Po loňském triumfu v kontinentálním mistrovství jej mladoboleslavský tým nasadil do z českého pohledu exotického seriálu a Kopecký si s předstihem zajistil titul i na náročných šotolinových rallye.

"Jsem nadšený. Pro nás to byla obrovská zkušenost. Všechny soutěže absolutně nové, navíc se jelo na šotolině," radoval se Kopecký, který získal jistotu vítězství v APRC na konci září, kdy ovládl japonskou Rallye Hokkaidó. "Vycházeli jsme ze zkušeností, které jsme posbírali při několika šotolinových soutěžích při IRC a mistrovství Evropy. Potřebovali jsme ale i notnou dávku štěstí," uvedl Kopecký.

Závody asijsko-pacifického šampionátu nemají příliš početné startovní pole, podmínky na jednotlivých rallye jsou často extrémní. Největším soupeřem a zároveň týmovým kolegou Kopeckého byl Gurav Gill z Indie, který seriál ovládl loni a měl k dispozici identický vůz.

"Je pravda, že konkurence není tak velká a můj největší soupeř byl Gurav. Na druhou stranu je třeba přiznat, že se nezávodí pomaleji než v Evropě. On jel už popáté, měl zkušenosti. Byl jsem spokojený, že jsme ho dokázali porážet," řekl Kopecký, který vyhrál rallye v Nové Kaledonii, Austrálii a Japonsku.

Kolegu Gilla donutil chybovat

Gill byl nejrychlejší na Novém Zélandu a v Malajsii, doplatil ale na dvě odstoupení. Před závěrečnou soutěží v Číně tak na Kopeckého ztrácí 47 bodů. "Svým způsobem se porazil sám. Je vážně hodně rychlý, ale dělá hodně chyb, což se mu přihodilo i letos. A vymstilo," přiznal Kopecký, jenž však zároveň svojí rychlostí Inda k chybám nutil.

"Měli jsme dostatečnou rychlost, což možná nečekal. Když jsem viděl závody, jak jsou těžké, na některé jsem si nevěřil a předpokládal, že nemáme šanci. Ale vždy jsme udělali maximum pro úspěch," řekl dvaatřicetiletý jezdec.

Motivací pro Kopeckého byla i skutečnost, že nechtěl skončit celkově druhý. To si užil v letech 2009 až 2012, kdy skončil čtyřikrát za sebou stříbrný v seriálu Intercontinental Rallye Challenge. "Pak jsme se stali mistry Evropy, teď šampiony v Pacifiku. Odvedli jsme dobrou práci. Snad ještě ukážeme, co v nás je. Pro fanoušky je šampionát daleko," uvedl Kopecký.

Těší se na testování nového vozu

Velkou zásluhu na výhře posádky měl i navigátor Pavel Dresler. "Už jenom základní orientace je problematická. Jede se v asijských zemích, kde je značení v místním jazyce. A třeba v Malajsii byly mraky malých odboček. Vážně to bylo hodně náročné, bez něj bych tam zabloudil," ocenil Kopecký schopnosti spolujezdce.

Co Kopeckého čeká v příštím roce, momentálně neví. V prosinci mu skončí smlouva s továrním týmem. "Teď mě čeká testování nového vozu. Už se těším," popsal svůj nejbližší program Kopecký, který se podílí na vývoji nového speciálu Škoda Fabia R5.