VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Italskou rallye nejlépe rozjel Andreucci, Kopecký čtvrtý

Olbia - Jezdec týmu Škoda Motorsport Juho Hänninen ztrácí na lídra jedenáct vteřin. Brit Guy Wilks měl měl nehodu.

5.6.2010
SDÍLEJ:

Jan Kopecký se Škodou Fabia S2000Foto: ČTK/Fiala Břetislav

Domácí matador Paolo Andreucci ovládl první etapu Italské rallye, pátého dílu seriálu Intercontinental rallye challenge. V boji o vítězství se ale drží i dvojice továrních jezdců mladoboleslavského Škoda Motorsport týmu Juho Hänninen a Jan Kopecký. Finský pilot je s odstupem jedenácti vteřin třetí, Kopecký je čtvrtý. Druhé místo patří úřadujícímu šampionovi IRC Chrisi Meekeovi z Velké Británie.

Hänninen celou sobotu doplácel na to, že jel jako první a soupeřům čistil trať. "Snažil jsem se neudělat chyby. Čištění trati nebylo pro můj styl moc dobré," řekl finský pilot, jenž v letošním roce již jednu šotolinovou soutěž vyhrál. Nejrychlejší byl v Argentině.

Kopecký dokázal vyhrát dvě rychlostní zkoušky, průběžně však na Andreucciho ztrácí 41 vteřin. O lepší postavení jej připravily problémy na třetím testu, kdy urazil pravé přední kolo a ztratil bezmála minutu.

Mechanici museli v servisu měnit poloosu a výrazně zapracovat na autě. "Udělali jsme velkou chybu, teď za ni pykáme," řekl Kopecký. "Dostat se mezi první tři bude hodně těžké, rozestupy se na téhle úrovni těžko stahují. Zítřek bude hodně těžký, asi ještě víc než dneska. Bude tam hodně písku," prohlásil český pilot.

Konec pro řadu favoritů, Wilks měl těžkou nehodu

V náročné šotolinové soutěži už nepokračuje řada favoritů. Pohromou pro pořadatele byla hned první rychlostní zkouška, na které pohasly naděje hlavní hvězdy startovního pole Sébastiana Ogiera z Francie. Vítěz posledního závodu mistrovství světa - Portugalské rallye - měl nejprve defekt, poté jeho peugeot zastavily technické problémy.

Rychle skončil i Brit Guy Wilks startující se škodou, který měl nehodu a musel být vrtulníkem převezen do nemocnice. Druhý muž průběžného pořadí IRC si poranil dva obratle a čeká ho několikaměsíční pauza. Hned na prvním měřeném testu vypadl i Nor Andreas Mikkelsen. Z šestnácti vozů hlavní kategorie S2000 jich první etapu nedokončila více než polovina.

V neděli čeká na posádky dalších šest rychlostních zkoušek, vítěz Italské rallye bude znám kolem 18. hodiny.

Italská rallye, pátý díl seriálu Intercontinental rallye challenge - 1. etapa:
1. Andreucci, Andreussiová (It./Peugeot 207 S2000) 1:13:34,2, 2. Meeke, Nagle (Brit./Peugeot 207 S2000) -7,4, 3. Hänninen, Markkula (Fin./Škoda Fabia S2000) -11,3, 4. Kopecký, Starý (ČR/Škoda Fabia S2000) -41,2, 5. Neuville, Klinger (Belg./Peugeot 207 S2000) -2:55,4, 6. Arminen, Nikkola (Fin./Subaru Impreza STI) -3:46,3.

Autor: ČTK

5.6.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies