VYBERTE SI REGION

Enge a Charouz bojují o další triumf s Astonem

Spa– Čeští jezdci opět usednou do prototypu Aston MartinLMP1.

8.5.2009
SDÍLEJ:

Aston Martin posádky Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke na trati v Barceloně.Foto: BPA/Petr Frýba

Po vítězství v úvodním podniku v Barceloně čeká Jana Charouze a Tomáše Engeho spolu s německým kolegou Stefanem Mückem v neděli další podnik vytrvalostní Le Mans Series.

A v Belgii se posádka Astonu Martin LMP1 s „bondovským“ číslem 007 musí poprat s velkou výzvou, jedním z nejkrásnějších klasických okruhů světa hostícím i Grand Prix formule 1.

Zatáčky jako například Eau Rouge a Blanchimont patří k legendám světa motoristického sportu. Trať leží v srdci pohoří Ardeny, měří přes sedm kilometrů, je rychlá, plná zatáček a kopců. Navíc okruh ve Spa-Francorchamps je vyhlášený vlastnímu mikroklimatu a často extrémně proměnlivému počasí.

„Závod ve Spa s tímto vozem je opravdový zážitek a já se na to moc těším, i když nás čeká velice tuhý boj,“ říká Tomáš Enge.

Vozy Aston Martin budou i ve Spa čelit silné konkurenci. V Belgii proti dvojici vozů v oranžovo-modrých barvách nastoupí i tovární prototypy Peugeot a dva netovární vozy Audi R10 TDI, všechny poháněné dieselovými motory.

„Pro nás to bude před čtyřiadvaceti­hodinovkou v Le Mans hlavně zajímavé srovnání s vozy poháněnými dieselovými motory. Máme za sebou dlouhý test, který nám opět pomohl více pochopit vůz. Navíc pojedeme s novým motorem, což by také mohla být naše výhoda,“ uvedl Jan Charouz.

Soupeři s dieselem nebudou chybět ani příští měsíc při závodě 24 hodin Le Mans, kam se Aston Martin vrátí po 50 letech.

„V období mezi starty v Barceloně a ve Spa jsme absolvovali testy v rámci přípravy na Le Mans a dál jsme pracovali na voze. Závod v Belgii pro nás je také součástí přípravy na červnovou čtyřiadvaceti­hodinovku. Nadále testujeme a celý tým se sehrává,“ připomíná Enge.

Jeden Janiš bude za volantem, druhý v boxech

Na start se postaví také další dva čeští piloti. Erik Janiš bude společně s Filipem Salaquardou a zkušeným Nizozemcem Peterem Koxem řídit Lamborghini Murcielago ruské stáje IPB Spartak Racing ve třídě LMGT1.

Pro oba mladíky to bude premiére v seriálu LMS.

„S vozy třídy GT1 mám jen minimální zkušenosti. Před časem jsem s jedním z nich ujel několik kol. Oproti Filipovi mám možná trochu výhodu, že jsem v minulosti závodil v seriálu FIA GT3 a že jsem si vyzkoušel vytrvalostní závody v rámci českého šampionátu. Ale i pro mě bude prakticky všechno nové,“ říká Erik Janiš.

Jeho starší bratr Jaroslav bude v Belgii jen v roli pozorovatele.

Zraněný jezdec bude s týmem Spyker Squadron, protože se společně se dál připravuje na start v závodě 24h Le Mans.

„Do Spa jsem byl pozván přímo na přání vedení týmu, který jedu do Belgie podpořit a pomoci mu. Je velice příjemné být součástí týmu, i když mě samozřejmě mrzí, že nebudu závodit. Ale pro mě i pro celý tým je nejdůležitější, abychom byli stoprocentně připravení na Le Mans,“ připomíná Janiš „starší“.

Do závodu na 1000 kilometrů, který začíná v neděli 10. května ve 12:50 hod, odstartuje celkem 51 vozů. Závodní automobily absolvují celkem 143 kol, cíl závodu je plánován přibližně na 18:50 hod.

„Čeká nás určitě velice zajímavý a rychlý závod. Na ujetí předepsané vzdálenosti ve Spa většinou není potřeba vyčerpat časový limit šesti hodin, protože se tu jede opravdu rychle,“ dodal Jan Charouz.

I přes ekonomickou krizi je šampionát Le Mans Series stále plný jmen známých z formule jedna. Vedle zmiňovaného Tomáše Engeho se na start závodu ve Spa postaví také Oliver Panis, Narain Karthikeyan, Christijan Albers, Christian Klien, Marc Gené, David Brabham či Alexander Wurz.

PROGRAM ZÁVODU 1000 KM SPA
pátek 8. května
16:30 - 18:00 1. volný trénink
sobota 9. května
9:45 - 10:45 2. volný trénink
13:25 - 13:45 kvalifikace GT1 & GT2
13:55 - 14:15 kvalifikace LMP1 & LMP2
neděle 10. května
8:30 - 08:50 warm-up
12:50 - 18:50 1000 KM Spa

Autor: Radek Vičík

8.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Igor Dodon, prezident Moldávie
6 4

Kreml, nebo Brusel? Moldavský prezident má jasno

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Degiro slibuje neuvěřitelně nízké poplatky, klidně si ale naúčtuje 10 tisíc

Jestli někdo zvažuje nákup akcií na burze, mohla by ho zlákat nabídka brokerské firmy Degiro. Ta se totiž chlubí tím, že její „účtované poplatky jsou pro všechny investory neuvěřitelně nízké". Bohužel realita je odlišná. Poplatek ve výši zhruba 41 procent celkové hodnoty transakce rozhodně není neuvěřitelně nízký, ale spíše neuvěřitelně vysoký.

Stát pátrá po majitelích čtyř tisíc domů. Když se nepřihlásí, přijdou o ně

O vydání nemovitostí po sedlácích, emigrantech či obětech války žádají tisíce Čechů ročně. Uspějí jen stovky z nich.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies