VYBERTE SI REGION

Charouz a Enge dovedli Aston Martin k triumfu

Barcelona– Úvodní závod Le Mans Series vyhrál zcela nový prototyp /AKTUALIZOVÁNO/.

5.4.2009
SDÍLEJ:

Aston Martin LMP1 posádky Charouz, Enge, Mücke na trati v Barceloně před druhým továrním prototypem.Foto: LMS Media/DPPI

Jan Charouz a Tomáš Enge se podepsali na historickém úspěchu značky Aston Martin. Hned v prvním závodě dokázali s britským prototypem vyhrát, v Barceloně porazili druhý vůz francouzské stáje Pescarolo o téměř 15 vteřin.

Spolu s Charouzem a Engem pilotoval speciál Aston Martin LMP1 v závodě na 1000 km také Stefan Mücke z Německa. Favorizované dieselové vozy Audi R10 měly velké technické problémy a skončily v hloubi poražených.

„Společně s vítězstvím v šampionátu Formule 3000 beru tuto výhru jako svůj dosud největší úspěch,“ radoval se po závodě Jan Charouz.

Vůz měl během šestihodinového klání jen drobné technické potíže, s nimiž asi tým hravě poradil.

„V průběhu závodu jsme trochu ztráceli kvůli problémům se zadními pneumatikami a přetáčivosti, proto jsme postupně přidávali aerodynamické prvky na záď vozu a jeho chování se díky tomu výrazně zlepšilo. Sice nás to při každé zastávce v boxech stálo pár vteřinek, ale to se nám maximálně vrátilo na trati,“ vysvětlil Tomáš Enge.

Mücke, který s vozem s číslem 007 závod rozjížděl, se po startu ze třetí pozice dostal okamžitě do čela.

Později vůz klesl na čtvrté místo, ovšem Charouz a Enge jej dovedli zpět na druhou pozici. Mücke se do kokpitu vrátil znovu na poslední část závodu, dokázal překlenout 45vteřnový odstup od vedoucího vozu a přibližně půl hodiny před koncem závodu se znovu vrátil do čela.

Tam si rychle vybudoval několikasekundový náskok, který udržel až do vítězného cíle.

Závod měla skvěle rozjetý i druhá tovární posádka Aston Martinu ve složení Harold Primat, Miguel Ramos, Darren Turner.

Vůz s číslem 009 se dlouho držel na třetí pozici, jenže v závěru vyjel mimo trať.

Na startu závodu v Barceloně měl stát také Jaroslav Janiš za volantem vozu Spyker ve třídě LMGT2. Jeho návrat po zranění musel být odložen, v tréninku se totiž českému jezdci vrátily velké bolesti páteře.

Výsledky: 1. Enge, J. Charouz, Mücke (ČR, ČR, Něm./Aston Martin LMP1) 209 kol, 2. Boullion, Tinseau (Fr./Pescarolo – Judd) –14,884 s., 3. Ortelli, B. Senna (Mon., Br.), 4. Ragues, Mailleux (Fr./všichni Courage – Oreca) všichni –3 kola, 5. Hardman, Leventis, Watts (Brit./Ginetta-Zytek) –4 kola.

Autor: Radek Vičík

5.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 4

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Zemětřesení zasáhlo opět Itálii, padají i laviny
AKTUALIZOVÁNO
1 9

Zemětřesení v Itálii: lavina zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies