VYBERTE SI REGION

Byl to extra náročný víkend, přiznal Vršecký

Most - Jezdec stáje Buggyra zvítězil ve třech ze čtyř závodů, přesto neodjížděl zMostu na sto procent spokojený.

31.8.2009
SDÍLEJ:

David Vršecký obhájil titul mistra Evropy.Foto: DENÍK/Zdeněk Koza

Pro jedny zábava, svátek a možnost sáhnout si na své idoly. Pro druhé dřina, stres a snaha nic nezkazit.

I to je motoristický sport, který o víkend do Mostu přilákal kromě desítek tisíc diváků i špičku mezi tahači, přesněji podnik Evropského poháru při příležitosti sedmého závodu.

Jak celý víkend prožil mistr Evropy z minulého roku David Vršecký, jaké byly jeho myšlenky v důležitých chvílích?

Pátek – testování, tréninky, očekávání, boj, nervozita a bolístky

„Kde jsou ty výsledky z tréninku? Aha, tady. Hmm…to není špatné. První, druhé místo, a to se ještě střídám s Markusem. Tohle vypadá dobře, tak snad to vydrží do pohárových závodů,“ nahlas hodnotí a přemýšlí David.

„To je k neuvěření. Takovou dobu mě bolí rameno a teď mě bolí celá dlaň. Z čeho? V jednom závodě jsem dostal takový kopanec od volantu, že mi to otočilo palec na ruce a celá dlaň mi otekla. Hrozně to bolelo. Nemohl jsem pořádně chytit volant. Nemohl jsem trénovat. Přitom by člověk řekl, taková blbost. No jo, ale když já tu ruku potřebuji mít v pořádku. Ale už je to lepší,“ mluví o bolístkách evropský šampion.

„Most je super a zároveň děsivej. Minulý rok se nám tu dařilo. Udělal jsem si tu osobák, když jsem ze 60 bodů získal 54. Letos bych to chtěl alespoň zopakovat, ale zda se to podaří, tak to nevím. Doufám, že k tomu pomohou lidi,“ přál si Vršecký.

Sobota – vítězství, prohra a hned zase vítězství, pneumatiky, snížení bodů a nadšení

„První závod vyšel podle nejlepšího scénáře. Vítězství. Jsem moc rád, že to takhle dopadlo, ale lámat chleba se bude v handicapovém závodě. Tam uvidíme jak dopadneme. Trochu máme problémy s pneumatikami, ale snad to bude v pořádku,“ zhodnotil první pohárový závod český závodník.

Druhý závod je odstartován a Vršecký se probojoval ze čtvrté lajny na třetí místo za Hahna. Brzy se mu podařilo dostat na druhé místo právě za německého pilota a začal tvrdý boj o titul.

V té době byl největší konkurent Albacete na čtvrtém místě, což by v případě vítězství Vršeckého bylo pro vývoj v šampionátu perfektní, ale…

Dále stíhá Hahna a jede proto na maximu, až to nevydržely pneumatiky. Došlo k tak velkému poškození, že Vršecký do cíle dojíždí třetí, právě za Albacetem.

„Po závodě jsem si řekl, že nebudu za uplakánka. Manévr Antonia nebyl fér, ale nechal jsem si to pro sebe. To, že Hahn jel na nepovolených pneumatikách byl bonus navíc. Každý bod je pro nás v tuhle chvíli dobrý. Stáhl jsem tak po sobotě šest bodů na Albaceteho, takže má náskok osmi bodíků. Uvidíme jak se v neděli bude dařit, ale trápí mne pneumatiky. Nevypadá to dobře," s trochou starostí v hlase uzavřel sobotu Vršecký.

Neděle – pohárové závody, stres, starosti, zklamání, fanoušci a konečně je po závodě

„Jsem hodně zklamaný. Celý závod jsem cítil jak ty pneumatiky nedělají co mají. Klouzalo to jako hrom. Musíme změnit nastavení na podvozku,“ zklamaně prohlásil David po závodě ve kterém dojel třetí a ztratil dokonce další dva body, takže měl na Albaceteho ztrátu 16 bodů.

„Tohle není dobré. Na Antonia ztrácím téměř v každém kole. Už teď je jasné, že by Albacete nesměl v jednom z dalších závodů dojet, abych jeho náskok srovnal. Dělá mi to vrásky na čele, ale do handicapového závodu jdeme s jiným nastavením trucku, tak uvidíme, zda jsme se rozhodli správně,“ otevřel pochybám dveře v zákulisí Vršecký.

„Poslední závod byl opravdu vrcholem. Sledoval jsem pneumatiky a Antonia. Je to zajímavý. Tři závody jsem vyhrál, jednou byl třetí. Získal jsem 52 bodů a přesto s ním o bod prohrál. Ale takový je bodový systém závodů,“ s uspokojením i trochou zklamání řekl úřadující šampión.

„Most je neuvěřitelný. V čem? Je to jediný závod v Česku, což je na jednu stranu super a na druhou strašně svazující. Samozřejmě chceme tady uspět. Dokázat našim fanouškům, že patříme mezi špičku, ale je tu tolik lidí. Nemám na nic klid. Jakmile vyjdu ze zákulisí týmu, tak to je spousty focení, podpisů, hodně sponzorů, rozhovorů, novinářů… Je to extra náročný víkend. Úplně jiný než kdekoli jinde. Ale rozhodně si nestěžuji. Jsem moc rád, že nám tolik lidí fandí, ale být každý závod takhle náročný, to si nedokážu ani představit. Uvidíme jak tento rok dopadne. Máme před sebou ještě tři závody. Buggyra bude určitě nejlepším týmem v šampionátu, ale zda mně se podaří snížit náskok Albaceteho, tak v to musím věřit a doufat,“ uzavřel extra náročný víkend David Vršecký.

Autor: Zdeněk Koza

31.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies