VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čechy na Dakaru zradila technika. Valtr s Macháčkem museli skončit

Tucumán - Co ještě potká v Rallye Dakar kamionistu Martina Kolomého? V páté etapě u kamionu Fatboy odešel kompresor, kvůli opravě ztratil závodník osm hodin.

10.1.2014 AKTUALIZOVÁNO 10.1.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií

Co ještě potká v Rallye Dakar staroměstského kamionistu Martina Kolomého? V páté etapě u kamionu Fatboy odešel kompresor, kvůli opravě ztratil závodník osm hodin.Foto: Petr Lusk/Miroslav Forman/BUGGYRA 2014

Pátou etapu jihoamerické pouštní rallye proklíná posádka kamionisty Martin Kolomého. Po té, co pilot Martin Kolomý úspěšně přežil středeční nejtvrdší dakarskou zkoušku, po které v cíli zkolaboval, utržil jeho kamion ve čtvrtek 9. ledna možná osudovou ránu.

V horách na těžko dostupném místě odešel kompresor. Závadu se podařilo opravit až po dlouhých osmi hodinách. Teprve poté vyjela posádka do druhé měřené části.

„Martin do poslední části etapy vyrazil chvíli před půlnocí našeho času. Po zkrácení to měl nějakých sto kilometrů, po kterých ho čeká dvě stě padesát do bivaku a ráno hned výjezd na další etapu. Všichni jsou extrémně vyčerpaní a sami čekáme na informace, jak vše dopadne," přiznal z dějiště technický ředitel Buggyry Robin Dolejš.

Valtra zastavila porucha motoru

Jaroslav Valtr ani letos cíl slavné Rallye Dakar neuvidí. Stejně jako před rokem šternberského jezdce zradila technika. Kamion Liaz ve čtvrteční páté etapě zastavila porucha motoru. 

Na trati páté etapy z Chilecita do Tucumánu zvládlo trio KM Racingu první část rychlostní zkoušky. Po přejezdu neutralizací byli Češi na šestém kontrolním bodu klasifikováni na 27. místě, ale po patnácti kilometrech se jejich kamion poháněný motorem Gyrtech zastavil.

„V úvodu etapy se nám jelo dobře, akorát že nás postihly defekty. Po startu do druhé poloviny erzety jsme ale udělali motor," uvedl pro týmový web Jaroslav Valtr. „Když jsme vyjížděli na jednu menší dunu, najedou se to kouslo, v agregátu zachrastilo a vytekl z něj olej. Nejde s ním točit, je asi po něm," popisoval kritickou situaci.

„Čekáme na té duně, jestli nás někdo odtáhne na pistu a tam pro nás má s asistenčním manem přijet týmový šéf Martin Macík. Představovali jsme si naše vystoupení jinak, ale tohle je bohužel realita. Nedá se s tím nic dělat," pokračoval Valtr.

Technické problémy s převodovkou ho postihly už ve druhé etapě a do problémů se dostal i ve čtvrté, kdy po rychlejším projetí jedné zatáčky skončil na boku. Do páté etapy tak startoval jako devatenáctý v průběžném pořadí a se ztrátou téměř pěti hodin na vedoucí kamion. „Jsem zklamaný, že nedojedeme stejně jako loni do cíle a budeme se předčasně vracet domů," dodal ambiciózní pilot liazky s číslem 513, který si dával za cíl umístění v elitní desítce.

Odstoupit musel i Josef Macháček, jehož premiérový start v kategorii automobilů ukončily technické problémy.

ČTĚTE TAKÉ: Smrt na Dakaru. Zahynuli dva novináři, jejich vůz se zřítil do rokle

Autor: Karel Janeček, Marek Palatka

10.1.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Řezání nosorožčích rohů
4

Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

AKTUALIZOVÁNO

Nejlepší poločas v historii ČR! Fotbalisté zničili San Marino šesti góly

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Povinné vítězství vyšperkované šesti góly. Čeští fotbalisté pod vedením trenéra Karla Jarolíma potvrdili roli favorita a na půdě San Marina zvítězili vysoko 6:0. V pátém duelu kvalifikace mistrovství světa si tak připsali druhou výhru. V Serravalle dokonce odehráli nejlepší půli v historii, fotbalovému trpaslíkovi vystřelili do pauzy pět branek.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Ostrava je u filmařů stále oblíbenější. Město láká domácí i zahraniční tvůrce

/FOTOGALERIE/ Nejenom architektonické skvosty Prahy nebo malebná jihočeská krajina či moravské vinice, ale také město Ostrava jako atraktivní lokalita láká domácí i zahraniční filmaře při natáčení filmů i televizních seriálů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies