VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bratři na Dakaru. Pošilháváme po bedně, líčí Kiliánové. Z čeho mají strach?

Buenos Aires, Plzeň - Začátek roku už si bratři René a David Kiliánovi neumí představit bez horka, prachu, rychlé jízdy v tatrovce, nedostatku spánku a svého kamaráda Martina Kolomého z Bruntálu. Už posedmé ho totiž tráví v Jižní Americe na nejnáročnějším vytrvalostním závodě - Rallye Dakar.

2.1.2016
SDÍLEJ:

Posádku ve složení (zleva v kombinézách) René Kilián, Martin Kolomý a David Kilián čeká v sobotu první závodní etapa. Foto: archiv Tatra Buggyra Racing týmu z roku 2015

Tým absolvuje dakarskou rallye znovu se svou Tatrou 815 přezdívanou FatBoy.     Letos je čeká několik novinek. V barvách Tatra Buggyra Racing týmu jedou hned dva kamiony. FatBoy bude stejně jako loni řídit Martin Kolomý, za volant úplně nové Tatry Phoenix usedne Jaroslav Valtr.

„Je výhoda mít parťáka v poli. Na běžné opravy ho nepotřebujeme, ale hodí se, když člověk třeba převrátí auto nebo zapadne v písku," říká kopilot a mechanik David Kilián. Zároveň dodává, že se dá předpokládat, že z téhle dvojice bude rychlejší právě jejich posádka. „Ale nijak se nefavorizujeme," dodal.

Dnes všechny čeká úvodní jedenáctikilometrová etapa.

Tím, že by trio Kolomý – Kilián – Kilián rádo mezi první tři, případně atakovalo zlatou medaili, se netají. „Nejlíp jsme byli pátí, to bychom chtěli vylepšit. Ale pořád pošilháváme po bedně," říká David Kilián. Martin Kolomý to říká ještě jednoznačněji: „Bude to těžký závod. Je nás hodně favoritů a beduín pro vítěze jenom jeden," říká se smíchem. „Máme za sebou dobrý rok, nemá proto cenu skrývat vysoké ambice. I když život nás naučil, že na Dakaru není nic nemožné," doplňuje.

Novinkou v kategorii kamionů je také trasa vedená přes Bolívii. „Ta nás trochu straší, je to velká neznámá. Prý bychom měli čekat velké teplotní výkyvy a problém by mohly dělat i velké solné pláně – zvlášť když naprší. Na druhou stranu ubude úseků v dunách," uvažuje mladší z bratrů Kiliánových.

Bratři Kiliánovi• Plzeňští rodáci René (* 1973) a David (* 1975) Kiliánovi se rallye věnují pětadvacet let, René jako navigátor. David zpočátku terénní auto řídil, po úrazu oka se závodu účastní jako mechanik.
• Na Dakaru jsou oba posedmé.
• V roce 2012 se v kamionu poprvé sešli s řidičem Martinem Kolomým (* 1973) z Bruntálu. Jejich tatra tehdy dokázala závod dojet na sedmém místě, o rok později skončili pátí – vždy jako nejlepší česká posádka na Dakaru. V roce 2014 museli z technických důvodů odstoupit, loni dojeli znovu sedmí.

Autor: Miroslava Tolarová

2.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pavel Bělobrádek.
19 8

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

Auta OBSE, Ukrajina
AKTUALIZOVÁNO
50 9

Auto mise OBSE na Ukrajině najelo na minu. Řídil Čech. Jeden mrtvý

S prezidentem je spokojena více než polovina Čechů, tvrdí průzkum

S prací prezidenta republiky jako instituce je spokojeno 57 procent Čechů. Podle nadpoloviční většiny lidí Miloš Zeman plní předvolební sliby a je prezidentem všech občanů. O tom, že Zeman vytváří dobrý obraz Česka v zahraničí, je přesvědčeno 42 procent občanů. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění, který provedla agentura Kantar.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Rektora ČVUT chtějí senátoři odvolat, ohradil se proti nim

Rektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) v Praze Jan Konvalinka se ohradil proti nařčením členů Akademického senátu školy, kteří tento týden podali návrh na jeho odvolání. Reaguje v něm na deset bodů, které čtyři senátoři uvedli jako motiv pro jeho odvolání. Převažují v nich důvody týkající se napjatého hospodaření univerzity. Podle Konvalinky nejsou tvrzení pravdivá.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies