Majestátný zasněžený vrchol nejvyšší hory Japonska bude kulisou bojů pilotů formule jedna.

Po čtvrté v historii zavítá Velká cena Japonska na trať ve Fudži.

A podhorské počasí s sebou nese hrozbu častých dešťových srážek.

"Každý si pamatuje šílený déšť z loňska. Trať byla mokrá a neviděli jsme na krok,“ připomíná Robert Kubica ze stáje BMW-Sauber závod plný kolizí.

Okruh západně od Tokia byl dlouhá léta ve stínu známější Suzuky, ale loni ji konečně dokázal vytlačit z kalendáře. Od roku 2009 se obě tratě budou v pořádání formule jedna střídat.

Trať nabízí několik atraktivních míst k předjíždění. Hlavně konec 1600 metrů dlouhé cílové rovinky je k tomu jako dělaný.

Jenže v porovnání se Suzukou u pilotů prohrává na celé čáře.

„Co se závodění týče, Fudži hodně zaostává. Jsem rád, že se oba okruhy budou aspoň střídat,“ řekl Heikki Kovalainen z McLarenu.

Ani Kubicův stájový kolega Nick Heidfeld okruh ve Fudži nepreferuje.

„Je tu sice pěkné svezení z kopce a do kopce a pohled na vyhaslou sopku je monumentální, ale je to těžké. Suzuka byla totiž vždycky mojí oblíbenou tratí,“ nechal se slyšet Němec, který má čerstvě místo v týmu i zajištěné na příští sezonu.

Největší novinkou japonského víkendu budou zelené pruhy na pneumatikách.

„Chceme ukázat, že i formule jedna má zájem na ochraně životního prostředí.,“ uvedl boss seriálu Bernie Ecclostone.

Spíš než na ekologii ale japonští pořadatelé myslí na to, aby je minuly kritiky za dopravu a drahotu všech služeb během minulé Grand Prix.

Nakloněné by jim mělo být o počasí. Podle předpovědí nemá o víkendu pršet…