilot tatry.

Nezištná pomoc všech českých účastníků byla tím, díky čemu byl letošní Dakar více než jen obyčejnou dálkovou rallye.

České týmy si pomáhaly, kde to šlo. Do „oběhu“ šly nejen náhradní díly a pneumatiky, ale navzájem si půjčovaly techniku a někdy i mechaniky.

„Obrovská soudržnost českých posádek mi připomněla dobu před dvaceti lety, když jsme v Dakaru začínali. Bylo to skvělé, jak jsme si všichni pomáhali,“ uvedl navigátor Jaroslav Lamač, který se na trať Dakaru vrátil po dlouhých jedenácti letech.

„Nejdůležitější je, že jsme to všichni přežili ve zdraví,“ dodal to, co si určitě po návratu doma mysleli nejen závodníci, ale hlavně jejich blízcí.

Autor: Radek Vičík

23.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Itálii postihlo zemětřesení
5

Zemětřesení v Itálii: lavina zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies