VYBERTE SI REGION

Čeká ho perný Dakar. Loprais o změně na MAN: Nemá smysl fňukat

České Budějovice - Bude to těžký Dakar. Jak to? Aleš Loprais absolvoval s vozem MAN, s nímž se vydá na slavnou rallye, pouze 250 kilometrů. Původně plánoval, že na trať slavného závodu vyrazí s tradiční tatrou, což mu však nepovolili pořadatelé.

23.11.2014
SDÍLEJ:

Aleš Loprais na ledu (s jeho Královnou)Foto: ČTK/Tomáš Binter

Upravený speciál kopřivnické značky podle nich nesplňuje pravidla homologace. Loprais se dnes představil před odjezdem na rallye v Českých Budějovicích.

"V tuhle chvíli už je auto na lodi. Já jsem měl možnost absolvovat jen jeden rychlý test. Nemá smysl ale fňukat nebo se na něco vymlouvat, musím se s vozem rychle sžít," řekl novinářům Loprais.

O tom, že na startu Rallye Dakar nebude jeho tatra, se dozvěděl v říjnu.

Závod přitom startuje už 4. ledna v Buenos Aires. Pro Lopraise však nebude MAN úplně novou zkušeností, před dvěma roky s autem závodil na Rallye Hedvábné stezky a skončil čtvrtý. Pilot z Frenštátu pod Radhoštěm však uvedl, že sázka na MAN nyní nebyla volbou kvůli minulosti.

"V tu chvíli už nám v podstatě ani nic jiného nezbývalo. Já jsem věděl pouze o jednom jediném autě, že je volné," uvedl Loprais, kterého bude navigovat Španěl Ferran Marco Alcayna. Třetím členem posádky bude nizozemský mechanik Jan Van der Vaet.

Organizátoři 37. ročníku Rallye Dakar, která se posedmé pojede v Jižní Americe, připravili pro 665 závodníků z 53 zemí trať dlouhou 8159 až 9295 km, a to podle jednotlivých kategorií.

Nejkratší vzdálenost ujedou kamiony, které z celkové porce 8159 km čeká 3759 km měřených testů. Motocyklisté absolvují dohromady 9295 km, z toho 4752 km měřených, a automobilové posádky čeká 4578 km rychlostních zkoušek z celkové délky 9111 km. Na závod se vydá pět českých motocyklových jezdců a čtyři piloti kamionů.

Autor: ČTK

23.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Spisovatel Jiří Stránský: Škoda každého dobrého slova, které se neřeklo

Praha /ROZHOVOR/ - Autorem oblíbených dětských knih O dešťovém kameni, Povídačky pro moje slunce nebo Perlorodky je spisovatel a scénárista Jiří Stránský (85). Čtenáři a diváci jej přitom znají více jako autora filmů Zdivočelé země, Bumerangu či Štěstí, zachycujících atmosféru komunistického režimu a života politických vězňů v kriminálech a lágrech. „Slíbil jsem ve vězení básníkovi Honzovi Zahradníčkovi, že podám svědectví o lidech, kteří s námi seděli," říká Jiří Stránský, který připravuje další tři scénáře, povídkové knížky a prozrazuje, že brzo vyjde kniha Doktor vězeňských věd, kterou napsali s novinářkou Renatou Kalenskou.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies