VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Charouz a Enge dovedli Aston Martin k triumfu

Barcelona– Úvodní závod Le Mans Series vyhrál zcela nový prototyp /AKTUALIZOVÁNO/.

5.4.2009
SDÍLEJ:

Aston Martin LMP1 posádky Charouz, Enge, Mücke na trati v Barceloně před druhým továrním prototypem.Foto: LMS Media/DPPI

Jan Charouz a Tomáš Enge se podepsali na historickém úspěchu značky Aston Martin. Hned v prvním závodě dokázali s britským prototypem vyhrát, v Barceloně porazili druhý vůz francouzské stáje Pescarolo o téměř 15 vteřin.

Spolu s Charouzem a Engem pilotoval speciál Aston Martin LMP1 v závodě na 1000 km také Stefan Mücke z Německa. Favorizované dieselové vozy Audi R10 měly velké technické problémy a skončily v hloubi poražených.

„Společně s vítězstvím v šampionátu Formule 3000 beru tuto výhru jako svůj dosud největší úspěch,“ radoval se po závodě Jan Charouz.

Vůz měl během šestihodinového klání jen drobné technické potíže, s nimiž asi tým hravě poradil.

„V průběhu závodu jsme trochu ztráceli kvůli problémům se zadními pneumatikami a přetáčivosti, proto jsme postupně přidávali aerodynamické prvky na záď vozu a jeho chování se díky tomu výrazně zlepšilo. Sice nás to při každé zastávce v boxech stálo pár vteřinek, ale to se nám maximálně vrátilo na trati,“ vysvětlil Tomáš Enge.

Mücke, který s vozem s číslem 007 závod rozjížděl, se po startu ze třetí pozice dostal okamžitě do čela.

Později vůz klesl na čtvrté místo, ovšem Charouz a Enge jej dovedli zpět na druhou pozici. Mücke se do kokpitu vrátil znovu na poslední část závodu, dokázal překlenout 45vteřnový odstup od vedoucího vozu a přibližně půl hodiny před koncem závodu se znovu vrátil do čela.

Tam si rychle vybudoval několikasekundový náskok, který udržel až do vítězného cíle.

Závod měla skvěle rozjetý i druhá tovární posádka Aston Martinu ve složení Harold Primat, Miguel Ramos, Darren Turner.

Vůz s číslem 009 se dlouho držel na třetí pozici, jenže v závěru vyjel mimo trať.

Na startu závodu v Barceloně měl stát také Jaroslav Janiš za volantem vozu Spyker ve třídě LMGT2. Jeho návrat po zranění musel být odložen, v tréninku se totiž českému jezdci vrátily velké bolesti páteře.

Výsledky: 1. Enge, J. Charouz, Mücke (ČR, ČR, Něm./Aston Martin LMP1) 209 kol, 2. Boullion, Tinseau (Fr./Pescarolo – Judd) –14,884 s., 3. Ortelli, B. Senna (Mon., Br.), 4. Ragues, Mailleux (Fr./všichni Courage – Oreca) všichni –3 kola, 5. Hardman, Leventis, Watts (Brit./Ginetta-Zytek) –4 kola.

Autor: Radek Vičík

5.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies