VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Buggyra slaví, Lacko po dramatu dosáhl na stříbro a hlásí: Je to fantazie

Le Mans - Český pilot Adam Lacko z roudnické Buggyry dokázal téměř nemožné. V posledním podniku desetidílného mistrovství Evropy tahačů ve francouzském Le Mans předstihl německého pilota Jochena Hahna a v konečném hodnocení seriálu urval kýžený titul vicemistra.

11.10.2015
SDÍLEJ:

Adam Lacko v Le MansFoto: Buggyra

Společně s celkově čtvrtým Davidem Vršeckým pak Lacko vybojoval titul mistra Evropy v týmech. Buggyra se tak vrátila na trůn po šesti letech, kdy seriálu kralovala tovární značky MAN. Vítězství obhájil maďarský šampion Kiss, který se radoval z triumfu už před závody v Le Mans.

Lacko rozhodl o posunu na celkové druhé místo až v úplně poslední jízdě dramatického víkendu. Hahna porazil i s prasklou gumou! „Větší drama snad ani být nemohlo. Nejenže jsem jel celý závod bez jedné gumy, ale nakonec jsem Hahnovi druhé místo sebral. Jsem nadšený. Děkuju celému týmu," radoval se Lacko z nejlepšího umístění v truckové kariéře.

První ze dvou nedělních jízd vyzněla lépe pro Lacka, jenž si dojel pro bronz, zatímco Hahn byl šestý. Poslední závod sezony byl už od začátku napínavější. Lackovi se vydařil start a po chvíli už útočil na Hahna. Němec se ale nechtěl nechat předjet, narazil do Lackova vozu a prorazil mu pneumatiku na zadní nápravě. I přes tento handicap však Lacko udržel pozici před Hahnem až do cíle.

„Byl to boj, ale dokázal jsem to. Nevěřil jsem, že to bez gumy dojedu, ale říkal jsem si: když to dokáže Martin Kolomý na Dakaru, tak já také," smál se Lacko.

Jeho týmový druh Vršecký dojel v neděli dvakrát čtvrtý a připsal si body, kterými si pojistil celkově čtvrté místo před Španělem Albacetem. Navíc přispěl k suverénnímu vítězství roudnické privátní značky, která po celou sezonu odolávala přesile vozů MAN. „Je to fantazie, splnili jsme oba úkoly, se kterými jsme do Le Mans jeli - máme týmové zlato a Adam je vicemistr. Já jsem se čtvrtým místem taky spokojený, letos mně brambory nějak zachutnaly," culil se roudnický rodák Vršecký, který si oproti loňsku o jednu příčku polepšil.

Mistrovství Evropy tahačů v Le Mans (Francie):

Třetí závod: 1. Albacete (Šp./MAN) 23:29,521, 2. Kiss (Maď./MAN) -0,222, 3. Lacko (ČR/Buggyra) -3,158, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -11,718, …12. Vojtíšek (ČR/MAN) -42,523.
Čtvrtý závod: 1. Reinert (Něm./MAN) 23:48,230, 2. Körber -4,416, 3. Janiec (Fr./MAN) -7,932, 4. Vršecký -8,512, 5. Lacko -16,403, …12. Vojtíšek -21,912.
Konečné pořadí ME: 1. Kiss 599, 2. Lacko 447, 3. Hahn 440, 4. Vršecký 405, …12. Vojtíšek 22.
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra 897, 2. MAN Oxxo Lion 855, 3. MAN Reinert 759, 4. MAN Bernau 565, 5. Mercedes Tankpool 83.

Autor: Pavel Mikeš

11.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Do Evropy míří nová značka aut

Už za dva roky by do Evropy měly dorazit vozy nové automobilky. Jmenuje se Lynk & Co a chce lákat na auta s doživotní zárukou.  

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies