VYBERTE SI REGION

Čechy na Dakaru zradila technika. Valtr s Macháčkem museli skončit

Tucumán - Co ještě potká v Rallye Dakar kamionistu Martina Kolomého? V páté etapě u kamionu Fatboy odešel kompresor, kvůli opravě ztratil závodník osm hodin.

10.1.2014 AKTUALIZOVÁNO 10.1.2014
SDÍLEJ:

Co ještě potká v Rallye Dakar staroměstského kamionistu Martina Kolomého? V páté etapě u kamionu Fatboy odešel kompresor, kvůli opravě ztratil závodník osm hodin.Foto: Petr Lusk/Miroslav Forman/BUGGYRA 2014

Pátou etapu jihoamerické pouštní rallye proklíná posádka kamionisty Martin Kolomého. Po té, co pilot Martin Kolomý úspěšně přežil středeční nejtvrdší dakarskou zkoušku, po které v cíli zkolaboval, utržil jeho kamion ve čtvrtek 9. ledna možná osudovou ránu.

V horách na těžko dostupném místě odešel kompresor. Závadu se podařilo opravit až po dlouhých osmi hodinách. Teprve poté vyjela posádka do druhé měřené části.

„Martin do poslední části etapy vyrazil chvíli před půlnocí našeho času. Po zkrácení to měl nějakých sto kilometrů, po kterých ho čeká dvě stě padesát do bivaku a ráno hned výjezd na další etapu. Všichni jsou extrémně vyčerpaní a sami čekáme na informace, jak vše dopadne," přiznal z dějiště technický ředitel Buggyry Robin Dolejš.

Valtra zastavila porucha motoru

Jaroslav Valtr ani letos cíl slavné Rallye Dakar neuvidí. Stejně jako před rokem šternberského jezdce zradila technika. Kamion Liaz ve čtvrteční páté etapě zastavila porucha motoru. 

Na trati páté etapy z Chilecita do Tucumánu zvládlo trio KM Racingu první část rychlostní zkoušky. Po přejezdu neutralizací byli Češi na šestém kontrolním bodu klasifikováni na 27. místě, ale po patnácti kilometrech se jejich kamion poháněný motorem Gyrtech zastavil.

„V úvodu etapy se nám jelo dobře, akorát že nás postihly defekty. Po startu do druhé poloviny erzety jsme ale udělali motor," uvedl pro týmový web Jaroslav Valtr. „Když jsme vyjížděli na jednu menší dunu, najedou se to kouslo, v agregátu zachrastilo a vytekl z něj olej. Nejde s ním točit, je asi po něm," popisoval kritickou situaci.

„Čekáme na té duně, jestli nás někdo odtáhne na pistu a tam pro nás má s asistenčním manem přijet týmový šéf Martin Macík. Představovali jsme si naše vystoupení jinak, ale tohle je bohužel realita. Nedá se s tím nic dělat," pokračoval Valtr.

Technické problémy s převodovkou ho postihly už ve druhé etapě a do problémů se dostal i ve čtvrté, kdy po rychlejším projetí jedné zatáčky skončil na boku. Do páté etapy tak startoval jako devatenáctý v průběžném pořadí a se ztrátou téměř pěti hodin na vedoucí kamion. „Jsem zklamaný, že nedojedeme stejně jako loni do cíle a budeme se předčasně vracet domů," dodal ambiciózní pilot liazky s číslem 513, který si dával za cíl umístění v elitní desítce.

Odstoupit musel i Josef Macháček, jehož premiérový start v kategorii automobilů ukončily technické problémy.

ČTĚTE TAKÉ: Smrt na Dakaru. Zahynuli dva novináři, jejich vůz se zřítil do rokle

Autor: Karel Janeček, Marek Palatka

10.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies