VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krize u Ferrari? Bývalý šampion Alonso už dostal nové auto

Barcelona – Chceme letos titul? Tak to se musíme zlepšit. A pořádně. To teď bez okolků před Velkou cenou Španělska říká Fernando Alonso. Ferrari přes zimu zaspalo s vývojem auta. Výsledek? Stáj z Maranella se v letošní F1 trápí. Nejenže zaostává za Red Bullem a McLarenem, ale navíc těžko soupeří i s dalšími třemi stájemi v čele s Mercedesem.

11.5.2012
SDÍLEJ:

Fernando Alonso v novém kokpitu.Foto: ČTK

„Nemůžeme přece bojovat o postup do třetí, poslední kvalifikace, když máme ambice na vítězství," řekl Španěl. Třítýdenní přestávka mezi Velkou cenou Bahrajnu a podnikem v Barceloně se Ferrari hodila. Nelenil nikdo z vývojářů. Cíl? Vylepšit monopost, aby byl konkurenceschopný.

„Jsem zvědavý, jak se nám to povedlo. Je ovšem jasné, že i ostatní dělali změny," dodal Fernando Alonso. Na první pohled je zřejmé, že monopost Ferrari je jiný.

Co je však podstatnější, zdá se, že inženýři vskutku uspěli. Už při testování v Mugellu zajížděla jednička italské stáje dobré časy. Všichni proto s velkým očekáváním čekali na první časy z Barcelony. První trénink fandy rudých barev (a domácí příznivce ještě víc) potěšil. Fernando Alonso byl ze 24členného startovního pole nejrychlejší! Nevídané. Někdejší šampion sice letos už jeden závod vyhrál, ale v Malajsii, kde slavil díky průtrži mračen.

„Rád bych viděl lepší Ferrari, moc chci, abychom znovu bojovali o pódium a o výhry. Teď mohu minimálně říct, že jsme udělali pořádný krok," nechal se slyšet boss týmu Luca di Montezemolo.

K pole position však mají jeho piloti daleko. Alespoň podle výsledků druhého a rychlejšího tréninku. Španělský závodník totiž na tvrdých pneumatikách dál patřil mezi nejlepší, jenže měkká sada mu odpoledne nesedla a byl nakonec čtrnáctý.

Nejrychlejším časem dne se zaskvěl Jenson Button, za ním skončil lídr šampionátu Sebastian Vettel z Red Bullu a na třetí příčce figuroval Nico Rosberg z Mercedesu. Co čekat? Asi znovu hlavně boj mezi touto trojicí. V Barceloně by se na stupně vítězů rádi vrátili i Kimi Räikkönen a Lewis Hamilton.

Ferrari bude rádo, když vyzkouší své nové auto naostro a sníží ztrátu – v sobotu i v neděli. „Závod ve Španělsku bude důležitý, i když asi ne ještě klíčový," uvědomuje si Fernando Alonso.

Tréninky na Velkou cenu Španělska, závod mistrovství světa vozů formule 1

První trénink: 1. Alonso (Šp./Ferrari) 1:24,430, 2. Vettel (Něm./Red Bull) 1:24,808, 3. Kobajaši (Jap./Sauber) 1:24,912, 4. Button (Brit./McLaren) 1:24,996, 5. Bottas (Fin./Williams) 1:25,120, 6. Schumacher (Něm./Mercedes) 1:25,187.
Druhý trénink: 1. Button 1:23,399, 2. Vettel 1:23,563, 3. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:23,771, 4. Hamilton (Brit./McLaren) 1:23,909, 5. Räikkönen (Fin./Lotus) 1:23,918, 6. Grosjean (Fr./Lotus) 1:23,964.

Autor: Martin Jůzek

11.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies