VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízda v horách je zážitek, těší se Pech na tradiční Rallye Bohemia

Plzeň - Již ve čtvrtek startuje jeden z nejslavnějších závodů v rallye sportu v České republice, Rallye Bohemia 2014. A plzeňští fanoušci rychlých kol budou mít na tratích okolo Mladé Boleslavi a Liberce velké želízko v ohni.

11.7.2014
SDÍLEJ:

Václav Pech.Foto: Deník/Martin Bergman

Mezi silnou konkurencí továrních týmů Škodovky se totiž pohybuje Václav Pech ml., který startuje na voze Mini John Cooper Works S2000. „Samozřejmě, že sem jedeme pro body. Uvědomujeme si ale, že je tady tovární tým Škodovky, který na domácí půdě určitě nebude chtít prohrát, a nic nedají zadarmo. Nepasujeme se tedy do role favoritů," avizuje Václav Pech.

Tomu se společně s jeho navigátorem Petrem Uhlem letos daří. Ve čtyřech závodech Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky zatím byli vždy nejrychlejší. „V roce 2012, což byla naše první sezona s Mini, se nám na tomto voze vůbec nedařilo. Celý jsme ho tedy předělali, od podvozku, přes diferenciál po převodovku podle svých znalostí a zkušeností z předcházejících let," říká Pech.

„Auto začalo být spolehlivé a hlavně se mi na něm začalo velmi dobře jezdit. Takže důvodem letošních úspěchů je jednoznačně vytrvalá práce celého týmu," oceňuje šestinásobný český mistr ČR v rallye svoje stájové kolegy.

Bohemka je pro Pecha třešničkou

Loni skončil na Rallye Bohemia, která se nyní pojede už po jednačtyřicáté, těsně pod samotným vrcholem, když dojel na druhém místě. 

„Bohemka je taková třešnička sezony společně s Barum rallye. Někdo má radši Barumku, někdo Bohemku. Já mám neskutečně rád obě stejně," přiznává Pech. „Hlavně etapa kolem Liberecka je opravdu krásná. Uzoučké rychlostní zkoušky v horách jsou zážitek," vybírá osmatřicetiletý plzeňský rodák svoje oblíbené části trati.

Rallye Bohemia je však především známá jako velmi náročný závod. „Jezdecká příprava na zdejší trať je skutečně těžká. Rallye má široké čisté asfalty kolem Boleslavi a naopak úzké silničky na Liberecku," popisuje Pech profil trati. „Je dobré, že všechny asfaltové úseky jsou podobné kvality. Trať je ale velmi technická a zároveň hrozně rychlá. Charakterově opravdu od A po Z," shrnuje jezdec.

Kompletně rozebrali auto

Od poslední závodu v Hustopečích se svým týmem neměl dobu na přípravu na závod, který probíhá dva dny, nikterak dlouhou.

„Od Hustopečí jsme měli jen čtrnáct dnů. Auto jsme kompletně rozebrali a zase poskládali. Pracovali jsme dlouho do noci, abychom všechno stihli," vykládá Václav Pech, který doufá v dobrý výsledek. „Bude úspěch, když dojedeme. Kdybychom v místní konkurenci skončili do třetího místa, bylo by to skvělé," přeje si před startem.

JAN KAŠPAR

Autor: Redakce

11.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies