VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Enge a Charouz byli v portugalské tmě druzí

Algarve /AKTUALIZOVÁNO/- Automobilová Le Mans Series zažila premiéru nočního závodu.

2.8.2009
SDÍLEJ:

Sportovní prototyp Lola Aston Martin posádky Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke v záři zapadajícího portugalského slunce.Foto: Le Mans Series

Česko-německá posádka Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke i v portugalském Algarve ukázala, že ve světě vytrvalostních závodů patří k absolutní špičce.

Ve třetím klání Le Mans Series dojela v noci ze soboty na neděli s vozem Lola Aston Martin druhá, 85 vteřin za vítěznými Francouzi Jeanem - Christophem Boullionem a Christophem Tinseauem za volantem vozu Pescarolo Judd.

"Sice jsme chtěli vyhrát, ale za daných okolností bereme druhé místo všemi deseti," uvedl Tomáš Enge krátce po skončení závodu, na jehož startu chyběly dieselové vozy Peugeot 908 a Audi R15, které opanovaly letošní čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.

Tovární piloti Aston Martinu jsou za Boullionem a Tinseauem druzí také v celkovém hodnocení seriálu, když ztrácejí čtyři body.

Vedení a smyk

Závod rozjel velmi dobře Mücke, který se v nájezdu do 14. kola dokonce dostal do vedení.

O několik minut později ale při předjíždění jednoho z vozů nižší kategorie Němec vyletěl do únikové zóny, kde ztratil několik desítek sekund a klesl na čtvrtou pozici.

„Vlastně ani nevím, co se stalo. Jen jsem se lehce dotkl brzdy a najednou se něco stalo v zadní části vozu a já, aniž bych měl šanci reagovat, jsem šel do hodin. Naštěstí jsem se nedostal do kontaktu s žádným jiným vozem, a tak jsme mohli pokračovat,“ uvedl Mücke ke smolnému okamžiku.

Vůz nakonec Janu Charouzovi předal na třetí pozici. Na soupeře na druhé pozici v tu chvíli ztrácel přibližně 15 sekund.

Týmu Aston Martin Racing vyšla skvěle třetí zastávka v boxech. Charouz se u svých mechaniků zdržel podstatně kratší dobu než Tiago Monteiro s Orecou a na trať se vrátil na druhé pozici s přibližně osmnáctisekundovým náskokem před Portugalcem.

V polovině závodu tedy kroužil Aston Martin s číslem 007 na druhém místě se ztrátou jednoho kola na vedoucí Pescarolo dvojice Boullion – Tinseau.

Když modro-oranžový speciál převzal Tomáš Enge, byla ztráta na lídra minuta. S vedoucím strojem týmu Pescarolo se přetahoval o vedení podle toho, kdo právě jel do boxů pro palivo a gumy.

Jediný český expilot formule jedna si roli lídra užil naposledy třicet kol před koncem závodu, kdy Boullion zajel ke své poslední plánované zastávce v depu.

Taktické hrátky až do konce

Po návratu na trať činil rozdíl mezi dvěma vedoucími vozy 20 sekund ve prospěch modro-oranžového Astonu Martin. Naposledy se pořadí na pódiových příčkách měnilo 25 kol před cílem závodu.

Za volant Astonu podruhé usedl Stefan Mücke a na trať vyjel jako druhý, 1:29 minuty za vedoucím Pescarolem a 1:05 min. před třetí Orecou. Ve stejném pořadí projela zmíněná trojice i pod šachovnicovou vlajkou.

"Dnes jsme si zajezdili velmi pěkně. Druhé místo bylo pro nás velmi dobrým výsledkem po všech těch komplikacích s převodovkou. Zřejmě to byl elektronický problém. Chtěli jsme se především vyhnout kolizím, to se nám povedlo. Nyní nás čekají dva okruhy, které by nám měly sedět víc, boj o titul proto zůstává zcela otevřený,“ dodal Enge v cíli závodu.

Spykeru nevydržel motor

Na startu vůbec prvního nočního závodu v historii se postavil i Jaroslav Janiš s vozem Spyker C8 Laviolette v nejslabší třídě LMGT2. Spolu s Nizozemcem Tomem Coronelem však cíl kvůli poruše motoru neviděli.

„Závod probíhal v pohodě, po startu z poslední pozice jsme se dostali na čtvrté místo ve třídě, na které jsme měli s přehledem a možná jsme mohli pomýšlet i výš. Jak já, tak Tom jsme dosahovali dobrých časů, ale hodinu před koncem nám odešel motor. Zatím nevíme proč. Pravá strana přestala fungovat, ztratili jsme tlak oleje a museli jsme zastavit,“ uvedl Janiš.

Seriál Le Mans Series pokračuje 23. srpna na německém Nürburgringu, finále je pak na programu 13. záři v britském Silverstone.

Výsledky: 1. Boullion, Tinseau (Fr./Pescarolo Judd) 215 kol, 2. J. Charouz, Enge, Mücke (ČR, ČR, Něm./Lola Aston Martin) -1:25,548 min., 3. Monteiro, Senna (Port., Braz./Oreca AIM) -1 kolo, 4. Panis, Lapierre (Fr./Oreca AIM) -3 kola, 5. Primat, Ramos, Turner (Fr., Port., Brit./Lola Aston Martin) -4 kola, 6. Amaral, Pla (Port., Fr./Ginetta Zytek) -8 kol, …J. Janiš, Coronel (ČR., Niz./Spyker C8 Laviolette) nedojeli.
Pořadí (po 3 z 5 závodů): 1. Boullion a Tinseau 26 b., 2. J. Charouz, Enge a Mücke 22, 3. Senna 12., 4. Klien (Rak.), Minassian (Fr.) a Pagenaud (Fr./všichni Peugeot 908), 5. Panis a Lapierre všichni 11.

Autor: Radek Vičík

2.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies