Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bratři Kiliánovi vyrazili na slavný Dakar se žábou pro štěstí

Praha, Plzeň /ROZHOVOR/ - Není cesty zpět! Posádka týmu Tatra Buggyra Racing odletěla v první den nového roku do argentinského Buenos Aires, kde zítra odstartuje další ročník proslulého závodu Rallye Dakar.

4.1.2014
SDÍLEJ:

Zleva Martin Kolomý a David a René KiliánoviFoto: PatRESS.cz/Patrik Pátek

Na pražském Letišti Václava Havla vládla u členů týmu ještě uvolněná atmosféra.

S pilotem Martinem Kolomým pojedou potřetí v kabině jejich speciálu také sourozenci David a René Kiliánovi z Plzně.

A právě kopilot a mechanik David Kilián těsně před odletem přiblížil pocity i očekávání české posádky před letošním Dakarem.

Davide, jak proběhly oslavy konce roku s výhledem na blížící se start Dakaru?
S partou známých, se kterou jezdíme na hory, jsme poseděli, ale od půlnoci jsem třeba já osobně už nic nepil, abych mohl být fit. Nový rok jsem prožil s dětmi, byli jsme venku a stihli jsme si i zabruslit na zimním stadionu. Odpoledne jsme se pak všichni sešli v Praze. Vyšlo to parádně.

Co se člověku těsně před odletem na slavnou rallye, která je pro všechny účastníky obrovskou výzvou i zkouškou zároveň, honí hlavou?
Není to poprvé, já už na Dakar letím popáté, takže nic moc zvláštního v hlavě nemám. Věřím, že jsme dobře připraveni, tak není důvod být ve stresu.

Připomeňte vaši a bratrovu historii na Dakaru. Jezdili jste vždycky spolu?
Kdepak. Já třeba jednou řídil press car (vůz pro novináře) a brácha navigoval Martinu Kolomému jedno z rychlých asistenčních aut pro dvě toyoty Offroad centra. Další rok jsme si to vyměnili a až od roku 2012 působíme takhle společně ve třech.

V čem by měl být letošní Dakar jiný?
Bude hlavně delší. Doufejme, že nám to bude vyhovovat. Tatra a její podvozek drží velmi dobře a problémy s náročným terénem bychom snad neměli mít. A doufáme, že vydrží i motor, a delší etapy by nám tak paradoxně mohly pomoci k dobrému výsledku.

Máte přehled o konkurenci?
Doma sleduji truck fórum, kde diskutují lidé, kteří na to mají čas. Ze světa postahují spoustu střípků, takže se člověk doví jednoduše mnoho informací a nemusí pátrat příliš okolo. Rusové nasazují pět aut, silný je i tým Iveco, stejně tak vozy Man a samozřejmě je tu Aleš Loprais. I Jarda Valtr jede motor od Buggyry, takže letošní konkurence je skutečně veliká.

Vaším talismanem bude znovu zubatá žába?
Jasně. Před odletem nám žábu přivezl Zdeněk, mechanik z Bruntálu. Každý rok máme novou, protože ta předchozí se po Dakaru draží pro charitativní účely. Je celou dobu s námi. V Buenos Aires ji také hned vyndáme z tašky a dáme do kabiny tatrovky za okno, kde se dívá na cestu a radí nám (úsměv).

Autor: Redakce

4.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
15 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení