VYBERTE SI REGION

Krize u Ferrari? Bývalý šampion Alonso už dostal nové auto

Barcelona – Chceme letos titul? Tak to se musíme zlepšit. A pořádně. To teď bez okolků před Velkou cenou Španělska říká Fernando Alonso. Ferrari přes zimu zaspalo s vývojem auta. Výsledek? Stáj z Maranella se v letošní F1 trápí. Nejenže zaostává za Red Bullem a McLarenem, ale navíc těžko soupeří i s dalšími třemi stájemi v čele s Mercedesem.

11.5.2012
SDÍLEJ:

Fernando Alonso v novém kokpitu.Foto: ČTK

„Nemůžeme přece bojovat o postup do třetí, poslední kvalifikace, když máme ambice na vítězství," řekl Španěl. Třítýdenní přestávka mezi Velkou cenou Bahrajnu a podnikem v Barceloně se Ferrari hodila. Nelenil nikdo z vývojářů. Cíl? Vylepšit monopost, aby byl konkurenceschopný.

„Jsem zvědavý, jak se nám to povedlo. Je ovšem jasné, že i ostatní dělali změny," dodal Fernando Alonso. Na první pohled je zřejmé, že monopost Ferrari je jiný.

Co je však podstatnější, zdá se, že inženýři vskutku uspěli. Už při testování v Mugellu zajížděla jednička italské stáje dobré časy. Všichni proto s velkým očekáváním čekali na první časy z Barcelony. První trénink fandy rudých barev (a domácí příznivce ještě víc) potěšil. Fernando Alonso byl ze 24členného startovního pole nejrychlejší! Nevídané. Někdejší šampion sice letos už jeden závod vyhrál, ale v Malajsii, kde slavil díky průtrži mračen.

„Rád bych viděl lepší Ferrari, moc chci, abychom znovu bojovali o pódium a o výhry. Teď mohu minimálně říct, že jsme udělali pořádný krok," nechal se slyšet boss týmu Luca di Montezemolo.

K pole position však mají jeho piloti daleko. Alespoň podle výsledků druhého a rychlejšího tréninku. Španělský závodník totiž na tvrdých pneumatikách dál patřil mezi nejlepší, jenže měkká sada mu odpoledne nesedla a byl nakonec čtrnáctý.

Nejrychlejším časem dne se zaskvěl Jenson Button, za ním skončil lídr šampionátu Sebastian Vettel z Red Bullu a na třetí příčce figuroval Nico Rosberg z Mercedesu. Co čekat? Asi znovu hlavně boj mezi touto trojicí. V Barceloně by se na stupně vítězů rádi vrátili i Kimi Räikkönen a Lewis Hamilton.

Ferrari bude rádo, když vyzkouší své nové auto naostro a sníží ztrátu – v sobotu i v neděli. „Závod ve Španělsku bude důležitý, i když asi ne ještě klíčový," uvědomuje si Fernando Alonso.

Tréninky na Velkou cenu Španělska, závod mistrovství světa vozů formule 1

První trénink: 1. Alonso (Šp./Ferrari) 1:24,430, 2. Vettel (Něm./Red Bull) 1:24,808, 3. Kobajaši (Jap./Sauber) 1:24,912, 4. Button (Brit./McLaren) 1:24,996, 5. Bottas (Fin./Williams) 1:25,120, 6. Schumacher (Něm./Mercedes) 1:25,187.
Druhý trénink: 1. Button 1:23,399, 2. Vettel 1:23,563, 3. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:23,771, 4. Hamilton (Brit./McLaren) 1:23,909, 5. Räikkönen (Fin./Lotus) 1:23,918, 6. Grosjean (Fr./Lotus) 1:23,964.

Autor: Martin Jůzek

11.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

Klub Kanál dostal "trest" za rvačky. V lednu musí zavřít

Písek – Dance club Kanál v Chelčického ulici v Písku bude mít po celý leden zavřeno. Rada města schválila stejně jako před rokem u nedalekého podniku La Noche odejmutí výjimky prodlužující provozní dobu. Důvodem byly rvačky, ke kterým zde letos došlo. „Musíme měřit všem stejně," podotkl místostarosta Písku Jiří Hořánek.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies