VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Argentina svědčí Imprezám, v čele stále Loeb

Cordóba - Druhá etapa změnu v čele Argentinské rallye nepřinesla.

29.3.2008
SDÍLEJ:

Petter Solberg a jeho Impreza na jednom z četných argentinských brodů. Foto: REUTERS/Marcos Brindicci

Francouz Sébastien Loeb na Citroënu se dál drží v čele absolutního pořadí čtvrtého podniku MS v automobilových soutěžích.

Na šotolinových cestách v Argentině si v sobotu pohlídal svůj zhruba devadesátivteřinový náskok, a před závěrečnými třemi zkouškami ho tak o čtvrté zdejší vítězství v řadě může připravit jen hrubá jezdecká chyba či technická závada.

"Bylo to velice obtížné, protože je všude spousta bláta. Je to ještě o něco horší než včera, neboť sobotní zkoušky jsou rychlejší, takže pokud ztratíte přilnavost, je to hned znát," komentoval podmínky na trati pro oficiální World Rallye Radio vedoucí muž.

"Navíc pneumatiky Pirelli na tomhle povrchu vůbec nefungují dobře. Problém je, že jde o stejný typ, jaký použijeme například v Řecku při čtyřicetistupňových teplotách. Jenže tady je jen deset stupňů a jezdíme hlubokým bahnem," dodal nespokojeně Loeb.

Sobota ve znamení Subaru

Po pátečním výpadku továrních jezdců Fordu se na stupně vítězů dostali oba jezdci s vozy Subaru Impreza. Že jejich vzestup nebyl náhodný naznačily i jejich časy ve druhé etapě.

Z devíti měřených úseků vyhráli Nor Petter Solberg a Australan Chris Atkinson hned šest, přičemž daleko úspěšnější byl tentokrát blonďatý seveřan.

Ten si připsal pět dílčích prvenství a na všech vložkách se dokázal prosadit mezi nejrychlejší trojici. Díky tomu se nejen posunul před svého stájového kolegu na druhé místo, ale zároveň stáhl svou ztrátu na vedoucího Loeba o zhruba dvacet sekund.

Hororová etapa pro Stobart

Zatímco vedoucí trojice absolvovala celou etapu takřka bez problémů, jezdci za nimi už tolik štěstí neměli.

Po pátku čtvrtý Gigi Galli odstoupil po třinácté rychlostní zkoušce kvůli závadě elektroniky. "Nejsem si přesně jistý co se stalo, ale po průjezdu prvním brodem se začalo extrémně ohřívat výfukové potrubí a ve středovém tunelu se začaly tavit kabely. Uprostřed zkoušky jsem musel otevřít okno, protože jsem nemohl dýchat. Auto bylo plné kouře," popsal celou situaci horkokrevný Ital.

Problémy měly i zbylé dva vozy týmu Stobart-Ford. Brita Wilsona potrápil poškozený přední tlumič, Henning Solberg se se soutěží rozloučil kvůli poškozenému zavěšení.

Tovární dvojku Fordu Jari-Matti Latvalu zase pozlobil stávkující startér, jehož opravou ztratil víc než 15 minut. Překročil tak povolenou dobu v servisní zóně a ze soutěže musel odstoupit. Technické problémy zastavily i obě Suzuki Pera-Gunnara Anderssona a Toniho Gardemaistera.

Hirvonen znovu na bodech

Výpadku soupeřů využil k posunu na čtvrtou pozici Španěl Daniel Sordo. Ještě více si polepšil reprezentant afrického Zimbabwe Conrad Rautenbach. Ten nyní figuruje na překvapivé páté pozici, přestože na vedoucího Loeba ztrácí už propastných osmnáct minut.

Už na bodované šesté místo se propracoval Fin Mikko Hirvonen, který páteční etapu nedokončil kvůli poškozenému zavěšení předního kola.

Kategorii PCWRC vládne Aigner

Ve třídě produkčních vozů se na vedoucí pozici také nic nezměnilo. První pozici kontroluje rakousko-německá dvojice Andreas Aigner - Klaus Wicha na Mitsubishi Lancer Evo IX.

Z druhého místa musel kvůli poškození olejového chladiče po jednom z četných horizontů odstoupit domácí Marcos Ligato. Úlohu pronásledovatele po něm převzal katarský jezdec Nasser Al-Attiyah, který na vedoucího Aignera ztrácí necelou minutu.

Česká dvojice Martin Prokop - Jan Tománek se po pátečním výpadku vrátila do boje v rámci SupeRally a prozatím drží devátou příčku v PCWRC a devatenáctou absolutně.

Vítězství v RZ: P. Solberg 5, Loeb 4, Hirvonen a Latvala 3, Atkinson 2, Galli 1.
Pořadí v čele: RZ 1-4 Hirvonen, RZ 5-18 Loeb.
Výsledky po 2. etapě:

1. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën C4 WRC) 3:28:16,5
2. P. Solberg - Mills (Nor., Brit./Subaru Impreza WRC 07) -1:19,6
3. Atkinson - Prévot (Austr., Belg./Subaru Impreza WRC 07) -2:08,5
4. Sordo - Martí (Šp./Citroën C4 WRC) -3:32,3
5. Rautenbach - Senior (Zimb., Brit./Citroën C4 WRC) -18:00,1
6. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus RS WRC 07) -24:44,5
7. Aigner - Wicha (Rak., Něm./Mitsubishi Lancer Evo IX) -25:27,2
8. Villagra - Perez Companc (Arg./Ford Focus RS WRC 07) -25:53,4

19. Prokop - Tománek (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) -42:54,6

Autor: Radek Weber

29.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek
7

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

Jaroslav Tvrdík
AKTUALIZOVÁNO

Čínská CEFC vycouvala ze Soukupova vydavatelství Empresa

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies