VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ferrari dumá, co bude s Massou. Smolař se totiž trápí víc a víc

Praha - Nikdy nezískal titul mistra světa, přesto je hodně oblíbený. U fanoušků, ale také u dalších pilotů. Stejně však nikterak nezpychl.  

27.3.2012
SDÍLEJ:

Felipe Massa ve Ferrari na trati Velké ceny Brazílie.Foto: REUTERS/Ser­gio Moraes

O kom je řeč? Mnozí tuší, že tímto závodníkem je jezdec F1 Felipe Massa.

Jenže ani popularita někdy nestačí. Ví to i třicetiletý Brazilec, jenž nemá v posledních týdnech na růžích ustláno.

Trápí se. Letošní první závod v Melbourne nedojel, o víkendu v Sepangu si nevedl lépe: byl patnáctý.

„Musím se zlepšit,“ ví pilot Ferrari.

Letos mu končí smlouva. A tuší, že je pod drobnohledem. Pokud se mu s rudým vozem nebude dařit, ani sebevětší obliba mu kontrakt nezajistí.

Pokud by předváděl to, co v Austrálii nebo v Malajsii, má smůlu. Nahlas se začalo mluvit o tom, že možná ve Ferrari nedokončí ani tuto sezonu.

Stáj z Maranella prý už pro Velkou cenu Číny, která se jede v polovině dubna, shání náhradu. Nemá jí být nikdo jiný než Sergio Pérez.

Tedy Mexičan, který jezdí za Sauber, avšak náleží do akademie Ferrari, a v Sepangu se blýskl druhým místem.

Realita? Zatím ne. Vše totiž popřel šéf italského týmu Stefano Domenicali.

„Není to pravda,“ řekl. A dal Massovi čas. Donekonečna ale na výsledky čekat nebude.

Právě proto, že Brazilec je z formy. Statistiky mluví jasnou řečí. Massa se naposledy na pódium dostal v roce 2010 při Velké ceně Koreje. V následujících 23 závodech neuspěl, nejlépe byl pátý!

„Jsou to těžké chvíle, ale s nimi si musíme poradit,“ dodal Domenicali.

Problém? Auto.

Ferrari zase nezvládlo vývoj nového monopostu a Massa si s ním moc nerozumí.

Na rozdíl od dalšího pilota Fernanda Alonsa, který si dojel v neděli díky dešti pro senzační triumf.

Přitom to není tak dávno, co byl Massa vynášen do nebes.

„Už je z něj vůdce Ferrari,“ hlásaly oficiální stránky F1 v roce 2008. Tehdy byl krůček od titulu, který mu však vyfoukl Lewis Hamilton.

Konkurent z McLarenu využil toho, že jej před sebe pustil Timo Glock. Brazilec zvedl ruce nad hlavu moc brzy.

Jako by se na něj od té doby lepila smůla

Největší „pech“ prožil v další sezoně, kdy havaroval v Maďarsku. Při kvalifikaci ho trefila pod helmu část z vozu Rubense Barrichella.

Sezona byla pryč a Massa se léčil a léčil. Přesto se dokázal vrátit a mluvilo se o zázraku. Vždyť málem přišel o oko!

Na druhou stranu: od té doby ani jednou nevyhrál. A letos je pod velkým tlakem.

A tak Ferrari stojí před důležitým verdiktem: s Massou, nebo bez Massy?

Fanoušci se zatím odpovědi nedočkají. „Hlavně ho musíme ochránit a pracovat s ním na zlepšení,“ ví Domenicali.

Autor: Martin Jůzek

27.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Donald Trump
22

Trump vzkazuje: Jsme spojenci

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Otec biatlonistky Koukalové by byl rád, aby dcera po olympiádě neskončila

Otec biatlonistky Gabriely Koukalové měl radost, že dcera získala na mistrovství světa v Hochfilzenu tři medaile, ale dodal, že její závody už tolik neprožívá. Karel Soukal by byl rád, kdyby Koukalová po olympiádě v Pchjongčchagu neskončila, ale rozhodnutí nechá na ní.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies