VYBERTE SI REGION

Freestyle motokrosař musí být persona, říká Podmol

Řím /ROZHOVOR/ - Libor Podmol mohl startovat na vrcholném podniku Red Bull X – fighters, v tréninku se ale zranil.

5.10.2010
SDÍLEJ:

Libor Podmol, zvaný Mouka, a jeden z jeho triků.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Mohl být mezi dvanáctkou finalistů, kteří se v Římě představili v závěrečném podniku Světové série Red Bull X – fighters. Jenže nebyl. Český freestyle motokrosař Libor Podmol se v tréninku před závodem zranil a odcestoval do Česka. Jen chvíli před tím, ale poskytl Deníku rozhovor. „Red Bull X – fighters a X - Games si jezdci váží nejvíc na světě,“ vykládal.

Libore, jak se to událo, že vás pozvali?

Byl jsem první v Mexiku, pak jsem jel ještě v Egyptě. Asi se jim zdálo, že jsem dobrý (smích). Ono je to těžké, vybírají si, koho chtějí. Většinou, když člověk zajede na eventu dobře, tak ho zvou dál.

A jste dobrý? Můžete se porovnat s těmi nejlepšími?


V tomhle poli bych se rád pohyboval někde v půlce. Je nás třeba třicet těch super dobrých a tady jich stejně vyberou dvanáct. Jsem rád, že jsem mezi nimi.

Je tenhle římský závod pro freestyle motokrosaře vrcholem?


Je to vrchol pro všechny. Sezona byla dlouhá a byla úspěšná. Všechny haly nebo arény byly vyprodané.

Freestyle motokros je vzrušující, ale i hodně nebezpečný. Nemáte třeba problémy s pojistkou?


Je to určitě horší. Shánět pojistku je dost složité. Když jsem se šel pojistit, řekli mi, že jsem ve stejné skupině jako krotitelé tygrů. Jsem pojištěný na „opravení“, to musí být každý, ale na to, abych pak něco dostával, pojištěný nejsem. Platil bych moc peněz.

Jak se na vás tedy v pojišťovně dívají, když tam přijdete?


… řeknou: Á tak zase nashledanou. (smích) Není to nic moc. Člověk se jim nemůže divit. Přece jenom lítáme na motorkách ve vzduchu. Ale děláme to z lásky, takže nás nějaké pojištění nezastaví.

To mají asi doma radost, že?


Jsou rádi, že nejsem moc doma, tak mají klid (smích). Nee, všichni mi fandí – mamka, holka, bráška. My jsme taková motokrosová rodina. Na motorkách jezdíme odmalička. Jsou rádi, že se můžu živit tím, co mě baví. Je to lepší než chodit někam do fabriky od sedmi do dvou a plácat se tam.

Kdy jste vlastně s motorkami začal?


První jsem dostal v deseti letech pod stromeček a ve dvanácti jsem začal jezdit pořádně. Freestyle motokros pak od nějakých devatenácti let, kdy to všechno začalo. Do roku 2000 se moc nefreestylovalo.

A donesl jste si už nějaké „jizvy“?


Co jsem začal s freestyle motokrosem, tak hned za dva měsíce jsem si zlomil stehno, ještě otevřeně. Hned jsem slyšel: My jsme ti to říkali, že to není sranda.. Ale chuť mě nepřešla. A jak se připravujete, trénujete, víc se chybám vyhýbáte. Je ovšem jasné, že když spadnete z desetimetrové výšky na zem, že to bolí.

Vážně vás ta zlomenina ani maličko neodradila?


Měl jsem kalhoty, takže jsem to moc neviděl. No a pak jsem se v nemocnici po operaci probudil a měl jsem všechno spravené. Hned jsem si nechal přivézt magazíny o freestyle motokrosu a promýšlel jsem, jak to budu dělat dál do budoucna.

Na kolik peněz vás přijde jedna sezona?


Přesně nevím. My to máme tak, že když někam přijedeme, dostáváme peníze, a čím je člověk lepší, tím dostává víc. Ale zase tak nákladné to není. Na freestyle motokros stačí člověku jedna motorka, ořežete si ty plasty, postavíte si skok za barákem, jako já jsem to udělal, a učíte se tam.

Opravdu trénujete za barákem?


Taky. Mám tam zahradu s molitanem, kde trénujeme ty obtížné triky. Dřív jsem měl jen hromadu hlíny. Holky se dívaly z okna a dávaly na mě pozor.

Učil jste se sám?


Přivedl mě k tomu Petr Kuchař, on je takový český guru. Jezdil jsem motokros a on zavolal, že slyšel, že by mě to bavilo. Tak jsem jednou přijel k němu, zkusil si skočit rampy a pak už jsem byl u něj skoro každý druhý den.

Asi si musíte být i sám sobě manažerem, je to tak?


Zpočátku určitě. Teď už mám ale v Americe manažera, který se mi o tyhle věci stará. Ale když začínáte, musíte si dělat všechno sám. Freestylista musí být persona.

Autor: Markéta Kosová

5.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Mercedes-Benz je největším výrobcem luxusních aut. Po letech překoná BMW

Německá automobilka Mercedes-Benz se v letošním roce stane největším výrobcem luxusních vozů. Na vrchol se dostane poprvé od roku 2005.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies