VYBRAT REGION
Zavřít mapu

VIDEO: České kamiony měly na Dakaru problémy, jedou ale dál

Nazca - S prvními menšími technickými i zdravotními problémy se na dakarské rallye museli v pondělí vypořádat piloti českých kamionů. Po skoku do díry trápí naražená záda Vlastimila Vildmana, s omezeným výkonem turmodmychadel museli bojovat Martin Kolomý i Jaroslav Valtr.

8.1.2013
SDÍLEJ:

Aleš Loprais se svou Tatrou.Foto: ČTK/Jaroslav Ožana

Nejlepším Čechem je nadále Aleš Loprais, který dojel v pondělní etapě čtvrtý a celkově je druhý. Ani synovec šestinásobného vítěze Dakaru Karla Lopraise se ale problémům nevyhnul.

"Nejdůležitější je, že jsme etapu zvládli. Nechtěli jsme udělat chybu, proto je z toho jen má neoblíbená bramborová medaile. Dělali jsme, co to šlo, ale místy si s terénem úplně nerozuměli. Nakonec jsem udělal jednu drobnou chybu na poslední duně před cílem," uvedl Loprais v tiskové zprávě.

Na nejrychlejšího Gerazda de Rooye z Nizozemska ztratil téměř pět minut. "Naštěstí jsme nezapadli. Z písečného sevření se nám podařilo dostat," oddechl si Loprais.

Kolomého i Valtra potrápilo turbo

Druhým nejlepším Čechem je Kolomý, který stejně jako Loprais jede s tatrou. Loni sedmý muž konečného pořadí jel většinu měřeného úseku bez turba.

"Už na 80. kilometru se nám utrhla výfuková příruba turbodmychadla a potřebný díl jsme bohužel neměli. Museli jsme proto zastavit, do cíle jet volněji a mírně jsme ztratili," přiznal Kolomý, jenž je celkově šestý.

Podobný problém měl i Valtr, na jehož liazu vypadávala hadice sání do turbodmychadla. Jejím upevňováním ztratila posádka 30 minut. "Teď to Jardu sice může mrzet, ale na dakarské poměry je takový problém banální a za pět dnů už ani nebude vědět, že nějaký měl.

Dakar přinese totiž problémy jiné a je klidně možné, že se budeme muset vyrovnat s většími potížemi. Stále se soutěž jen rozjíždí," uvedl Valtrův navigátor Josef Kalina.

Vildman si narazil záda

Aktuálně nejhorší z šesti českých kamionů je devatenáctý Vildman, který zajel v pondělí čtrnáctý čas, i když měl problémy se zády. Při průjezdu písečného koridoru jeho kamion trefil levou polovinou vozidla díru a při dopadu to odnesla nejen vzpěra držáků předních tlumičů, ale i Vildmanova záda.

"Zpočátku jsme jeli dál krokem, protože Vlastu záda bolela z toho, že se při dopadu patrně nedostatečně zapřel. Potom to rozhýbal, jeli jsme dál a dařilo se nám. Soupeře jsme předjížděli hlavně v dunových pasážích, které nám výborně vycházely," uvedl navigátor posádky Martin Macík mladší.

V úterý účastníky rallye čeká etapa do Arequipa a dosud nejdelší měřený úsek 429 kilometrů.

Autor: ČTK

8.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Déšť

Dešťovka. Obyvatelé suchých oblastí si rozdělí sto milionů

Protesty ve Skopji skončily násilím
1

V makedonském parlamentu došlo k bitce, zraněno bylo minimálně deset lidí

Bob Dylan s armstrongovským chraplákem swingoval

Kusy vypůjčené z repertoáru Franka Sinatry i jiných jazzových legend i průřez kariérou hudebníka zazněly na koncertu ve Frankfurtu, který navštívila redaktorka Deníku. Nescházely klenoty z 60. let i kusy z let nedávných. Koncertu nechyběla ta správná dynamika a gradoval. Dva přídavky si fanoušci užili vestoje přímo pod pódiem.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Kdo hodně cvičí, nástroj si ničí, věří Kabáti

/ROZHOVOR/ Po čtyřech letech vyrazí na velké halové turné nejúspěšnější česká rocková kapela Kabát. Obsáhne devatenáct zastávek a odehraje se v průběhu měsíců října a listopadu. Vypráví o něm zpěvák Pepa Vojtek.

Jihokorejci chtějí stavět Dukovany. Nezdržujeme a nezdražujeme, slibují

Tři roky poté, co ČEZ zrušil tendr na dostavbu Temelína, začíná jaderný maraton nanovo. Zatím jen opatrně a zdvořilostním představováním. Bitva o jednu z největších zakázek v dějinách ČR ale bude možná ještě ostřejší než minule.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies