Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Brněnská bitva cestovních vozů bude vyrovnaná

Brno - Na Masarykův okruh zavítalo opět Mistrovství světa cestovních vozů.

20.6.2009
SDÍLEJ:

Masarykův okruh v Brně opět hostí Mistrovství světa cestovních automobilů.Foto: Deník/Lubomír Stehlík

Lídr šampionátu, loňský král nebo překvapivý vítěz?

Odpověď na otázku, kdo ovládne dva závody Mistrovství světa cestovních vozů na Masarykově okruhu, rozluští jezdci v neděli odpoledne.

Papírově největšími favority jsou závodníci se seaty.

Dieselové speciály jasně ovládly už loňskou sezonu, ve které nepříjemně zaskočili konkurenci.

„Jezdím s ním, ale proč jsou nafťáky tak rychlé? To moc nechápu,“ přiznal před loňským závodem v Brně italský expilot formule 1 Gabriele Tarquini.

I letos měla španělská auta nakročena k jasné dominanci. Po úvodních dvou podnicích ale zakročila mezinárodní automobilová federace, která restrikcemi snížila náskok španělských speciálů.

„Museli jsme rapidně omezit výkon motoru,“ poznamenal šéf sportovního oddělení Seatu Antonio Rodriguez.

Závodníci stáje Seat Sport Yvan Müller nebo expiloti Formule 1 Gbariele Tarquini a Tiago Monteiro proto musí spoléhat kromě špičkové techniky také na své jezdecké umění.

Na záda jim budou totiž dýchat BMW, kterým dlouhodobě brněnská trať sedí. V loňském roce závod jasně ovládl beznohý Ital Alessandro Zanardi.

Hendikepovaný bývalý pilot Formule 1 vyhrál obě jízdy i sobotní kvalifikaci.

„Mám rád tuto trať. Do Brna jedeme všichni se stejným váhovým zatížením a našim cílem bude posbírat co nejvíce bodů,“ nastínil bojovnou náladu v BMW Teamu trojnásobný šampion WTCC Andy Priaulx.

Otázkou zůstává, jak se se závodem v Brně poperou jezdci se Chevrolety.

Po výpadku v úvodních dvou podnicích se výkonnost vozu zvedla, ale tři týdny zpátky ve Valencii opět ani jeden z trojice jezdců nedokázal bodovat.

Robert Huff, Nicola Larini a Alain Menu tak budou mít co dokazovat brněnskému publiku. Posledním do čtveřice závodících automobilek je Lada.

Její účast v šampionátu je ale spíše symbolická. Za prvními třemi konkurenty prozatím zaostává jak výsledkově, tak výkonnostně.

NEJVĚTŠÍ FAVORITÉ WTCC

YVAN MÜLLER
Věk/národnost: 39 let/Francie
Tým/auto: Seat Sport/Seat León
Pořadí: 1. místo, 57 bodů

GABRIELE TARQUINI
Věk/národnost: 47 let/Itálie
Tým/auto: Seat Sport/Seat León
Pořadí: 3. místo, 46 bodů

ALESSANDRO ZANARDI
Věk/národnost: 42 let/Itálie
Tým/auto: BMW Team Italy–Spain/BMW 320
Pořadí: 13. místo, 11 bodů

AUGUSTO FARFUS
Věk/národnost: 25 let/Brazílie
Tým/auto: BMW Team Germany/BMW 320
Pořadí: 2. místo, 54 bodů

ROBERT HUFF
Věk/národnost: 29 let/V. Británie
Tým/auto: Chevrolet/Chevrolet Cruze
Pořadí: 5. místo, 32 bodů

Autor: Tomáš Valaškovčák

20.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
8 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení