VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Argentina svědčí Imprezám, v čele stále Loeb

Cordóba - Druhá etapa změnu v čele Argentinské rallye nepřinesla.

29.3.2008
SDÍLEJ:

Petter Solberg a jeho Impreza na jednom z četných argentinských brodů. Foto: REUTERS/Marcos Brindicci

Francouz Sébastien Loeb na Citroënu se dál drží v čele absolutního pořadí čtvrtého podniku MS v automobilových soutěžích.

Na šotolinových cestách v Argentině si v sobotu pohlídal svůj zhruba devadesátivteřinový náskok, a před závěrečnými třemi zkouškami ho tak o čtvrté zdejší vítězství v řadě může připravit jen hrubá jezdecká chyba či technická závada.

"Bylo to velice obtížné, protože je všude spousta bláta. Je to ještě o něco horší než včera, neboť sobotní zkoušky jsou rychlejší, takže pokud ztratíte přilnavost, je to hned znát," komentoval podmínky na trati pro oficiální World Rallye Radio vedoucí muž.

"Navíc pneumatiky Pirelli na tomhle povrchu vůbec nefungují dobře. Problém je, že jde o stejný typ, jaký použijeme například v Řecku při čtyřicetistupňových teplotách. Jenže tady je jen deset stupňů a jezdíme hlubokým bahnem," dodal nespokojeně Loeb.

Sobota ve znamení Subaru

Po pátečním výpadku továrních jezdců Fordu se na stupně vítězů dostali oba jezdci s vozy Subaru Impreza. Že jejich vzestup nebyl náhodný naznačily i jejich časy ve druhé etapě.

Z devíti měřených úseků vyhráli Nor Petter Solberg a Australan Chris Atkinson hned šest, přičemž daleko úspěšnější byl tentokrát blonďatý seveřan.

Ten si připsal pět dílčích prvenství a na všech vložkách se dokázal prosadit mezi nejrychlejší trojici. Díky tomu se nejen posunul před svého stájového kolegu na druhé místo, ale zároveň stáhl svou ztrátu na vedoucího Loeba o zhruba dvacet sekund.

Hororová etapa pro Stobart

Zatímco vedoucí trojice absolvovala celou etapu takřka bez problémů, jezdci za nimi už tolik štěstí neměli.

Po pátku čtvrtý Gigi Galli odstoupil po třinácté rychlostní zkoušce kvůli závadě elektroniky. "Nejsem si přesně jistý co se stalo, ale po průjezdu prvním brodem se začalo extrémně ohřívat výfukové potrubí a ve středovém tunelu se začaly tavit kabely. Uprostřed zkoušky jsem musel otevřít okno, protože jsem nemohl dýchat. Auto bylo plné kouře," popsal celou situaci horkokrevný Ital.

Problémy měly i zbylé dva vozy týmu Stobart-Ford. Brita Wilsona potrápil poškozený přední tlumič, Henning Solberg se se soutěží rozloučil kvůli poškozenému zavěšení.

Tovární dvojku Fordu Jari-Matti Latvalu zase pozlobil stávkující startér, jehož opravou ztratil víc než 15 minut. Překročil tak povolenou dobu v servisní zóně a ze soutěže musel odstoupit. Technické problémy zastavily i obě Suzuki Pera-Gunnara Anderssona a Toniho Gardemaistera.

Hirvonen znovu na bodech

Výpadku soupeřů využil k posunu na čtvrtou pozici Španěl Daniel Sordo. Ještě více si polepšil reprezentant afrického Zimbabwe Conrad Rautenbach. Ten nyní figuruje na překvapivé páté pozici, přestože na vedoucího Loeba ztrácí už propastných osmnáct minut.

Už na bodované šesté místo se propracoval Fin Mikko Hirvonen, který páteční etapu nedokončil kvůli poškozenému zavěšení předního kola.

Kategorii PCWRC vládne Aigner

Ve třídě produkčních vozů se na vedoucí pozici také nic nezměnilo. První pozici kontroluje rakousko-německá dvojice Andreas Aigner - Klaus Wicha na Mitsubishi Lancer Evo IX.

Z druhého místa musel kvůli poškození olejového chladiče po jednom z četných horizontů odstoupit domácí Marcos Ligato. Úlohu pronásledovatele po něm převzal katarský jezdec Nasser Al-Attiyah, který na vedoucího Aignera ztrácí necelou minutu.

Česká dvojice Martin Prokop - Jan Tománek se po pátečním výpadku vrátila do boje v rámci SupeRally a prozatím drží devátou příčku v PCWRC a devatenáctou absolutně.

Vítězství v RZ: P. Solberg 5, Loeb 4, Hirvonen a Latvala 3, Atkinson 2, Galli 1.
Pořadí v čele: RZ 1-4 Hirvonen, RZ 5-18 Loeb.
Výsledky po 2. etapě:

1. Loeb - Elena (Fr., Mon./Citroën C4 WRC) 3:28:16,5
2. P. Solberg - Mills (Nor., Brit./Subaru Impreza WRC 07) -1:19,6
3. Atkinson - Prévot (Austr., Belg./Subaru Impreza WRC 07) -2:08,5
4. Sordo - Martí (Šp./Citroën C4 WRC) -3:32,3
5. Rautenbach - Senior (Zimb., Brit./Citroën C4 WRC) -18:00,1
6. Hirvonen - Lehtinen (Fin./Ford Focus RS WRC 07) -24:44,5
7. Aigner - Wicha (Rak., Něm./Mitsubishi Lancer Evo IX) -25:27,2
8. Villagra - Perez Companc (Arg./Ford Focus RS WRC 07) -25:53,4

19. Prokop - Tománek (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) -42:54,6

Autor: Radek Weber

29.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
16 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Lithium na Cínovci - průzkumné vrty
2 10

Sobotka řekl Japoncům, že budeme lithiové centrum Evropy

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies