VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Elitní automobilové DTM opouští jeho legenda

Berlín - Šestinásobný šampion Bernd Schneider ve 44letechkončí. Po 30 sezonách na okruzích.

23.10.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

Bernd Schneider se raduje z vítězství na Nürburgringu 2008 . Byl to jeho 43. triumf v německém šampionátu cestovních vozů.Foto: Mercedes Benz

V jednom roce vyhrál dvě konkurenční mistrovství, umí závodit s cestovním autem, formulí i prototypem. A v neděli končí kariéru

To je stručný průřez kariérou 44leteného německého automobilového závodníka Bernda Schneidera, který se s kariérou rozloučí posledním závodem sezony v Hockenheimu.

„Závodím už více než třicet let a vždycky jsem chtěl zůstat na trati co nejdéle. Teď přišel čas odejít. Závodění mi bude chybět, ale těším se na nový život instruktora a testovacího jezdce,“ uvedl dojatý pilot.

V německém šampionátu cestovních vozů a konkurenčním seriálu ITC absolvoval „Pan DTM“ celkem 226 závodů a 43 z nich vyhrál. Šampionem se stal dohromady šestkrát, naposledy předloni.

Jako jediný se současného startovního roštu závodil v obou érách šampionátu (tedy v té před rokem 1996 a té od 2000, kdy proběhly zásadní změny) a jako vůbec jediný v historii dokázal obhájit titul (2000 a 2001).

Roku 1995 se rodákovi ze St. Ingnert povedl husarský kousek, když souběžně zvítězil v DTM i konkurečním seriálu ITC.

Před dva kontinenty do formule jedna

Závodnickou kariéru začal Schneider už ve dvanácti letech v motokárách. Dotáhl to až na mistra Evropy a dokonce i Afriky.

Přestup do formulí zvládl výborně, kariéra rychle stoupala a roku 1987 zvítězil v evropském šampionátu Formule 3. Vedle toho si ve Fordu Sierra odbyl premiéru v DTM, poprvé se v seriálu ukázal 17. srpna 1986 a už v následující sezoně šokoval druhým místem na Nürburgringu.

Díky tomu si jej Erich Zakowski vyhlédl do své stáje Zakspeed a Schneider se tak podíval přímo do formule jedna.

Jenže Zakspeed nedokázal vyrobit kvalitní motory, takže většina pokusů zúčastnit se v Grand Prix skončila už v kvalifikaci. Na startovní rošt se německá naděje postavila během dvou let pouze osmkrát.

Schneidera nebavilo dělat stafáž, takže na počátku sezony 1990 usedl do Porsche a vyhrál vyhlášený Porsche Cup.

Spojenectví do konce kariéry

Od následující sezony se Schneiderův závodnický život nastálo spojil s Mercedesem. ¨

„Mercedes Benz má Bendu Schneiderovi za co děkovat. Na DTM má vliv jako žádný jiný závodník. Pro nás vyhrál polovinu všech titulů od roku 2000,“ pochválil zkušeného závodníka Norbert Haug, šéf motorsportu u Mercedesu.

Spojenectví Schneider – Mercsede přineslo první triumf už za rok, přesně 10. května 1992. Za volantem Mercedesu 190E 2.5–16 Evo2 vyhrál druhou jízdu na berlínském Avusu.

Pak přicházely jeden úspěch za druhým. Po zmíněném double ze sezony 1995 přešel do kokpitu sportovního prototypu. A i tam dokázal svůj Mercedes dostat na nejvyšší stupínek, vyhrál šampionát FIA GT.

Následný návrat do cestovního vozu vyšel Schneiderovi znamenitě a první roky nového tisíciletí byly v DTM pod jeho taktovkou. Mezi lety 2000 až 2006 vyhrál čtyřikrát.

Ani v této sezoně nehraje Bernd Schneider v prestižním šampionátu druhé housle. Před nedělním „velkým finále“ je s 31 body šestý a na Nürburgringu slavil 43. vítězství v kariéře.

Zřejmě to poslední…

Bernd Schneider



Narozen: 20. června 1964 v St. Ingnert (Německo)
Výška: 176 cm
Váha: 68 kg
Stav: ženatý (manželka Svenja), 3 děti (syn Luca Maxmillian, dcery Lisa-Marie a Lilly Sophie)
Sídlo: Monako
Koníčky: Golf, squash, kulečník, stolní tenis

Největší úspěchy kariéry:
1980 mistr Německa v motokárách
1982 mistr Evropy v motokárách
1983 mistr Afriky v motokárách
1987 mistr Německa F3
1988 F1 (stáj Zakspeed, 16 startů, kvalifikoval se 6×, bez bodu)
1989 F1 (stáj Zakspeed, 16 startů, kvalifikoval se 2×, bez bodu)
1990 F1 (stáj Arrows, 2 starty, kvalifikoval se 1×, bez bodu); vítěz Porsche Cupu
1995 vítěz DTM i ITC
1997 vítěz FIA GT
2000 vítěz DTM
2001 vítěz DTM
2003 vítěz DTM
2006 vítěz DTM
2008 poslední sezona v DTM

Autor: Radek Vičík

23.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
5

Za německé dálnice budou od roku 2019 platit i osobní auta

Volkswagen Touareg.
AUTOMIX.CZ
10

Sháníte ojeté SUV? Těmto kouskům se raději vyhněte

Dalík obnovu řízení nenavrhl, informace soudu byla chybná

Odsouzený lobbista Marek Dalík obnovu trestního řízení v kauze nákupu pandurů nenavrhl. Pražský městský soud v pátek dementoval svou předchozí informaci o podání návrhu, kterou původně uvedl v justiční databázi a následně i potvrdil. Podle mluvčí soudu Markéty Puci vznikla chyba tak, že právník v jiné, nesouvisející kauze zaslal soudu omylem návrh na obnovu řízení pod spisovou značkou Dalíkova případu.

Proti falšování. Pěstování česneku ohlídá zákon

/INFOGRAFIKA/- Český česnek je unikátní vyšším podílem silic, které mu dávají unikátní chuť a říz. Nad jeho sadbou mají bdít odborníci.

Záhadná smrt v boleslavské nemocnici. Podezřelá ošetřovatelka je ve vazbě

Skon osmaosmdesátileté pacientky Klaudiánovy nemocnice policie vyšetřuje jako možnou vraždu. Z té je podezřelá jednadvacetiletá ošetřovatelka.

AKTUALIZOVÁNO

Madona z Veveří patří církvi, rozhodl znovu soud

Gotický obraz Madony z Veveří patří církvi. V pátek o tom opět rozhodl pražský městský soud, ke kterému se spor vrátil po dovolání Národní galerie (NG). Obraz byl desítky let součástí expozice galerie, v rámci církevních restitucí na něj vznesla nárok římskokatolická farnost Veverská Bítýška. Páteční rozhodnutí je pravomocné.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies