VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bratři na Dakaru. Pošilháváme po bedně, líčí Kiliánové. Z čeho mají strach?

Buenos Aires, Plzeň - Začátek roku už si bratři René a David Kiliánovi neumí představit bez horka, prachu, rychlé jízdy v tatrovce, nedostatku spánku a svého kamaráda Martina Kolomého z Bruntálu. Už posedmé ho totiž tráví v Jižní Americe na nejnáročnějším vytrvalostním závodě - Rallye Dakar.

2.1.2016
SDÍLEJ:

Posádku ve složení (zleva v kombinézách) René Kilián, Martin Kolomý a David Kilián čeká v sobotu první závodní etapa. Foto: archiv Tatra Buggyra Racing týmu z roku 2015

Tým absolvuje dakarskou rallye znovu se svou Tatrou 815 přezdívanou FatBoy.     Letos je čeká několik novinek. V barvách Tatra Buggyra Racing týmu jedou hned dva kamiony. FatBoy bude stejně jako loni řídit Martin Kolomý, za volant úplně nové Tatry Phoenix usedne Jaroslav Valtr.

„Je výhoda mít parťáka v poli. Na běžné opravy ho nepotřebujeme, ale hodí se, když člověk třeba převrátí auto nebo zapadne v písku," říká kopilot a mechanik David Kilián. Zároveň dodává, že se dá předpokládat, že z téhle dvojice bude rychlejší právě jejich posádka. „Ale nijak se nefavorizujeme," dodal.

Dnes všechny čeká úvodní jedenáctikilometrová etapa.

Tím, že by trio Kolomý – Kilián – Kilián rádo mezi první tři, případně atakovalo zlatou medaili, se netají. „Nejlíp jsme byli pátí, to bychom chtěli vylepšit. Ale pořád pošilháváme po bedně," říká David Kilián. Martin Kolomý to říká ještě jednoznačněji: „Bude to těžký závod. Je nás hodně favoritů a beduín pro vítěze jenom jeden," říká se smíchem. „Máme za sebou dobrý rok, nemá proto cenu skrývat vysoké ambice. I když život nás naučil, že na Dakaru není nic nemožné," doplňuje.

Novinkou v kategorii kamionů je také trasa vedená přes Bolívii. „Ta nás trochu straší, je to velká neznámá. Prý bychom měli čekat velké teplotní výkyvy a problém by mohly dělat i velké solné pláně – zvlášť když naprší. Na druhou stranu ubude úseků v dunách," uvažuje mladší z bratrů Kiliánových.

Bratři Kiliánovi• Plzeňští rodáci René (* 1973) a David (* 1975) Kiliánovi se rallye věnují pětadvacet let, René jako navigátor. David zpočátku terénní auto řídil, po úrazu oka se závodu účastní jako mechanik.
• Na Dakaru jsou oba posedmé.
• V roce 2012 se v kamionu poprvé sešli s řidičem Martinem Kolomým (* 1973) z Bruntálu. Jejich tatra tehdy dokázala závod dojet na sedmém místě, o rok později skončili pátí – vždy jako nejlepší česká posádka na Dakaru. V roce 2014 museli z technických důvodů odstoupit, loni dojeli znovu sedmí.

Autor: Miroslava Tolarová

2.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
4 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Jarolím: 6:0? Po první půli jsem těch branek čekal ještě víc

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ První půle na výbornou, druhá už slabší, celkově však spokojenost. Tak ve zkratce zhodnotil kvalifikační výhru 6:0 nad San Marinem kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies