Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Americký Dakar. Pot, písek a pomoc

Praha - Vrátil se duch české soudržnosti zminulosti, chválil si navigátor Lamač.

23.1.2009
SDÍLEJ:

Češi si na Dakaru pomáhali. Liaz Marka Spáčila (vpravo) a tatra Tomáše Tomečka (uprostřed) tahají z písku další tatrovku, vůz Aleše Lopraise.Foto: MS Rallytruck

Byla to náročnější soutěž než v Africe, shodují se téměř všichni účastníci Rallye Dakar 2009.

Slavný dálkový maraton se poprvé konal na jihu Ameriky.

A ukázal se ještě větší výzvou, než jak se původně zdálo.

„Pro závodníky bylo v Argentině a Chile asi nejtěžší vyrovnat se s velikým vedrem. Nebylo se před ním kam schovat,“ uvedl Karel Loprais, šestinásobný vítěz soutěže přezdívaný Monsieur Dakar.

Rallye nepotrápila jen jezdce, ale i techniku. Zaklínadlem byl písek feš- feš. „Je mnohem jemnější než ten africký. Byl jak moučka, pronikl úplně všude. Nejvíce trpěla ložiska a filtry,“ vysvětlil Zdeněk Kubeša, navigátor Liazu Marka Spáčila.

Na písek si stěžoval hlavně Aleš Loprais. „Vůbec nevím, jak se tam mohl dostat, ale odešly nám čtyři spojky. Ale s sebou jsme měli jen tři, tu čtvrtou nám půjčil Marek Spáčil,“ prozradil 29letý pilot tatry.

Nezištná pomoc všech českých účastníků byla tím, díky čemu byl letošní Dakar více než jen obyčejnou dálkovou rallye.

České týmy si pomáhaly, kde to šlo. Do „oběhu“ šly nejen náhradní díly a pneumatiky, ale navzájem si půjčovaly techniku a někdy i mechaniky.

„Obrovská soudržnost českých posádek mi připomněla dobu před dvaceti lety, když jsme v Dakaru začínali. Bylo to skvělé, jak jsme si všichni pomáhali,“ uvedl navigátor Jaroslav Lamač, který se na trať Dakaru vrátil po dlouhých jedenácti letech.

„Nejdůležitější je, že jsme to všichni přežili ve zdraví,“ dodal to, co si určitě po návratu doma mysleli nejen závodníci, ale hlavně jejich blízcí.

Autor: Radek Vičík

23.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení