VYBERTE SI REGION

Královna ho v Rusku zradila. Loprais věří, že na Dakaru to bude lepší

Astrachaň - Šance na úspěch je pryč. Zase. A oni tak nebudou na stupních vítězů. Stejně jako na Dakaru, i teď Aleš Loprais ví, že jeho Tatra se na soutěži Rallye Hedvábná stezka nedostane mezi elitu.

12.7.2013
SDÍLEJ:

Aleš Loprais se svou Tatrou.Foto: ČTK/Jaroslav Ožana

Nyní za to nemůže Princezna. Na vině je Královna. Kdo českou posádku zná, asi už ví, o čem je řeč. Ne, o žádné ženy nejde.

Loprais jen žehrá na technické potíže svého kamionu – ten minulý se jmenoval Princezna, ten současný Královna. „Museli jsme zastavit, auto bylo pojízdné, ovšem v etapě nešlo pokračovat," líčil český závodník lapálie ze čtvrteční páté části Hedvábné stezky.

Vezměme si to od začátku. Muž, který byl letos na slavném Dakaru šestý (poté, co mu selhala baterie), se jako už tradičně vydal v létě do Ruska. Na testy nového vozu.

Teď po týdnu, co urazil čtyři tisíce kilometrů z Moskvy do Astrachaně, dorazí do cíle. Slavné to nebude. Určitě ne jako před dvěma roky – tehdy Loprais dojel jako první. V pátek skončil osmý, celkově je mezi nejhoršími.

Za (skoro) všechno mohly potíže ze čtvrtka. Přitom tomu nic nenasvědčovalo. „Nové nastavení podvozku se ukázalo jako správná cesta. Ze začátku to šlo skvěle. Po sto kilometrech jsme dojeli nejrychlejší Kamaz. V oblaku prachu jej nebylo možné předjet. V písečné mlze se za nás zařadil další Kamaz Rusa Nikolajeva, který jel velice dobře a startoval za námi," vysvětlil synovec Karla Lopraise.

Loprais dostal velkou penalizaci

K havárii došlo na 156. kilometru. „Utrhlo se nám uložení větrací soustavy, kde chladíme důležité veličiny jako servo řízení, motorový olej a vodu," dodal.

Vůz odstavil, opravil a díky pravidlům (rozdílným oproti Dakaru) se mohl, i když s penalizací, vrátit na trať. „Jedeme dál, test Královny může pokračovat," ulevil si.

Fakt, že jde o test, je důležitý. Asi každému je jasné, že samotný závod v Rusku není tak sledovaný jako Dakar. A právě na ten už posádka českého týmu myslí.

S královnou chce konkurovat elitě

Loprais uvedl, že zvažoval nasazení dvou Princezen, ale pak se rozhodl jinak. „Pokud chceme vítězit a být rovnocennými partnery předních světových týmů, tak to bez vozu, který má parametry a rozměr Královny, není dlouhodobě možné," napsal na svůj oficiální web.

A kde jinde otestovat auto než na těchto tratích, jež jsou v mnohém podobné těm v Jižní Americe? „Věříme, že fanoušci naše kroky i celou situaci pochopí, partneři nám zůstanou nakloněni a my prokážeme, že jsme toho všeho hodni," vzkázal český tým.

Toho se Loprais bát nemusí. Tedy minimálně do ledna roku 2014. Až tehdy se ukáže, zda zase zatopí suverénním Rusům na Kamazech a zkušeným Nizozemcům z Iveca.

Rallye Hedvábné stezky - 6. etapa: Astrachaň - Astrachaň (466 km/rychlostní zkouška 412 km):

Kamiony: 1. Šibalov 5:44:49, 2. Sotnikov -3:41, 3. Nikolajev (všichni Rus./Kamaz) -6:49, …6. Tománek (ČR/Tatra) -57:51, 7. Valtr (ČR/Liaz) -58:51, 8. Loprais (ČR/Tatra) -1:22:06, 10. Vildman (ČR/Liaz) -1:29:26.
Průběžné pořadí: 1. Mardejěv (Rus./Kamaz) 34:21:17, 2. Sotnikov -47:50, 3. Šibalov -51:10, …5. Valtr -2:48:02, 7. Vildman -5:38:42, 16. Tománek -162:57:49, 18. Loprais -173:19:24.

Automobily: 1. Vasiljev (Rus./G-Force-Proto) 5:44:22, 2. Schlesser (Fr./Schlesser) -8:17, 3. Lavieille (Fr./Proto Dessoude) -18:16.
Průběžné pořadí: 1. Schlesser 31:37:41, 2. Vasiljev -17:09, 3. Firsov (Rus./Toyota Hilux) -1:37:10.

Autor: Martin Jůzek

12.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies