„Pár nocí teď budu spát pěkně tvrdě, závod byl opravdu hodně náročný," stírá si pot z čela 33letý soutěžní pilot, jenž s navigátorem Jiřím Hovorkou hájí barvy CERS Faster Rally Teamu. „Moc jsme toho nenaspali a o to víc najezdili v hlučném a nepohodlném autě. I přese všechno jsme ale všichni šťastní a naprosto spokojení," pousmál se.

„Dali jsme si cíl dojet do Monaka a to jsme splnili. Navíc jsme byli jednou z mála posádek, které trať Monte projely bez penalizace nebo nějakých zásadních problémů," upozornil Bisaha. „Taktice jsme přizpůsobili tempo. Dobře nám díky práci ledových špionů vycházela volba pneumatik. V tomto ohledu byla nejtěžší poslední nedělní etapa," zhodnotil nejnáročnější rallye na světě kroměřížský pilot.

Čtěte také: Ogier znovu kraloval v Monte Carlu, Kopecký dojel osmý

Co vás na závodě nejvíce uchvátilo?
Rally Monte Carlo je legendární soutěž a na každém kroku je vidět její vznešená atmosféra. Cíl v Monaku za přítomnosti monackého knížete byl momentem, na který se nezapomíná. Zážitkem ale byla i jízda po trati mezi rychlostními zkouškami, kdy v prakticky každé vesnici čekaly a všem posádkám fandily zástupy lidí. Celý region závodem ohromně žije a v takové atmosféře se pak krásně jede.

Odměnil jste se v cíli něčím speciálním?
My sami jsme si nic speciálního nenadělili, ale obrovskou radost nám udělali pořadatelé, kteří nám věnovali nádherné poháry za úspěšné absolvování rallye při naší první účasti.

Oslavili jste úspěch nebo jste se hned vraceli domů?
Večer jsme s týmem na chvíli vyrazili do ulic, ale oslavy se podřídily brzkému návratu domů. Ve Francii tým strávil víc než týden, já s Jirkou jsme na cestách dokonce deset dní. Kluci s kamionem proto vyrazili do Česka hned v neděli večer, zbytek týmu pak v pondělí nad ránem.

Přemýšlíte, jak za rok v Monte Carlu zrychlit a vylepšit své výsledky?
Musím přiznat, že když dojedete takovouto soutěž až do konce, hned začnete přemýšlet, co udělat pro to, abyste byli za rok na startu znova. A co při případné účasti udělat jinak a lépe. Co se samotné jízdy týče, rychleji by to určitě šlo, je to jen o tom, jakou míru rizika si zvolíte. My jsme letos jeli ze sta procent na jistotu tak, abychom projeli všechny rychlostní zkoušky, najeli co nejvíc kilometrů a poznali auto či pneumatiky v těchto specifických podmínkách, vyzkoušeli si fungování širokého týmu mechaniků, ledových špionů nebo mediálních pracovníků v prostředí mistrovství světa. Teď už leccos víme, do budoucna nám mohou pomoci takové detaily jako třeba záběry všech rychlostních zkoušek z onboard kamery. Pokud bychom na Monte vyrazili za rok znovu, už bychom šli více po výsledku.

Je i nějaká stinná stránka Rally Monte Carlo?
Nevím, jestli to nazvat stinnou stránkou, ale opravdu náročné je, jak je tato soutěž dlouhá. Samotný závod byl rozložený do čtyř dnů, během kterých jsme kromě rychlostních zkoušek najeli 1100 přejezdových kilometrů to je skoro jak celá loňská rallysprintová sezona v Česku.

Sledoval jste dění vepředu, těch nejlepších?
Dění na špici jsme moc nesledovali, soustředili jsme se na sebe. Nicméně v poslední etapě v neděli absolutní špička startovala v obráceném pořadí jen kousek před námi, takže jsme byli v kontaktu. Jsou to neuvěřitelní střelci, se kterými se dá ale zároveň v pohodě mluvit. Sébastien Ogier je extraliga, líbilo se mi na něm, že i když měl vítězství v závěru víceméně jasné, před Powerstage zariskoval s volbou pneumatik, aby v případě dobrých podmínek konkurenci rozdrtil i tam. Nakonec mu to sice nevyšlo, ale zkusil to. Kompletní špička jede až do posledního metru úplně naplno a v kombinaci s novými vozy WRC, které měly právě na Monte svou premiéru, jde o neskutečný zážitek.

Po povedené premiéře v MS neuvažujete o pokračování v šampionátu?
Monte pro nás bylo, co se týče účasti v MS, pouze jednorázovou záležitostí, proto jsme se ani nepřihlašovali do šampionátu WRC2 určeného pro vozy R5. Zapotřebí jsou samozřejmě finance, což konkrétně u Monte platí dvojnásob. Jiné soutěže MS by se asi daly absolvovat s menším rozpočtem, tedy pokud jsou v Evropě. Letos chceme jezdit v zahraničí a poznávat nové tratě, ale po Monte asi přece jen zamíříme jinam. O konkrétním programu nyní jednáme a chceme ho mít jasný do konce ledna.

Jaký vás čeká nejbližší program? Nedáte si přestávku od volantu?
Za volant se těším vždy a taky se za něj brzo vrátím s Jirkou Hovorkou chceme začátkem února absolvovat volný podnik ve slovenské Dobšiné. Loni tam panovaly parádní zimní podmínky, takže se už nemůžu dočkat jízdy na sněhu s velkými „švédskými" hřeby.

Nepřehlédněte: Tragický start Rallye Monte Carlo. Fotograf nepřežil srážku s vozem