VYBERTE SI REGION

Je to divná sezona, říká závodník Janák

Brno – Automobilový jezdec Jiří Janák si spravil chuť vzávodě FIA GT Brně

16.9.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
Jiří Janák za volantem Porsche.

Jiří Janák za volantem Porsche.Foto: Archiv Jiřího Janáka.

Sezonu plnou změn zažívá český automobilový závodník Jiří Janák.

Účastník prestižních pohárových závodů Porsche Supercup a Porsche Carrera Cupu se při závodech trápi, až musel změnit stáj.

Náladu si spravil alespoň v nedělním závodě FIA GT v Brně.

Na Masarykově okruhu obsadil za volantem vozu (jak jinak) Porsche týmu K plus K motorsport obsadil celkově desáté místo a ve třídě GT2 byl s kolegou s Timem Bergmeistrem dokonce druhý.

V pohárových závodech Porsche máte zatím rušný rok. Proč jste uprostřed sezony měnil tým?

Stáj, se kterou jsme Supercup a Carrera Cupu vstupovali, slíbila správné nastavení vozidla a péči inženýra. Bohužel z toho nic nebylo a nakonec mě to přimělo na poslední závody odstoupit od spolupráce. Když jsem přešel do týmu Konrad, hned jsem ve Spa dojel v Porsche Supercupu na sedmém místě v kvalifikaci a auto fungovalo, jak mělo. Také v Carrera Cupu jsem chtěl bojovat o nejvyšší příčky a bohužel to ze stejného důvodu nevyšlo.

Brněnský závod FIA GT byl pro vás vlastně zkouškou. Příští rok budete startovat v kategorii GT1. Jak moc se tento seriál liší od pohárů Porsche?

Do doby, než jsem přijel do Brna a absolvoval závod, jsem si myslel, že je to hodně odlišné. Rozdíl je v tom, že v GT se jede na celé dvě hodiny, Carrera Cup se jezdí 35 minut. Na první pohled by se tedy mohlo zdát, že se jedná o vytrvalostní závod, ale to tak není. Vůbec jsem nečekal, že to bude tak kontaktní závodění. Soubojů bylo na trati hodně, takže jsem musel jet hodinu v naprostém nasazení.

Jaká je v GT konkurence?

V Brně nás závodilo v kategorii GT2 patnáct. Většinou to byla Ferrari, automobilů Porsche bylo pět. Spíše se jedná o tovární vozy pilotované jezdci se zkušenostmi z formule 1 či DTM, a ty jsme porazili.

Letošní rok vás provázela smůla. Několikrát jste vypadl vinou technické závady, asi třikrát po sobě vás vyřadila chyba soupeře. Pamatujete takto smolnou sezonu?

Loni to bylo podobné. Letos se mi sice dařilo více dojíždět do cíle, ale pozice byly naprosto neuspokojující. Myslím si, že druhé místo z Brna vše vynahradilo.

Jaké to je závodit před domácím publikem? Letos jste tu možnost měl pouze v Mostě v rámci domácího okruhového šampionátu, a pak právě na Masarykově okruhu.

V Mostě jsem odjel na trati asi třicet vteřin závodu, protože pak se mi rozpadla poloosa. Ale v Brně to bylo o něčem jiném. Bylo to neoficiální mistrovství světa s výbornou konkurencí. Tribuny byly solidně zaplněné, takže to byl hezký zážitek. Doufám, že jsem lidem patřičně poděkoval svým výsledkem.

Zatímco v Porsche Supercupu nebo Porsche Carrera Cupu jste závodil sám za sebe, v Brně jste se musel spoléhat ještě na kolegu Tima Bergmeistera. Byla to pro vás nová zkušenost?

Bylo to dost nové. Ve sprintu se musí člověk soustředit jen na sebe, na svůj výkon a spoléhat se na auto. V případě závodů GT je to i o zastávkách v boxu a o střídání. Tentokrát nám to vyšlo, všechno klaplo, Tim byl výborný kolega a mechanici byli sehraní, jako kdyby to dělali již deset let.

Do závodu jste podle pravidel seriálu nastupovali s dvacetikilogramovým hendikepem na vozidle. Jak moc velké znevýhodnění to bylo?

Nakonec to bylo ještě více. Původně to mělo být dvacet kilo, ale protože jsem se účastnil závodů Porsche Supercupu a Porsche Carrera Cupu, které mají vysokou úroveň, bylo rozhodnuto, že hendikep bude vyšší. Nevím však přesně kolik. Znát to ale bylo především do kopečka. Navíc tovární vozy měly čtyřlitrové motory, my měli obsah 3,8 litru.

Co říkáte na konečné umístění? Řadíte ho mezi vaše největší dosavadní úspěchy?

To je těžké takto to hodnotit. Rozhodně se jedná o nejlepší výsledek v letošní sezoně. Je to satisfakce pro celý tým a také pro české fanoušky, protože tentokrát jsem v Brně byl v závodech kategorie GT jediným českým jezdcem.

Na startu kategorie se objevil Ryan Sharp, který také občas startuje za K plus K motosport a jeho posádka závod vyhrála. Je to velmi zkušený jezdec, stejně jako Tim Bergmeister. Radili vám před závodem?

Moc ne, protože jsem na domácí trati, takže jsem radil spíš já jim (smích). Ale samozřejmě, Ryana jsem několikrát potkal, mluvili jsme spolu a moc mu gratuluji k prvnímu místu.

Jak moc je pod vaším výsledkem podepsán tovární inženýr Porsche Stephan Pfeifer, který u vaše týmu v Brně působil?

Byla to obrovská pomoc, vůz byl fantasticky připraven. Byl rychlý, zajížděl jsem konsistentní kola. Před uměním Stephana Pfeifera smekám.

Autor: Miroslava Kameníková

16.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies