VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dušan Randýsek má evropské stříbro

Hranice – Mezinárodní měření má již pro letošek za sebou. V nově pořádaném mistrovství Evropy terénních soutěží typu Baja pro vozidla kategorie UTV vybojoval Dušan Randýsek celkově druhé místo a s tímto výsledkem je bývalý „dakarský" motocyklista spokojený. V příští sezoně by se chtěl jezdec z Hranic představit s buginou Arctic Cat Wildcat i na nějakém delším maratonském klání.

8.10.2013
SDÍLEJ:

Dušan Randýsek na tratiFoto: KM Racing

Jak se vám dařilo v jednotlivých dílech šampionátu?

Poprvé jsem se v šampionátu Baja představil v březnu v italském Pordenone. Se soupeři jsme závod překřtili na vodní rallye, protože se tam jezdilo hodně přes řečiště plná vody. Šlo tedy o velkou zkoušku na výdrž stroje, ale zároveň i o navigačně náročnou soutěž. Při průjezdu starými městečky stačilo v křivolakých uličkách špatně odbočit a časová ztráta se už těžko stahovala. To mohu ostatně potvrdit z vlastní zkušenosti. Skončil jsem třetí za domácími jezdci.

V letních měsících jste pak získal svá nejlepší umístění. Jak k tomu došlo?

Druhý díl se jel v červnu v rumunských Karpatech poblíž Baja Mare. Mou výhodou bylo, že jsem tam předtím několikrát startoval na motorce a soutěž měl trochu najetou. Byl to krásný rychlý a kamenitý závod a díky zkušenostem jsem na Romanian Baja slavil vítězství. Nevyhnul jsem se ale havárii. Jenže diváci mou buginku v lese vrátili na všechna čtyři kola a ta nepoškozená mohla pokračovat ve spanilé jízdě. V srpnu jsem skončil druhý v Maďarsku na podniku, který se jel poblíž městečka Papa, a byl jediným suchým závodem v sezoně, protože tam nepršelo ani jsme nepřekonávali žádné náročné brody. Také jsem pochopil, proč se Hungarian Baja říká „kukuřičná rallye". Lítá se tam totiž velice rychle mezi vzrostlými kukuřičnými lány, což je ale pro Arctic Cat nevýhoda, protože má maximální rychlost jen 125 km/hod.

Jak jste uspěl na závěrečném podniku ME v Portugalsku?

Koncem září jsme se těšili do tepla a na další suchý závod, ale i když v Idanha a Nova prý prší jen jednou za rok, tak jsme si vybrali právě ten termín. Celý víkend se to tam na nás jen valilo, což bylo sice pro všechny stejné, ale na Baja Portugal se představila řada kvalitních domácích jezdců a na ty jsme neměli. Skončil jsem devátý, ale přesto to stačilo na uhájení druhého místa za vítězným Italem.

Vzpomenete si na nějakou neobvyklou situaci z průběhu šampionátu?

Při prvním podniku Italian Baja se trochu objevily organizační zmatky. Pořadatelé si totiž nebyli jistí, kam mají kategorii UTV zařadit. Nevěděli, jestli patří mezi čtyřkolové motocykly nebo do auťáků. Potíž byla v tom že, UTV vlastně vycházejí z motocyklových čtyřkolek. Pohonné jednotky, závěsy a ryze technické věci jsou čtyřkolka, ale vozidlo má volant. Docházelo tak ke komickým situacím, kdy komisař třeba nevěděl, jestli nám má zakázat automobilovou přilbu.

Jak se vám řídí nejmenší vozidlo automobilové kategorie?

Musím říct, že s každým přibývajícím kilometrem dostávám buginu stále víc do ruky. A také stále víc mi svým chování připomíná motocykl. Naposledy v Portugalsku jsem si opět uvědomil, že čtu terén stejně, jako jsem byl zvyklý na motorce.

Co je potřeba do budoucnosti vylepšit na technice?

Musíme zapracovat na zvýšení maximální rychlosti, která je důležitá pro velké vytrvalecké podniky jako Rallye Dakar nebo Silk Way Rally. Právě na Hungarian Baja se tento nedostatek projevil nejvíc.

Jaká máte plány do příští sezony?

Tu uplynulou jsem svým způsobem obětoval. České mistrovství jsem jel účelově, abych zjistil, jaké jsou limity buginy. V mistrovství Evropy jsem startoval zase kvůli ověření možnosti zkusit v příští sezoně nastoupit na start Africa Eco Race nebo Silk Way Rally. Bude ovšem záležet, jak naše výsledky zaujmou výrobce bugin Arctic Cat nebo případné další sponzory, kteří by byli ochotní se na takových startech podílet. Do evropského šampionátu Baja bych se chtěl na jaře zase vrátit. (KM Racing/min)

Autor: Jan Rotrekl

8.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nedaleko ústeckého sportovního letiště v Podhoří spadlo v úterý krátce po sedmé hodině ranní ultralehké letadlo.
AKTUALIZUJEME
3

Bolí mě záda. Pád ultralightu nedaleko letiště Podhoří pilot přežil.

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

EXKLUZIVNĚ

Osobnosti regionů: Drsňák Sobotka? To mu nevěříme

Vyhazov Andreje Babiše z vlády byl správný krok, ale změnu v rázného politika premiérovi Bohuslavu Sobotkovi osobnosti regionů nevěří.

Michal Klíma: Stát má podporovat nezávislá média

Téma svobody médií v České republice se už dostalo i do agendy jednání Evropského parlamentu. Dne 1. června se budou poslanci zabývat tématem Riziko politického zneužití médií v ČR.

AUTOMIX.CZ

Garáž 10 motoristů: Tahle parta stavěla fascinující auta, socialismu navzdory

Sedmdesátá léta minulého století československým automobilovým nadšencům příliš nepřála. Nabídka aut byla samozřejmě úzká a když už jste si vybrali, ani samotné pořízení nemuselo být snadné. Našli se ale tací, kteří se s takovou situací odmítli smířit a i v náročných podmínkách si plnili svoje automobilové sny. Takoví byli i nadšenci, kteří stáli za projektem s podivuhodným názvem GIOM.

Jarolím sáhl do nominace: Šural i Fillo se omluvili

Omluvenky, změny a potíže s logistikou. Karel Jarolím před nadcházejícím srazem fotbalové reprezentace rozhodně neodpočívá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies