VYBRAT REGION
Zavřít mapu

VIDEO: České kamiony měly na Dakaru problémy, jedou ale dál

Nazca - S prvními menšími technickými i zdravotními problémy se na dakarské rallye museli v pondělí vypořádat piloti českých kamionů. Po skoku do díry trápí naražená záda Vlastimila Vildmana, s omezeným výkonem turmodmychadel museli bojovat Martin Kolomý i Jaroslav Valtr.

8.1.2013
SDÍLEJ:

Aleš Loprais se svou Tatrou.Foto: ČTK/Jaroslav Ožana

Nejlepším Čechem je nadále Aleš Loprais, který dojel v pondělní etapě čtvrtý a celkově je druhý. Ani synovec šestinásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise se ale problémům nevyhnul.

"Nejdůležitější je, že jsme etapu zvládli. Nechtěli jsme udělat chybu, proto je z toho jen má neoblíbená bramborová medaile. Dělali jsme, co to šlo, ale místy si s terénem úplně nerozuměli. Nakonec jsem udělal jednu drobnou chybu na poslední duně před cílem," uvedl Loprais v tiskové zprávě.

Na nejrychlejšího Gerazda de Rooye z Nizozemska ztratil téměř pět minut. "Naštěstí jsme nezapadli. Z písečného sevření se nám podařilo dostat," oddechl si Loprais.

Kolomého i Valtra potrápilo turbo

Druhým nejlepším Čechem je Kolomý, který stejně jako Loprais jede s tatrou. Loni sedmý muž konečného pořadí jel většinu měřeného úseku bez turba.

"Už na 80. kilometru se nám utrhla výfuková příruba turbodmychadla a potřebný díl jsme bohužel neměli. Museli jsme proto zastavit, do cíle jet volněji a mírně jsme ztratili," přiznal Kolomý, jenž je celkově šestý.

Podobný problém měl i Valtr, na jehož liazu vypadávala hadice sání do turbodmychadla. Jejím upevňováním ztratila posádka 30 minut. "Teď to Jardu sice může mrzet, ale na dakarské poměry je takový problém banální a za pět dnů už ani nebude vědět, že nějaký měl.

Dakar přinese totiž problémy jiné a je klidně možné, že se budeme muset vyrovnat s většími potížemi. Stále se soutěž jen rozjíždí," uvedl Valtrův navigátor Josef Kalina.

Vildman si narazil záda

Aktuálně nejhorší z šesti českých kamionů je devatenáctý Vildman, který zajel v pondělí čtrnáctý čas, i když měl problémy se zády. Při průjezdu písečného koridoru jeho kamion trefil levou polovinou vozidla díru a při dopadu to odnesla nejen vzpěra držáků předních tlumičů, ale i Vildmanova záda.

"Zpočátku jsme jeli dál krokem, protože Vlastu záda bolela z toho, že se při dopadu patrně nedostatečně zapřel. Potom to rozhýbal, jeli jsme dál a dařilo se nám. Soupeře jsme předjížděli hlavně v dunových pasážích, které nám výborně vycházely," uvedl navigátor posádky Martin Macík mladší.

V úterý účastníky rallye čeká etapa do Arequipa a dosud nejdelší měřený úsek 429 kilometrů.

Autor: ČTK

8.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ředitelství OKD. Důl Darkov v Karviné.
9 8

Akcie OKD byly při privatizaci podhodnocené, potvrdil posudek

Kuriózní nehoda se stala v úterý 27.6. kolem sedmnácté hodiny v Čížkovicích.
6

S kombajnem se mezi zátarasy prostě nevešel

Lada Xray Exclusive chce být luxusní crossover. Je to nejdražší model značky

Ruská automobilka si chce také uzmout nějaký ten drobek z koláče oblíbenosti malých crossoverů. Co načala s modelem Xray, nyní rozvíjí s jeho mnohem komfortněji vybavenou verzí Exclusive.

Vlastní profil na Facebooku má už čtvrtina lidstva

Sociální sít Facebook už na celém světě využívá čtvrtina populace. Podle jejího zakladatele Marka Zuckerberga počet uživatelů přesáhl hranici dvou miliard.

ČEZ dal peníze albánskému lobbistovi. Policie vyšetřuje proč

Česká policie se zabývá tím, proč energetická společnost ČEZ v roce 2009 za éry generálního ředitele Martina Romana poslala do Albánie ve dvou transakcích celkem sedm milionů eur (nyní asi 184 milionů korun) na soukromý účet kosovského lobbisty Nue Kalaje.

Auto sjelo do rybníka. Spolujezdec nepřežil

Tragicky skončila v úterý kolem půl deváté večer jízda mladé posádky vozidla značky Peugeot 306 na cestě z Řečice ve směru na Dačice na Jindřichohradecku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies