Plná soubojů a překvapení byla Velká cena Japonska formule jedna, kterou hostil okruh ve Fudži.

V boji o titul se po kolizích a trestech se dva závody před koncem sezony nic nezměnilo.

Hamilton totiž z 12. příčky nebodoval a Massa má dva body za sedmé místo. Mladý Brit tak vede o pět bodů.

Do konce sezony je ve hře bodů ještě dvacet.

"Udělal jsem chybu v první zatáčce a za to jsem zaplatil," řekl v boxech.

Podruhé za sebou se z vítězství ve Velké ceně radoval Fernando Alonso v Renaultu. Navázal tak na triumf z první noční Grand Prix v Singapuru.

Druhým místem se ve Fudži blýskl Robert Kubica z BMW-Sauberu. Za Polákem byl v cíli třetí pilot Ferrari Kimi Räikkönen.

Dramatický byl už samotný start Grand Prix. Räikkönen zaútočil na Hamlitona. Brit byl příliš rychlý a nakonec se propadl až za Massu.

Do čela se raketovým startem dostal Robert Kubica, který si polepšil hned o šest míst. Druhý jel Alonso a třetí Kovalainen.

To ovšem nebylo nic oproti divokému výjezdu z první zatáčky v podání Davida Coultharda.

Brit vyletěl se svým Red Bullem mimo trať a narazil do svodidel. Z rozbitého monopostu vystoupil nezraněn.

Trestalo se na obou stranách boje o titul

Ve druhém kole Hamilton úspěšně zaútočil na Massu, jenže Brazilec se ho v následné zatáčce pokoušel podjet pod obrubníkem.

Situaci nezvládl a do Brita narazil. Hamilton skončil ve smyku a propadl se až na osmnácté místo.

"Felipe mě trefil. Nechal jsem mu tam dost místa, ale on mě pořádně nabral," vysvětlil Hamilton.

Za události z prvních dvou kol padly hned dvě penalizace. Hamiton byl potrestán průjezdem boxy za příliš agresivní jízdu po startu, Massa za zavinění kolize s Hamiltonem.

Oba jezdci se tak opět sešli za sebou, ale na 14. a 15. místě a dělilo 15 vteřin.

Černý den McLarenu podtrhl v 17. kole Kovalainen, který svůj kouřící monopost musel odstavit do boxů.

V souboji o vedení Alonso po prvních zastávkách v boxech „přeskočil“ Kubicu a v této fázi Velké ceny byl jeho Renault rychlejší.

32 kol před koncem předjel Hamilton Rubense Barrichella a za Massou zaostával už jen o 7,5 vteřiny.

Pro boj o vítězství ve Fudži byl klíčový úsek mezi 43. a 46. kolem. Alonso zajel do boxů dříve než Kubica a Polák se snažil co ukrojit nejvíce času z jeho náskoku.

Španělský triumf a polský boj

To se mu ale moc nepovedlo, pilot BMW-Sauberu se do závodu vrátil sedmý, tedy dvě místa za Alonsem.

Massa přehnal snahu předjet Sebastiana Bourdaise, který právě vyjížděl z boxů. Zavadil o kolo monopostu Toro Rosso a ocitl se v „hodinách“. Tento indident byl vyšetřován až po závodě a Bourdai dostal trest 25 vteřin.

Räikkönen v závěru vystupňoval tlak na Kubicu. Toho využil Piquet, který se za oba soky bojující o druhé místo dotáhl.

V 60. kole okruhu Massa předjel Heidfelda, dostal se na deváté místo a začal stíhačku o poslední bodované místo. Před Marka Webbera v Red Bullu se po tvrdém souboji v zatáčce dostal o dva okruhy později.

Díky trestu Bourdaise se ale Brazilec nakonec mohl radost z konečné sedmé příčky.

Kubica si upevnil druhou příčku, protože Räikkönen svoji snahu, zřejmě po konzultaci s boxy, vzdal.

Příští Grand Prix se jede v Číně už 19. října.

Výsledky (po započtení trestu Bourdaise): 1. Alonso (Šp./Renault) 1:30:21,892 hod., 2. Kubica (Pol./BMW-Sauber) –5,283, 3. Kimi Räikkönen (Fin./Ferrari) –6,400, 4. Piquet (Braz./Renault) –20,570, 5. Jarno Trulli (It./Toyota) –23,767, 6. Vettel (Něm./Toro Rosso) –39,207, 7. Massa (Braz./Ferrari) –46,758, 8. Webber (Austr./Red Bull) –50,811, 9. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) –54,120, 10. Bourdais (Fr./Toro Rosso) –59,085, 11. Rosberg (Něm./Williams) –1:02,096, 12. Hamilton (Brit./McLaren) –1:18,900, 13. Barrichello (Braz./Honda), 14. Button (Brit./Honda), 15. Nakadžima (Jap./Williams) všichni –1 kolo.
Nejrychljěší kolo: Massa 1:18.426 min.
Pořadí MS (po 16 z 18 závodů): 1. Hamilton 84 b., 2. Massa 79, 3. Kubica 72, 4. Räikkönen 63, 5. Heidfeld 56, 6. Kovalainen (Fin./McLaren) 51, 7. Alonso 48, 8. Trulli a Vettel oba 30, 10. Webber 21.
Pohár konstruktérů (po 16 z 18 závodů): 1. Ferrari 142 b., 2. McLaren 135, 3. BMW-Sauber 128, 4. Renault 66, 5. Toyota 50, 6. Toro Rosso 34, 7. Red Bull 29, 8. Williams 26, 9. Honda 14, 10. Force India a Super Aguri oba 0.