VYBERTE SI REGION

Dán Kristensen podeváté vyhrál 24 hodin Le Mans

Le Mans - Dánský pilot Tom Kristensen vyhrál podeváté slavný automobilový závod 24 hodin Le Mans a znovu vylepšil rekord v počtu triumfů. Ve voze Audi R-18 se s ním střídali Francouz Loic Duval a Brit Allan McNish, vítězná posádka ujela 348 kol a 4742,8 kilometru. Závod byl poznamenán smrtí dánského jezdce Allana Simonsena, kterému krajan Kristensen svůj triumf po dojezdu věnoval.

23.6.2013
SDÍLEJ:

Tom Kristensen z Dánska slaví na slavném 24 hdoinovém závodu v Le Mans další triumf.Foto: ČTK/PA/James Moy

"V první řadě věnuji toto vítězství Allanu Simonsenovi, dobrému příteli, kterého jsme v sobotu ztratili," pronesl Kristensen.

O jedno kolo méně měla na kontě posádka Toyoty TS 030 ve složení Anthony Davidson (Brit.), Sébastien Buemi (Švýc.) a Stéphane Sarrazin (Fr.). Obhájci prvenství André Lotterer (Něm.), Marcel Fässler (Švýc.) a Benoit Tréluyer (Fr.) skončili s dalším audi pátí.

Automobilka Audi slaví čtvrtý triumf za sebou. Pětačtyřicetiletý Kristensen čekal na další vítězství od roku 2008. Z prvního úspěchu se radoval už v roce 1997 a pak opanoval prestižní čtyřiadvacetihodinovku šestkrát za sebou od roku 2000.

Závod měl být oslavou 90 let jeho trvání, ale v sobotu jej poznamenala tragická nehoda, kterou nepřežil čtyřiatřicetiletý Simonsen. Necelých deset minut po startu narazil do svodidel a přes rychlý zásah záchranářů podlehl zraněním krátce po převozu do nemocnice. Stal se 22. obětí z řad jezdců a první po 26 letech.

Na startu závodu byl i český pilot Jan Charouz, s nímž tvořili posádku vozu Lotus T128 Němec Thomas Holzer a Dominik Kraihamer z Rakouska. Ve výsledkové listině jim patří 49. místo v absolutním pořadí s 219 odjetými koly. Závod pro posádku skončil ráno kvůli poruše převodovky.

"Do vozu jsem usednul dvakrát, při jedné jízdě jsme jeli dlouho za safety carem, ale v Le Mans se i tak musíte plně soustředit, snadno vás může něco zaskočit. Vždy je cílem vidět šachovnicovou vlajku, ale tentokrát to nevyšlo," zalitoval Charouz v tiskové zprávě.

Vytrvalostní automobilový závod 24 hodin Le Mans:

Absolutní pořadí: 1. Kristensen, Duval, McNish (Dán., Fr., Brit./Audi R18 e-tron quattro) 348 kol, 2. Davidson, Buemi, Sarrazin (Brit., Švýc., Fr./Toyota TS 030), 3. Di Grassi, Gené, Jarvis (Braz., Šp., Brit./Audi R18 e-tron quattro) oba -1 kolo, …49. Charouz, Holzer, Kraihamer (ČR, Něm., Rak./Lotus T128) -129 kol.

LM P2: 1. Baguette, Gonzalez, Plowman (Belg., Mex., Brit./Morgan-Nissan) 329 kol, …18. Charouz, Holzer, Kraihamer -110 kol.

Autor: ČTK

23.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies