VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Královna ho v Rusku zradila. Loprais věří, že na Dakaru to bude lepší

Astrachaň - Šance na úspěch je pryč. Zase. A oni tak nebudou na stupních vítězů. Stejně jako na Dakaru, i teď Aleš Loprais ví, že jeho Tatra se na soutěži Rallye Hedvábná stezka nedostane mezi elitu.

12.7.2013
SDÍLEJ:

Aleš Loprais se svou Tatrou.Foto: ČTK/Jaroslav Ožana

Nyní za to nemůže Princezna. Na vině je Královna. Kdo českou posádku zná, asi už ví, o čem je řeč. Ne, o žádné ženy nejde.

Loprais jen žehrá na technické potíže svého kamionu – ten minulý se jmenoval Princezna, ten současný Královna. „Museli jsme zastavit, auto bylo pojízdné, ovšem v etapě nešlo pokračovat," líčil český závodník lapálie ze čtvrteční páté části Hedvábné stezky.

Vezměme si to od začátku. Muž, který byl letos na slavném Dakaru šestý (poté, co mu selhala baterie), se jako už tradičně vydal v létě do Ruska. Na testy nového vozu.

Teď po týdnu, co urazil čtyři tisíce kilometrů z Moskvy do Astrachaně, dorazí do cíle. Slavné to nebude. Určitě ne jako před dvěma roky – tehdy Loprais dojel jako první. V pátek skončil osmý, celkově je mezi nejhoršími.

Za (skoro) všechno mohly potíže ze čtvrtka. Přitom tomu nic nenasvědčovalo. „Nové nastavení podvozku se ukázalo jako správná cesta. Ze začátku to šlo skvěle. Po sto kilometrech jsme dojeli nejrychlejší Kamaz. V oblaku prachu jej nebylo možné předjet. V písečné mlze se za nás zařadil další Kamaz Rusa Nikolajeva, který jel velice dobře a startoval za námi," vysvětlil synovec Karla Lopraise.

Loprais dostal velkou penalizaci

K havárii došlo na 156. kilometru. „Utrhlo se nám uložení větrací soustavy, kde chladíme důležité veličiny jako servo řízení, motorový olej a vodu," dodal.

Vůz odstavil, opravil a díky pravidlům (rozdílným oproti Dakaru) se mohl, i když s penalizací, vrátit na trať. „Jedeme dál, test Královny může pokračovat," ulevil si.

Fakt, že jde o test, je důležitý. Asi každému je jasné, že samotný závod v Rusku není tak sledovaný jako Dakar. A právě na ten už posádka českého týmu myslí.

S královnou chce konkurovat elitě

Loprais uvedl, že zvažoval nasazení dvou Princezen, ale pak se rozhodl jinak. „Pokud chceme vítězit a být rovnocennými partnery předních světových týmů, tak to bez vozu, který má parametry a rozměr Královny, není dlouhodobě možné," napsal na svůj oficiální web.

A kde jinde otestovat auto než na těchto tratích, jež jsou v mnohém podobné těm v Jižní Americe? „Věříme, že fanoušci naše kroky i celou situaci pochopí, partneři nám zůstanou nakloněni a my prokážeme, že jsme toho všeho hodni," vzkázal český tým.

Toho se Loprais bát nemusí. Tedy minimálně do ledna roku 2014. Až tehdy se ukáže, zda zase zatopí suverénním Rusům na Kamazech a zkušeným Nizozemcům z Iveca.

Rallye Hedvábné stezky - 6. etapa: Astrachaň - Astrachaň (466 km/rychlostní zkouška 412 km):

Kamiony: 1. Šibalov 5:44:49, 2. Sotnikov -3:41, 3. Nikolajev (všichni Rus./Kamaz) -6:49, …6. Tománek (ČR/Tatra) -57:51, 7. Valtr (ČR/Liaz) -58:51, 8. Loprais (ČR/Tatra) -1:22:06, 10. Vildman (ČR/Liaz) -1:29:26.
Průběžné pořadí: 1. Mardejěv (Rus./Kamaz) 34:21:17, 2. Sotnikov -47:50, 3. Šibalov -51:10, …5. Valtr -2:48:02, 7. Vildman -5:38:42, 16. Tománek -162:57:49, 18. Loprais -173:19:24.

Automobily: 1. Vasiljev (Rus./G-Force-Proto) 5:44:22, 2. Schlesser (Fr./Schlesser) -8:17, 3. Lavieille (Fr./Proto Dessoude) -18:16.
Průběžné pořadí: 1. Schlesser 31:37:41, 2. Vasiljev -17:09, 3. Firsov (Rus./Toyota Hilux) -1:37:10.

Autor: Martin Jůzek

12.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Prezident zítra odvolá ministra financí Babiše, jmenuje Pilného

První dáma se setkala s Jiřím Kajínkem.
3 14

Je to tady! Jiří Kajínek opustí vězení, před pár minutami dorazila soudkyně

Bouře na magistrátu. Vznikne Blanka II?

Vedení města se nemůže dohodnout na podobě dokončení severovýchodní části městského okruhu. Ve hře jsou dvě varianty.

Nedůstojná pohřební praxe dál pokvete. Hromadný svoz nebožtíků neskončí

/INFOGRAFIKA/- Část pohřebních služeb vydělává až miliony korun ročně na neetické dopravě zemřelých do krematorií.

Vaření bez hranic aneb Varné desky bez vymezených varných zón

Také vás nudí hledat hrnce, které svým dnem přesně padnou na velikost plotýnky? Nebo už jste od tohoto hledání osvobozeni, vaříte podle libosti v čemkoliv, a přesto neplýtváte energií?

Prach a mrtvá těla: svědci popisují útok v Manchesteru

Svědci popsali scény chaosu a hororu po smrtelném výbuchu na konci koncertu americké popové hvězdy Ariany Grandeové v Manchesterské aréně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies