VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vršecký po doublu s Lackem jásá: Buggyra má konečně dva schopné jezdce

Misano /ROZHOVOR/ - Úvodní podnik mistrovství Evropy tahačů v Misanu patřil roudnické Buggyře. Její pilot David Vršecký si v rozhovoru pro Deník pochvaluje spolupráci s novým pilotem Adamem Lackem.

28.5.2014
SDÍLEJ:

Buggyra má silný tým. Vršecký s Lackem vybojovali v Misanu double.Foto: Buggyra

V paddocku na rozpáleném okruhu v italském Misanu  před startem nové sezony mistrovství Evropy tahačů tradičně sršel vtipem. Pak mu ale začalo být dusno. A vedro za to nemohlo.  Situaci v sobotu vyhrotila sporná penalizace, po které musel David Vršecký vrátit pohár za třetí místo. Znechucený roudnický   pilot Buggyry si vše vynahradil v úplně poslední jízdě víkendu, kdy prosvištěl cílem jako první. Díky druhému místu parťáka Adama Lacka navíc brala úspěšná stáj vítězný double. „Jsem rozhodně nadšený," výskal si Vršecký.

Na začátek sezony se Buggyra ukázala v dobrém světle.
Na jednu stranu jsem nadšený, ale přesto si myslím, že jsme z aut nedostali to nejlepší. Po mosteckém testování bylo očekávání ještě o malinko větší. Jsem rád, že jsme neměli žádnou technickou závadu, kvůli které bychom nemohli dojet do cíle. Dostali jsme pár ran, ale nebylo to natolik závažné, abychom museli odstoupit. A samozřejmě mě těší to vítězství.

Buggyra má silný tým. Vršecký s Lackem vybojovali v Misanu double.Na „bedně" jste stál už v sobotu, ale po dodatečné penalizaci jste přišel o třetí místo a pohár jste musel vrátit. Jak vám bylo?
Byl jsem opařenej. Ta nesmyslná penalizace (opakované sražení kužele – pozn. red.) mě vyvedla z míry, byl jsem z toho v rozpacích. Závod nějak proběhl a pak někdo změní výsledky na papíru a já už z toho nemám dobrý pocit. Zkazilo mi to radost. Naštvalo mě to. Chuť mi spravila neděle, kdy jsme byli na „bedně" s Adamem.

Pro první vítězství v sezoně jste si dojel s velkým přehledem.
Od začátku až do cíle jsem to měl pod kontrolou, to mě těší. Dělal jsem si, co jsem chtěl. Koho jsem chtěl předjet, toho jsem předjel. A pak jsem všem ujel.



Nebýt té sporné penalizace a pádu až na deváté místo, mohl jste mít o šest bodů víc…
Je to blbý, protože každý bod je důležitý. A po Misanu jsme tři v rozmezí jediného bodu. Uvidíme, jak se ten nový systém kuželek bude vyvíjet, protože záleží na lidském faktoru, který může zásadně ovlivnit závod. Když projedou čtyři auta a uletí kuželka, tak nikdo neví, kdo ji sestřelil. Tohle se fakt dost blbě posuzuje.

Jak jste se na trati cítil s novým a rychlým parťákem Lackem?
Perfektně. Už necítím takový tlak, což je super. Když budu mít problém, tak vím, že je tam Adam, a naopak. Když jsem měl loni problém, tak výsledek nebyl. Konečně má Buggyra dva jezdce, kteří jsou schopní udělat výsledek. I Adam musí být spokojený, že má auto, se kterým se může vyhoupnout na „bednu".

Buggyra má silný tým. Vršecký s Lackem vybojovali v Misanu double.V závodě jste dokázali bojovat s továrními MANy, ale v kvalifikaci za nimi výrazně zaostáváte. Kde hledat ty rezervy?
To kdybych věděl, tak  jsme v „měřáku" první my (smích). V autech není zásadní problém, ten je vyloženě v nastavení všech možných věcí.

K silné trojce na MANech Hahn, Albacete, Kiss se v Misanu přidal i Bösiger a růžky vystrkuje i bojovník Reinert. Prodrat se na celkové pódium bude opět nesmírně složité, co?
Nebude to vůbec jednoduché. Loni tu byly čtyři rychlé MANy, letos jich je už pět. Konkurence je fakt veliká. Prvních sedm aut je velmi rychlých, sebemenší chybička v „měřáku" znamená rozdíl pomalu dvou řad na startu. Všem ostatním auta v závodě vadnou, ale nám tolik nezpomalujou. To je dobrý, to mě těší. Je to ale jen otázka času, než soupeři dokáží vyladit auta tak, aby s nimi byli rychlí i v závodě.


Vzrušení, zábava, moře. Tohle všechno nabízejí trucky v Misanu

Pavel MikešSluníčko, pláž, moře, zábava, krásné dívky… Co víc si přát? Třeba úchvatnou podívanou na zápolení pět a půl tunových trucků. A právě tahle dokonalá symbióza se nabízí v italském Misanu, kde o víkendu odstartovala nová sezona ME v závodech tahačů.

Na okruhu ležícím na jadranském pobřeží je největším lákadlem mistrovství světa silničních motorek. Zvlášť tady v kraji šampiona Valentina Rossiho, který je pro místní idolem a modlou, se jedná o velký svátek. Ale i tahače dokáží italské milovníky motorek rozpálit. A první podnik roku byl toho opět důkazem.

Areálem okruhu, který se před třemi lety přejmenoval na počest tragicky zesnulého motocyklisty Marca Simoncelliho, proudí po celý víkend desítky tisíc fanoušků. Paddock, kam mají fanoušci vstup volný, vypadá z tribuny jako obří mraveniště. Více jak třicetistupňová vedra neodradí ani rodiny a malými dětmi. Vlastně ani není divu, když se tady dá zábava s tahači spojit s příjemným relaxem u moře.

„Všechny závody by se měly jet u moře," nadhodil český fanoušek Honza, který neváhal vyrazit za tahači na desetihodinovou štreku až z Prahy. Sobotní dopoledne strávil na pláži, o pár desítek minut později už fandil přímo na tribuně, odkud je vidět až na moře. Ve sluncem zalitém Misanu nemohl chybět ani letos.

V paddocku na okruhu v Misanu se to hemžilo fanoušky jako v obřím mraveništi.

Mezi závody se vymódění   Italové a Italky baví jako na diskotéce. Do dálky se rozléhá hlasitá hudba, kterou občas naruší klaksony desítek vytuněných kamionů. Jindy zas pobaví pochodující kapelka. Všude je nespočet stánků s všemožnými atrakcemi a třeba si můžete zasoutěžit v páce.  Vzduchem se line nejen vůně benzinu a spálených gum, ale i grilovaného masa. A chlapi zírají na spoře oděné a dlouhonohé hostesky, které se promenádují na každém rohu.

Návštěva přímořského Misana rozhodně stojí za to. A to nejen kvůli tahačům. „Okruh v Misanu je taková placka, což mě nudí. Ale je tady hezky," shrnul italskou epizodu roudnický pilot Buggyry David Vršecký, kterému se v Misanu daří. Mimochodem – právě on tu o víkendu vyhrál. „Rozhodně bych končil sezonu raději tady než v Le Mans, kde je v říjnu už docela zima."

Autor: Pavel Mikeš

Místo události:
28.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
6 18

Babiš pro svou vizi marně hledá politické spojence

Ilustrační foto.
3

Muž v Ostravě ubodal svého psa, který si chtěl pouze hrát

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Nejen Českou republiku sužuje v těchto dnech vlna veder. S teplotami dokonce kolem 36 stupňů Celsia ve stínu se potýká například Paříž, která vyhlásila nouzový stav. Lépe na tom není ani další francouzské město Nantes. Tam vysoké teploty přiměly řidiče tramvají a autobusů k neobvyklému outfitu – do práce vyrazili v sukni.

EET platí od prosince a již mají nastat změny. Jaké? To ANO řekne příští týden

Hnutí ANO příští týden představí svůj volební program pro oblast daní. Na tiskové konferenci to dnes řekl předseda hnutí Andrej Babiš. ANO podle něj bude usilovat o snížení daní z příjmu fyzických osob nebo o úpravu pravidel pro elektronickou evidenci tržeb (EET). Podrobnosti k možným změnám daňových sazeb Babiš zatím nesdělil.

Prezident Zeman: Pokud prohraju volby, odejdu z politiky

Pokud prezident Miloš Zeman prohraje příští rok volby, odejde z politiky. Odjel by na Vysočinu a četl by si knihy v houpacím křesle. Zeman to řekl na dotaz diváka na dnešním Žofínském fóru v Praze. Současný prezident se uchází o druhé funkční období, patří mezi hlavní favority. Podle posledních průzkumů ale jeho protivníci získávají stále větší podporu.

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies