VYBERTE SI REGION

Bratři Kiliánovi vyrazili na slavný Dakar se žábou pro štěstí

Praha, Plzeň /ROZHOVOR/ - Není cesty zpět! Posádka týmu Tatra Buggyra Racing odletěla v první den nového roku do argentinského Buenos Aires, kde zítra odstartuje další ročník proslulého závodu Rallye Dakar.

4.1.2014
SDÍLEJ:

Zleva Martin Kolomý a David a René KiliánoviFoto: PatRESS.cz/Patrik Pátek

Na pražském Letišti Václava Havla vládla u členů týmu ještě uvolněná atmosféra.

S pilotem Martinem Kolomým pojedou potřetí v kabině jejich speciálu také sourozenci David a René Kiliánovi z Plzně.

A právě kopilot a mechanik David Kilián těsně před odletem přiblížil pocity i očekávání české posádky před letošním Dakarem.

Davide, jak proběhly oslavy konce roku s výhledem na blížící se start Dakaru?
S partou známých, se kterou jezdíme na hory, jsme poseděli, ale od půlnoci jsem třeba já osobně už nic nepil, abych mohl být fit. Nový rok jsem prožil s dětmi, byli jsme venku a stihli jsme si i zabruslit na zimním stadionu. Odpoledne jsme se pak všichni sešli v Praze. Vyšlo to parádně.

Co se člověku těsně před odletem na slavnou rallye, která je pro všechny účastníky obrovskou výzvou i zkouškou zároveň, honí hlavou?
Není to poprvé, já už na Dakar letím popáté, takže nic moc zvláštního v hlavě nemám. Věřím, že jsme dobře připraveni, tak není důvod být ve stresu.

Připomeňte vaši a bratrovu historii na Dakaru. Jezdili jste vždycky spolu?
Kdepak. Já třeba jednou řídil press car (vůz pro novináře) a brácha navigoval Martinu Kolomému jedno z rychlých asistenčních aut pro dvě toyoty Offroad centra. Další rok jsme si to vyměnili a až od roku 2012 působíme takhle společně ve třech.

V čem by měl být letošní Dakar jiný?
Bude hlavně delší. Doufejme, že nám to bude vyhovovat. Tatra a její podvozek drží velmi dobře a problémy s náročným terénem bychom snad neměli mít. A doufáme, že vydrží i motor, a delší etapy by nám tak paradoxně mohly pomoci k dobrému výsledku.

Máte přehled o konkurenci?
Doma sleduji truck fórum, kde diskutují lidé, kteří na to mají čas. Ze světa postahují spoustu střípků, takže se člověk doví jednoduše mnoho informací a nemusí pátrat příliš okolo. Rusové nasazují pět aut, silný je i tým Iveco, stejně tak vozy Man a samozřejmě je tu Aleš Loprais. I Jarda Valtr jede motor od Buggyry, takže letošní konkurence je skutečně veliká.

Vaším talismanem bude znovu zubatá žába?
Jasně. Před odletem nám žábu přivezl Zdeněk, mechanik z Bruntálu. Každý rok máme novou, protože ta předchozí se po Dakaru draží pro charitativní účely. Je celou dobu s námi. V Buenos Aires ji také hned vyndáme z tašky a dáme do kabiny tatrovky za okno, kde se dívá na cestu a radí nám (úsměv).

Autor: Redakce

4.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
AKTUALIZOVÁNO
28 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies