VYBERTE SI REGION

Australskou rallye narušili aktivisté, vede Latvala

Kingscliff - Martin Prokop drží ve třídě produkčních vozů průběžné druhé místo.

4.9.2009
SDÍLEJ:

Po první etapě Australské rallye vede Fin Jari-Matti Latvala. Foto: REUTERS/Jeremy Rogers

Po úvodních dvou diváckých superspeciálkách pokračovala od čtvrteční půlnoci českého času Australská rallye, která je desátým podnikem MS v automobilových soutěžích.

Na programu bylo zbývajících třináct rychlostních zkoušek první etapy. Na dvou z nich se ale o nejlepší čas prakticky vůbec nebojovalo.

Průběh soutěže totiž výrazně narušili ekologičtí aktivisté, kteří zatarasili jeden z měřených úseků a na projíždějící vozy házeli kamení. Po průjezdu trojice Loeb, Hirvonen, Sordo dorazila na místo incidentu policie a šestá erzeta byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Z harmonogramu později ze stejného důvodu vypadla i RZ 11.

Ochránci přírody se už v minulosti pokusili konání závodu zabránit. V boji proti jeho přesunutí do Nového Jižního Walesu (místo tradičního západního pobřeží v okolí přístavu Perth) se dokonce obrátili na soud. Ten ale jejich žalobu týden před startem smetl ze stolu.

"Dokážu pochopit, že někteří lidé nemají rallye rádi a nechtějí ji tu. Ale já prostě dělám jen svoji práci," vrtěl hlavou nad nečekaným útokem pětinásobný mistr světa Sébastien Loeb.

"Opravdu nevím, co slušného bych o těch lidech mohl říct," procedil mezi zuby i zkušený Nor Henning Solberg.

Ogier nahání Latvalu, Hirvonen je až pátý

Samotná soutěž se zatím nese v duchu lítého boje mezi Jari-Matti Latvalou a Sébastienem Ogierem. Pětadvacetiletý Francouz se držel na čele do čtvrtého měřeného testu, pak ale musel přepustit vedení o rok mladšímu Finovi. Rozdíl mezi oběma jezdci ale v průběhu etapy nikdy nevzrostl na víc než sedm sekund.

Pilota juniorského týmu zatím marně stíhají i oba tovární jezdci Citroënu. Pro Loeba i Sorda je ale důležitější, že za svými zády drží lídra šampionátu Mikko Hirvonena na Fordu.

Prokop kvůli technice přišel o vedení

Výborně si zatím na prašných australských cestách vede Čech Martin Prokop. Jihlavský rodák vyhrál v rámci třídy produkčních vozů čtyři rychlostní zkoušky a pár hodin vévodil své kategorii. Drobná technická závada ho ale o první příčku připravila.

"Na osmé erzetě jsme něco trefili a zničili jsme mezichladič. Auto pak vůbec nemělo výkon. V servisu se to ale naštěstí podařilo opravit," popsal celou událost Prokop.

Druhá etapa Australské rallye startuje krátce před páteční půlnocí českého času. Tvoří ji osm měřených testů o celkové délce 113,5 km.

Výsledky po 1. etapě: 1. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus WRC) 53:21,4, 2. Ogier, Ingrassia (Fr.) -2,2, 3. Loeb, Elena (Fr., Mon.) -22,7, 4. Sordo, Martí (Šp./vš. Citroën C4 WRC) -22,8, 5. Hirvonen, Lehtinen (Fin.) -23,6, 6. H. Solberg, Menkerud (Nor.) -51,3, 7. Wilson, Martin (Brit.) -1:42,4, 8. Villagra, Pérez Companc (Arg./vš. Ford Focus WRC) -2:04,6, … 12. Prokop, Tománek (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) -4:31,6.

Pořadí PWRC: 1. Mason, Masonová (N. Zél./Subaru Impreza STi) 57:37,7, 2. Prokop, Tománek -15,3, 3. Sousa, Carvalho (Portug./Fiat Grande Punto S2000) -15,4.

Autor: Radek Weber

4.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Třetina mladých Japonců věří, že se upracuje k smrti

Mladické nadšení a optimismus u Japonců do třiceti let nehledejte. Z celé planety jsou nejvíce pesimističtí. Mají strach z budoucnosti a bojí se mít i děti.

Italský premiér Renzi po prohře v referendu ohlásil svou demisi

Řím - Italský premiér Matteo Renzi Renzi po těžké porážce v nedělním referendu o reformě ústavy ohlásil, že dnes podá demisi. V televizním vystoupení řekl, že výsledky referenda jsou naprosto jasné a že přebírá plnou odpovědnost za porážku.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies