VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jsem rád, že jsme to vedro přežili, radoval se rallyeový suverén Kopecký

Zlín /ROZHOVOR/ – Zlín korunoval rallyového šampiona! Po třech letech si tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký připomněl chuť vítězství v klasifikaci mistrovství České republiky, kterou zažívá potřetí. Potvrdil jej rekordním, oficiálně čtvrtým triumfem na Barum Rally ve voze Škoda Fabia R5.

31.8.2015
SDÍLEJ:

Jan Kopecký (uprostřed) při vyhlašování vítězů na náměstí Míru ve Zlíně.Foto: Deník/Jan Karásek

„Na český titul letos stačilo pět výher," rozesmál se 33letý pilot na otázku, jak těžké bylo seriál, ve kterém je odjeto pět podniků ze šesti, ovládnout. A následně čerstvou trofej porovnával s tou, kterou ukořistil poprvé v roce 2004. „Tenkrát s autem Škoda Fabia WRC to také nebylo jednoduché, protože Venca Pech na nás poslední závod nasadil focuse nejnovější specifikace a bojoval do poslední chvíle. Ale takového jej všichni známe, nevzdává se nikdy, což ukázal i letos na Barumce. Jsem rád, že startoval," uvedl Kopecký, jehož naviguje Pavel Dresler.

V roce 2012 jste vyhrál mistrovství ČR, o rok později Evropy, loni Asie a Pacifiku…
(skočí do řeči) Doufám, že nás příští rok nedají do sprintu. (smích)

Společně s českým titulem slavíte i rekordní čtvrtý triumf na Barumce. Jakou to má pro vás váhu?
Osobně tady počítám už pátou výhru (v roce 2004 se Kopeckému s vozem WRC nezapočítala – pozn. red.). (smích) Holt putovní pohár jsem si na doma ještě nevysloužil, ještě potřebuji jednou získat první místo. (úsměv)

Tak to aby vás Škodovka i příští rok vyslala do Zlína, co říkáte?
Oba Regnerové se mi zmiňovali, že by potřebovali, aby pohár konečně někdo získal, že už nemají kam lepit štítky. (smích) Pokud nás sem Škodovka znovu nasadí, tak se za rok pokusím jej odvézt. Smlouvu u ní mám ještě na rok.

Byla pro vás soutěž složitější skrz ten tlak, který na vás směřoval? Naposledy při mistrovství světa v Německu jste měl asi větší klid.
Zase je to mistrovství světa, tam se chce člověk vydat na maximum. Úplně stejně jako na Barumce.

Který závod bylo těžší vyhrát?
(krátce se zamyslel) Tady Barumku. V Německu nám odpadli někteří soupeři na začátku a pak už jsme si jeli své tempo, které stačilo v pohodě na to, abychom všem ujeli. Tratě na Barumce jsou ještě uskákanější než v Německu a naše auto má podvozek trochu jako „enko", takže není úplně jednoduché jej řídit na zdejším povrchu. Ale proti Krumlovu, kde je to podobné, jsme udělali pokrok.

Rozhodl o vašem triumfu sobotní den, kdy jste na Václava Pecha získal náskok 35 sekund?
Ano. Chtěl jsem mít alespoň půl minuty k dobru, protože jsem si říkal, že pak v neděli se nebudeme muset tak tahat. Ale na druhou stranu jsem si více užil sobotu, protože v neděli jsem jel s vědomím toho, že by bylo blbé a hloupé udělat nějakou chybu a to už pocitově není tak hezké v autě. V tomto směru jsme byli v sobotu maximálně spokojení.

V neděli jste už jel na jistotu?
(úsměv) V tom horku to nešlo. Uvnitř bylo obrovské vedro a jsme rádi, že jsme soutěž i s autem přežili. Byla náročná. Jinak jsme se snažili i v neděli jet rychle, ale bez zbytečného riskování, protože aby i na Trojáku a v Semetíně člověk zajel skvělý čas, tak by musel jet od začátku až do konce naplno. Přes veškeré komprese, hluboké katy a podobně. To by bylo zbytečné, neboť tratě jsou hodně náročné na auto a jeho zničení jsme nechtěli riskovat.

Pocítil jste nějakou krizi během soutěže?
Spíš jsme zanedbali v rozpise jedno místo. Nevšimli jsme si v zatáčce vyfrézované díry, kterou jsme trefili levým předním kolem při stopadesátiki­lometrové rychlosti. Tam právě i Consani havaroval. Báli jsme se o auto, protože takovou ránu jsme nikdy nedali ani na testování a to bývají různé extrémy. Tento byl ze všech největší.

Budete slavit svůj úspěch?
Tohle by se oslavit mělo. (úsměv) Je tady spousta fanoušků jak z mé rodné vesnice, tak další lidí. Navíc kamarádovi a bývalému spolujezdci Petru Starému se narodilo dítě, takže se těším, až se s ním uvidím a pokecám.

Autor: Jan Šmíd

31.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies