VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bratři Kiliánovi vyrazili na slavný Dakar se žábou pro štěstí

Praha, Plzeň /ROZHOVOR/ - Není cesty zpět! Posádka týmu Tatra Buggyra Racing odletěla v první den nového roku do argentinského Buenos Aires, kde zítra odstartuje další ročník proslulého závodu Rallye Dakar.

4.1.2014
SDÍLEJ:

Zleva Martin Kolomý a David a René KiliánoviFoto: PatRESS.cz/Patrik Pátek

Na pražském Letišti Václava Havla vládla u členů týmu ještě uvolněná atmosféra.

S pilotem Martinem Kolomým pojedou potřetí v kabině jejich speciálu také sourozenci David a René Kiliánovi z Plzně.

A právě kopilot a mechanik David Kilián těsně před odletem přiblížil pocity i očekávání české posádky před letošním Dakarem.

Davide, jak proběhly oslavy konce roku s výhledem na blížící se start Dakaru?
S partou známých, se kterou jezdíme na hory, jsme poseděli, ale od půlnoci jsem třeba já osobně už nic nepil, abych mohl být fit. Nový rok jsem prožil s dětmi, byli jsme venku a stihli jsme si i zabruslit na zimním stadionu. Odpoledne jsme se pak všichni sešli v Praze. Vyšlo to parádně.

Co se člověku těsně před odletem na slavnou rallye, která je pro všechny účastníky obrovskou výzvou i zkouškou zároveň, honí hlavou?
Není to poprvé, já už na Dakar letím popáté, takže nic moc zvláštního v hlavě nemám. Věřím, že jsme dobře připraveni, tak není důvod být ve stresu.

Připomeňte vaši a bratrovu historii na Dakaru. Jezdili jste vždycky spolu?
Kdepak. Já třeba jednou řídil press car (vůz pro novináře) a brácha navigoval Martinu Kolomému jedno z rychlých asistenčních aut pro dvě toyoty Offroad centra. Další rok jsme si to vyměnili a až od roku 2012 působíme takhle společně ve třech.

V čem by měl být letošní Dakar jiný?
Bude hlavně delší. Doufejme, že nám to bude vyhovovat. Tatra a její podvozek drží velmi dobře a problémy s náročným terénem bychom snad neměli mít. A doufáme, že vydrží i motor, a delší etapy by nám tak paradoxně mohly pomoci k dobrému výsledku.

Máte přehled o konkurenci?
Doma sleduji truck fórum, kde diskutují lidé, kteří na to mají čas. Ze světa postahují spoustu střípků, takže se člověk doví jednoduše mnoho informací a nemusí pátrat příliš okolo. Rusové nasazují pět aut, silný je i tým Iveco, stejně tak vozy Man a samozřejmě je tu Aleš Loprais. I Jarda Valtr jede motor od Buggyry, takže letošní konkurence je skutečně veliká.

Vaším talismanem bude znovu zubatá žába?
Jasně. Před odletem nám žábu přivezl Zdeněk, mechanik z Bruntálu. Každý rok máme novou, protože ta předchozí se po Dakaru draží pro charitativní účely. Je celou dobu s námi. V Buenos Aires ji také hned vyndáme z tašky a dáme do kabiny tatrovky za okno, kde se dívá na cestu a radí nám (úsměv).

Autor: Redakce

4.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Mumie.
14

Nová fakta o buchlovské mumii. Nejde o tělo muže

Maketa Německého domu v Brně stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Další mezinárodní úspěch. Vína z Česka bodovala mezi elitou

Tuzemští vinaři si z letošního ročníku soutěže vín Oenoforum odvážejí hned několik ocenění. Cenu za nejlepší kolekci získalo vinařství Mikrosvín Mikulov.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 150 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila třípatrová turistická loď s přibližně 150 pasažéry.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies