VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Freestyle motokrosař musí být persona, říká Podmol

Řím /ROZHOVOR/ - Libor Podmol mohl startovat na vrcholném podniku Red Bull X – fighters, v tréninku se ale zranil.

5.10.2010
SDÍLEJ:

Libor Podmol, zvaný Mouka, a jeden z jeho triků.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Mohl být mezi dvanáctkou finalistů, kteří se v Římě představili v závěrečném podniku Světové série Red Bull X – fighters. Jenže nebyl. Český freestyle motokrosař Libor Podmol se v tréninku před závodem zranil a odcestoval do Česka. Jen chvíli před tím, ale poskytl Deníku rozhovor. „Red Bull X – fighters a X - Games si jezdci váží nejvíc na světě,“ vykládal.

Libore, jak se to událo, že vás pozvali?

Byl jsem první v Mexiku, pak jsem jel ještě v Egyptě. Asi se jim zdálo, že jsem dobrý (smích). Ono je to těžké, vybírají si, koho chtějí. Většinou, když člověk zajede na eventu dobře, tak ho zvou dál.

A jste dobrý? Můžete se porovnat s těmi nejlepšími?


V tomhle poli bych se rád pohyboval někde v půlce. Je nás třeba třicet těch super dobrých a tady jich stejně vyberou dvanáct. Jsem rád, že jsem mezi nimi.

Je tenhle římský závod pro freestyle motokrosaře vrcholem?


Je to vrchol pro všechny. Sezona byla dlouhá a byla úspěšná. Všechny haly nebo arény byly vyprodané.

Freestyle motokros je vzrušující, ale i hodně nebezpečný. Nemáte třeba problémy s pojistkou?


Je to určitě horší. Shánět pojistku je dost složité. Když jsem se šel pojistit, řekli mi, že jsem ve stejné skupině jako krotitelé tygrů. Jsem pojištěný na „opravení“, to musí být každý, ale na to, abych pak něco dostával, pojištěný nejsem. Platil bych moc peněz.

Jak se na vás tedy v pojišťovně dívají, když tam přijdete?


… řeknou: Á tak zase nashledanou. (smích) Není to nic moc. Člověk se jim nemůže divit. Přece jenom lítáme na motorkách ve vzduchu. Ale děláme to z lásky, takže nás nějaké pojištění nezastaví.

To mají asi doma radost, že?


Jsou rádi, že nejsem moc doma, tak mají klid (smích). Nee, všichni mi fandí – mamka, holka, bráška. My jsme taková motokrosová rodina. Na motorkách jezdíme odmalička. Jsou rádi, že se můžu živit tím, co mě baví. Je to lepší než chodit někam do fabriky od sedmi do dvou a plácat se tam.

Kdy jste vlastně s motorkami začal?


První jsem dostal v deseti letech pod stromeček a ve dvanácti jsem začal jezdit pořádně. Freestyle motokros pak od nějakých devatenácti let, kdy to všechno začalo. Do roku 2000 se moc nefreestylovalo.

A donesl jste si už nějaké „jizvy“?


Co jsem začal s freestyle motokrosem, tak hned za dva měsíce jsem si zlomil stehno, ještě otevřeně. Hned jsem slyšel: My jsme ti to říkali, že to není sranda.. Ale chuť mě nepřešla. A jak se připravujete, trénujete, víc se chybám vyhýbáte. Je ovšem jasné, že když spadnete z desetimetrové výšky na zem, že to bolí.

Vážně vás ta zlomenina ani maličko neodradila?


Měl jsem kalhoty, takže jsem to moc neviděl. No a pak jsem se v nemocnici po operaci probudil a měl jsem všechno spravené. Hned jsem si nechal přivézt magazíny o freestyle motokrosu a promýšlel jsem, jak to budu dělat dál do budoucna.

Na kolik peněz vás přijde jedna sezona?


Přesně nevím. My to máme tak, že když někam přijedeme, dostáváme peníze, a čím je člověk lepší, tím dostává víc. Ale zase tak nákladné to není. Na freestyle motokros stačí člověku jedna motorka, ořežete si ty plasty, postavíte si skok za barákem, jako já jsem to udělal, a učíte se tam.

Opravdu trénujete za barákem?


Taky. Mám tam zahradu s molitanem, kde trénujeme ty obtížné triky. Dřív jsem měl jen hromadu hlíny. Holky se dívaly z okna a dávaly na mě pozor.

Učil jste se sám?


Přivedl mě k tomu Petr Kuchař, on je takový český guru. Jezdil jsem motokros a on zavolal, že slyšel, že by mě to bavilo. Tak jsem jednou přijel k němu, zkusil si skočit rampy a pak už jsem byl u něj skoro každý druhý den.

Asi si musíte být i sám sobě manažerem, je to tak?


Zpočátku určitě. Teď už mám ale v Americe manažera, který se mi o tyhle věci stará. Ale když začínáte, musíte si dělat všechno sám. Freestylista musí být persona.

Autor: Markéta Kosová

5.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies