VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Charouz a Enge dovedli Aston Martin k triumfu

Barcelona– Úvodní závod Le Mans Series vyhrál zcela nový prototyp /AKTUALIZOVÁNO/.

5.4.2009
SDÍLEJ:

Aston Martin LMP1 posádky Charouz, Enge, Mücke na trati v Barceloně před druhým továrním prototypem.Foto: LMS Media/DPPI

Jan Charouz a Tomáš Enge se podepsali na historickém úspěchu značky Aston Martin. Hned v prvním závodě dokázali s britským prototypem vyhrát, v Barceloně porazili druhý vůz francouzské stáje Pescarolo o téměř 15 vteřin.

Spolu s Charouzem a Engem pilotoval speciál Aston Martin LMP1 v závodě na 1000 km také Stefan Mücke z Německa. Favorizované dieselové vozy Audi R10 měly velké technické problémy a skončily v hloubi poražených.

„Společně s vítězstvím v šampionátu Formule 3000 beru tuto výhru jako svůj dosud největší úspěch,“ radoval se po závodě Jan Charouz.

Vůz měl během šestihodinového klání jen drobné technické potíže, s nimiž asi tým hravě poradil.

„V průběhu závodu jsme trochu ztráceli kvůli problémům se zadními pneumatikami a přetáčivosti, proto jsme postupně přidávali aerodynamické prvky na záď vozu a jeho chování se díky tomu výrazně zlepšilo. Sice nás to při každé zastávce v boxech stálo pár vteřinek, ale to se nám maximálně vrátilo na trati,“ vysvětlil Tomáš Enge.

Mücke, který s vozem s číslem 007 závod rozjížděl, se po startu ze třetí pozice dostal okamžitě do čela.

Později vůz klesl na čtvrté místo, ovšem Charouz a Enge jej dovedli zpět na druhou pozici. Mücke se do kokpitu vrátil znovu na poslední část závodu, dokázal překlenout 45vteřnový odstup od vedoucího vozu a přibližně půl hodiny před koncem závodu se znovu vrátil do čela.

Tam si rychle vybudoval několikasekundový náskok, který udržel až do vítězného cíle.

Závod měla skvěle rozjetý i druhá tovární posádka Aston Martinu ve složení Harold Primat, Miguel Ramos, Darren Turner.

Vůz s číslem 009 se dlouho držel na třetí pozici, jenže v závěru vyjel mimo trať.

Na startu závodu v Barceloně měl stát také Jaroslav Janiš za volantem vozu Spyker ve třídě LMGT2. Jeho návrat po zranění musel být odložen, v tréninku se totiž českému jezdci vrátily velké bolesti páteře.

Výsledky: 1. Enge, J. Charouz, Mücke (ČR, ČR, Něm./Aston Martin LMP1) 209 kol, 2. Boullion, Tinseau (Fr./Pescarolo – Judd) –14,884 s., 3. Ortelli, B. Senna (Mon., Br.), 4. Ragues, Mailleux (Fr./všichni Courage – Oreca) všichni –3 kola, 5. Hardman, Leventis, Watts (Brit./Ginetta-Zytek) –4 kola.

Autor: Radek Vičík

5.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Internet, ilustrační foto
5

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Martin Kratochvíl.

Týdenní zkrat: Eutanazie nebude

Šéf znojemský záchranky Růžička: Budu pracovat dál jako řadový lékař

/ROZHOVOR/ Ve funkci vedoucího lékaře znojemského Územního oddělení Znojmo Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje skončil k poslednímu dubnu doktor Arnošt Růžička.

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Proti drůbeží farmě v Nemanicích bojují místní občané i Němci

Proti výstavbě farmy na vykrmování brojlerů v Nemanicích stojí politici, občanská sdružení i samotní občané.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies