VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ferrari se topí v krizi, nehorší od roku 1981

Maranello - Pilot formule 1 Felipe Massa prosí fanoušky, aby tým nezatratili.

20.4.2009
SDÍLEJ:

Felipe Massa v Číně nedojel, skončil kvůli poruše elektorniky jeho Ferrari.Foto: REUTERS/ Reinhard Krause

Jaký je rozdíl mezi týmem formule 1 s ročním rozpočtem 400 milionů dolarů a týmem s peněženkou desetkrát prázdnější? Žádný!

Po třech Velkých cenách jsou na tom bohaté Ferrari i o poznání chudší Force India úplně stejně. Nemají ani bod.

Stejně hrozný začátek sezony zažily rudé vozy z Maranella naposledy v roce 1981. Tak hlubokou krizí tým prochází.

"Chci říct fanouškům, aby nás nezatracovali. Procházíme náročnou dobou, ale šampionát je ještě dlouhý," řekl pilot Ferrari Felipe Massa po nedělní Velké ceně Číny.

Letošní bilance obhájce Poháru konstruktérů je skutečně tristní. Kimi Räikkönen byl nejlépe desátý. Massa byl sice v Malajsii klasifikovaný devátý, ale zbývající dvě Grand Prix nedokončil. V Šanghaji přitom jel skvěle a držel se na třetím místě, když mu náhle kvůli poruše elektroniky ztichl motor.

Jenže černé dny mohou ještě pokračovat. Další závod se jede už tuto neděli v Bahrajnu a vyhlídky na výraznou změnu jsou minimální.

"Na závod v Bahrajnu se díváme realisticky. Auto bude stejné jako v Číně, i když možná znovu zkusíme systém KERS," přiznal šéf Stefano Domenicali.

V garážích v Maranellu s mezitím hekticky pracuje. Týmový manažer Luca Baldisserri minulý týden ani necestoval do Šanghaje, aby v Itálii vedl práce na nezbytných úpravách. Jenže ty Ferrari na trati představí až 10. května ve Španělsku.

"Na nových aerodynamických dílech musíme pracovat intenzivně, abychom to stihli do začátku evropské části sezony v Barceloně," dodal Domenicali.

Šampion z roku 2007 Räikkönen se z pozicí na chvostu výsledkové listiny nechce smířit a pustil se přímo do vlastních řad. "Udělali jsme chyby a nejsme dostatečně rychlí," postěžoval.

"Nové aerodynamické díly by nám měli dodat víc přítlaku, který nám teď chybí. Věřím, že znovu bude bojovat o vítězství , ale chce to čas," dodal Fin.

Jenže pouze nový difuzor "vzor Brawn GP" problémy Ferrari nevyřeší. Kromě chyb elektronice se týmu nedaří zvolit vhodnou strategii pro kvalifikace ani pneumatiky pro závody. "Musíme být rychlí, Ale taky je pravda, že pokud chceme vyhrávat, musíme do cíle nejdřív dojet," odtušil suše Massa.

Brazilec zatím ještě nikdy nezažil, aby po prvních třech na jeho kontě svítila nula. I v premiérové sezoně, v kokpitu Sauberu, dokázal v roce 2002 už Grand Prix číslo dvě dojet šestý.

Zprávy dobře informovaného Magdu GP Week dokonce hovoří o tom, že Ferrari letošní sezonu po představení novinek v Barceloně sezonu odtroubí a podle loňského příkladu Brawnu GP se naplno vrhne na přípravu monopostu pro další rok.


Autor: Radek Vičík

20.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
4 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies