VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čechy na Dakaru zradila technika. Valtr s Macháčkem museli skončit

Tucumán - Co ještě potká v Rallye Dakar kamionistu Martina Kolomého? V páté etapě u kamionu Fatboy odešel kompresor, kvůli opravě ztratil závodník osm hodin.

10.1.2014 AKTUALIZOVÁNO 10.1.2014
SDÍLEJ:

Co ještě potká v Rallye Dakar staroměstského kamionistu Martina Kolomého? V páté etapě u kamionu Fatboy odešel kompresor, kvůli opravě ztratil závodník osm hodin.Foto: Petr Lusk/Miroslav Forman/BUGGYRA 2014

Pátou etapu jihoamerické pouštní rallye proklíná posádka kamionisty Martin Kolomého. Po té, co pilot Martin Kolomý úspěšně přežil středeční nejtvrdší dakarskou zkoušku, po které v cíli zkolaboval, utržil jeho kamion ve čtvrtek 9. ledna možná osudovou ránu.

V horách na těžko dostupném místě odešel kompresor. Závadu se podařilo opravit až po dlouhých osmi hodinách. Teprve poté vyjela posádka do druhé měřené části.

„Martin do poslední části etapy vyrazil chvíli před půlnocí našeho času. Po zkrácení to měl nějakých sto kilometrů, po kterých ho čeká dvě stě padesát do bivaku a ráno hned výjezd na další etapu. Všichni jsou extrémně vyčerpaní a sami čekáme na informace, jak vše dopadne," přiznal z dějiště technický ředitel Buggyry Robin Dolejš.

Valtra zastavila porucha motoru

Jaroslav Valtr ani letos cíl slavné Rallye Dakar neuvidí. Stejně jako před rokem šternberského jezdce zradila technika. Kamion Liaz ve čtvrteční páté etapě zastavila porucha motoru. 

Na trati páté etapy z Chilecita do Tucumánu zvládlo trio KM Racingu první část rychlostní zkoušky. Po přejezdu neutralizací byli Češi na šestém kontrolním bodu klasifikováni na 27. místě, ale po patnácti kilometrech se jejich kamion poháněný motorem Gyrtech zastavil.

„V úvodu etapy se nám jelo dobře, akorát že nás postihly defekty. Po startu do druhé poloviny erzety jsme ale udělali motor," uvedl pro týmový web Jaroslav Valtr. „Když jsme vyjížděli na jednu menší dunu, najedou se to kouslo, v agregátu zachrastilo a vytekl z něj olej. Nejde s ním točit, je asi po něm," popisoval kritickou situaci.

„Čekáme na té duně, jestli nás někdo odtáhne na pistu a tam pro nás má s asistenčním manem přijet týmový šéf Martin Macík. Představovali jsme si naše vystoupení jinak, ale tohle je bohužel realita. Nedá se s tím nic dělat," pokračoval Valtr.

Technické problémy s převodovkou ho postihly už ve druhé etapě a do problémů se dostal i ve čtvrté, kdy po rychlejším projetí jedné zatáčky skončil na boku. Do páté etapy tak startoval jako devatenáctý v průběžném pořadí a se ztrátou téměř pěti hodin na vedoucí kamion. „Jsem zklamaný, že nedojedeme stejně jako loni do cíle a budeme se předčasně vracet domů," dodal ambiciózní pilot liazky s číslem 513, který si dával za cíl umístění v elitní desítce.

Odstoupit musel i Josef Macháček, jehož premiérový start v kategorii automobilů ukončily technické problémy.

ČTĚTE TAKÉ: Smrt na Dakaru. Zahynuli dva novináři, jejich vůz se zřítil do rokle

Autor: Karel Janeček, Marek Palatka

10.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Budoucí zubaři se v Olomouci připravují na praxi pomocí špičkové stomatologické techniky
12

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Lithium na Cínovci - průzkumné vrty
2 10

Sobotka řekl Japoncům, že budeme lithiové centrum Evropy

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Karlovarský festival se blíží. Moderovat ho opět bude Marek Eben

S mezinárodním filmovým festivalem v Karlových Varech je tvář Marka Ebena spjata stejně silně jako Jiřího Bartošky, Evy Zaoralové nebo bratrů Cabanů. I letos bude oblíbený herec, skladatel a zpěvák na přehlídce plnit roli moderátora. Festival odstartuje už tento pátek. Která místa má Marek Eben ve Varech a v jejich okolí rád?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies