Podobně jako před rokem se mu ztenčuje náskok v čele šampionátu a navíc je mezi soupeři stále méně populární.

A není za tím závist na jeho post lídra šampionátu. Na síle nabírá hlas, že pilot McLarenu jezdí nebezpečně.

„Diskutujeme o něm mezi sebou a většina pilotů si myslí to, co já. Tedy, že je nebezpečný,“ zaútočil Robert Kubica v německém Bildu.

Další olej do ohně přilil Hamilton divokým manévrem po startu nedělní Velké ceny Japonska, kdy Kimi Räikkönena ve Ferrari doslova vyhnal mimo trať. Za to také dostal trest v podobě průjezdu boxovou uličkou.

V kombinaci s nezaviněnou kolizí s Massou ve Fudži nebodoval a brazilský rival v barvách Ferrari se k němu přiblížil na pouhých pět bodů.

Podle informací magazínu GPWeek chce šéf jezdecké asociace Jarno Trulli tento víkend během Velké ceny Číny opět nastolit téma „Hamiltonova hrozba na trati“.

Sám 23letý jezdec poukazy na agresivní styl odmítá.

„Vždycky jdou věci udělat lépe. Chyboval jsem a za svoji chybu jsem zaplatil. Ale takové kolize se stávají,“ řekl po Grand Prix Japonska.

Na koni je teď asi největší Hamiltonův nepřítel v poli formule jedna, Fernando Alonso z Renaultu.

Poslední dvě Velké ceny vyhrál, zatímco Brit získal všeho všudy šest bodů za třetí místo v Singapuru.

„Pokud budu moct, tak určitě Massovi pomůžu,“ nechal se slyšet v rozhovoru pro španělský deník As.

„Nevím, co Hamilton v Japonsku provedl, ale je dobře, že dostal trest,“ jízlivě dodal dvojnásobný mistr světa a loňský Hamiltonův parťák u McLarenu.