VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi usilují být v Le Mans jedničkou v benzínu

Praha, Le Mans - Velká výzva čeká posádku české stáje Charouz Racing System ve víkendové čtyřiadvacetihodinovce vLe Mans.

13.6.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Lola-Aston Martin české stáje Charouz Racing System je připravena opustit depo.Foto: BPA/Petr Frýba

Do legendárního závodu tým poprvé nasazuje v elitní třídě LMP1 sportovní prototyp Lola s motorem Aston Martin.

Unikátní kombinace má přinést triu Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke korunu mezi vozy poháněnými benzínovými motory.

„Naším hlavním cílem je dojet. Pak můžeme počítat s dobrým umístěním. Určitě chceme být prvními za diesely,“ uvedl pro Deník německý pilot Stefan Mücke.

Současné regule Le Mans totiž zvýhodňují naftové motory, s nimiž vozy Audi a Peugeot jedou tak trochu „vlastní ligu“. Díky nižší spotřebě totiž potřebují i s menší nádrží méně zastávek v boxech než jejich benzínoví soupeři.

Letos bude souboj o to ostřejší, že Francouzi hnaní národní hrdostí postavili hned tři vozy. A v kvalifikaci obsadili první tři místa!

Pro český tým je výbornou zprávou páté místo na startovním roštu. Lola tak dokázala porazit jeden z „nafťáků“ Audi.

Pokud by bylo stejné pořadí také v neděli v 15:00 hodin, kdy 76. ročník legendárního závodu končí, panovala by v boxech s číslem 10 určitě výborná nálada.

"Je vidět, že jsme rychlí, na trati jsem se dokázal držet dieselů. První úkol máme za sebou, ale druhý, a podstatně náročnější, je stále před námi. Jsem si jistý, že tým udělá maximum, abychom v závodě měli rychlý a spolehlivý vůz," řekl Tomáš Enge po čtvrteční večerní kvalifikaci.

Výsledky kvalifikace: 1. Lamy/Sarra­zin/Wurz (Port./Fr./Rak. – Peugeot 908) 3:18,513 min., 2. Montagny/Zon­ta/Klien (Fr./Braz./Rak. – Peugeot 908) 3:18,682, 3. Gené/Minas­sian/Villeneu­ve (Šp./Fr./Kan. – Peugeot 908) 3:20,451, 4. Capello/Kris­tensen/McNish (It./Dán./Brit. – Audi R10) 3:23,847, 5. Luhr/Prémat/Roc­kenfeller (Něm./Fr./Něm. – Audi R10) 3:24,287, 6. J. Charouz/Mücke/Enge (ČR/Něm./ČR – Lola-Aston Martin) 3:25.158.

Autor: Radek Vičík

13.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
14 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies