Víkendová Rallye Lužické Hory byla nejen prvním podnikem českém šampionátu ve sprintrallye, ale také premiérou automobilu na plynový pohon v českých automobilových soutěžích.

Průkopníkem byl pětinásobný domácí šampion Václav Pech, který se spolujezdcem Petrem Uhlem usedl do Mitsubishi Lanceru Evo IX CNG.

A Pech demonstroval možnosti vozu s alternativním pohonem na výbornou. Při prvním startu v Lužických horách nechal za svými zády téměř všechny soupeře s produkčními vozy s benzinovým motorem a v celkovém hodnocení rallye skončil těsně pod stupni vítězů.

Plzeňský jezdec bojoval po celý závod o čtvrté místo s Janem Černým se Subaru Impreza Sti, kterého v cíli ho porazil o necelé dvě vteřiny.

„Mám velkou radost z výsledku. Z auta mám velmi dobrý pocit, i když je dost jiné, než klasické enko. Zásadní rozdíl se týká kroutícího momentu v nízkých otáčkách, zvlášť v pomalých odbočkách, kterých bylo v Lužických horách hodně. Určitě je ale v našich silách dál zapracovat na vývoji, což by mělo vůz ještě zrychlit. Každopádně se jedná o velmi dobrou soutěžní techniku,“ nechal se Pech slyšet po závodě.

Václav Pech, který absolvuje kompletní šampionát ve sprintrallye, nebude jediným pilotem, jenž usedne do vozu připravovaném v dílnách Charouz Racing System.

V průběhu sezony se v jeho kokpitu kromě Pecha s Uhlem objeví také posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha.

Výsledky: 1. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer Evo IX) 41:34,1, 2. Peták, Joska (Peugeot 207 S2000) –8,3, 3. Štěpánek, Omelka (Škoda Octavia WRC) –9,7, 4. Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer Evo IX CNG) –29,6, 5. Černý, Kohout (Subaru Impreza Sti) –31,4, 6. Mifka, Plachý (Mitsubishi Lancer Evo IX) –1:09,6.