VYBERTE SI REGION

Kolomý chce na Dakaru beduína: Už můžu jet a nemyslet na to, že se vysekám

Roudnice n. L. /ROZHOVOR/ - „Já nejsu člověk, který by se něčím stresoval," tvrdí o sobě Martin Kolomý. Obrovitý pilot týmu Tatra Buggyra Racing je prostě živel. A právě svérázná povaha usměvavého bruntálského rodáka stojí za jeho úspěchy na Dakaru.

10.11.2015
SDÍLEJ:

Vzhůru na Dakar. Obě české posádky týmu Tatra Buggyra Racing pilotů Martina Kolomého (třetí zprava) a Jaroslava Valtra (vlevo) jsou připraveny vyrazit na Rallye Dakar.Foto: Buggyra

Na konci roku se Kolomý znovu vypraví do Jižní Ameriky na slavnou písečnou rallye, odkud si chce konečně přivézt mytickou sošku beduína. „Udělám pro to všechno," hlásí odhodlaně Kolomý, který bude v obrovitých dunách krotit svého „Tlouštíka". Ještě před odjezdem se celý tým i s technikou představí v sobotu v Mostě při Rally Sprintu.

Martine, jak jste spokojený s náročnou a dlouhou přípravou na Rallye Dakar 2016?
Musím říct, že technika funguje na vysoké úrovni. Doufám, že i nové auto pro Jardu (Valtra) se osvědčí a obě naše posádky pojedou v popředí a nebudou nás potkávat technické problémy.

Jaké zásadní změny jste provedli na Fat Boyi?
Zkoušeli jsme různé věci. Když se něco osvědčí, tak se to použije, a když ne, tak se vezme flexa a uřeže se to (úsměv). Nějaké změny jsme provedli, ale nechci je specifikovat. Prostě jsme zrychlili nad rámec našich možností tak, abychom udělali co nejlepší výsledek.

Jaké jsou vaše ambice?
Ambice mám vysoké. Chtěl bych si přivézt beduína a budu dělat všechno pro to, abych se k němu dostal. Děkuju bratrům Kiliánovým za to, že do toho jdou se mnou, protože v některých pasážích se jede opravdu ostře a může se stát cokoliv.

Tým nově nasadí druhý kamion, který bude pilotovat Jaroslav Valtr. To pro vás musí být velká výhoda, když na trati už nebudete sám, co?
Je to pro mě velká pomoc, protože nepojedu pod tak velkým tlakem. Když teď máme druhý kamion, tak si můžu jet ten svůj vyšší level a nemusím přemýšlet nad tím, jestli se vysekám nebo ne. Budu vědět, že za mnou jede druhý kamion, který je schopný postavit mě na kola a pomoct mi.

Jak jsou rozděleny vaše role? Pojedete jako jednička týmu a Valtr jako dvojka?
Nechtěl bych to takhle dělit. Dakar je tak náročná maratonská soutěž a nedá se to specifikovat. Dakar je o vypadnuté hadici, defektu kola… Třeba defekt kola způsobí čtrnáctiminutovou ztrátu a Dakar je dneska „wéercéčková" soutěž, kde dvě minuty jsou opravdu hodně. Jsem rád, že Jarda přišel do týmu. Když bude rychlejší než já, tak jenom dobře. Pokud pojede vepředu, tak je to pro náš tým velké plus.

Autor: Pavel Mikeš

10.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies