VYBERTE SI REGION

Lídr MS Francouz Ogier vyhrál Italskou rallye, Prokop dojel pátý

Olbia - Francouz Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo vyhrál Italskou rallye na Sardinii a zvýšil vedení v mistrovství světa. Český pilot Martin Prokop na Fordu Fiesta dojel pátý a zaznamenal nejlepší umístění v sezoně.

22.6.2013 AKTUALIZOVÁNO 22.6.2013
SDÍLEJ:

Sebastien Ogier na Italské rallye.Foto: ČTK/imago sportfotodienst/imago sportfotodienst

Devětadvacetiletý Ogier vedl dvoudenní soutěž od první do poslední šestnácté erzety a v sedmém dílu šampionátu si připsal čtvrté letošní vítězství. "Měli jsme rallye celou dobu pod kontrolou. Šlapali jsme na to, když bylo potřeba, a byli jsme opatrnější, když byla zkouška náročná pro pneumatiky. Bylo to perfektní vítězství," liboval si Ogier.

Pro nejlepší výsledek v kariéře si dojel Belgičan Thierry Neuville s fiestou, jenž na druhém místě ztratil na Ogiera 1:16,8 minuty. Příliš ho nerozhodil ani bizarní incident z poslední erzety. "Potkali jsme krávu. Museli jsme zpomalit a otočit se. Ale nebyl to žádný stres. Znal jsem mezičasy (třetího) Latvaly, takže jsem věděl, že to bude OK," poznamenal Belgičan.

Třetí skončil vítězův týmový kolega Jari-Matti Latvala z Finska, jenž se oklepal z defektu v první etapě a dojel 31,2 sekundy za Neuvillem. Oba jezdci Volkswagenu vládnou průběžnému pořadí seriálu. Ogier má v čele před Latvalou velký náskok 64 bodů.

Čtvrtý na Sardinii skončil Španěl Dani Sordo, jenž zachraňoval čest Citroënu. Jeho týmová jednička Mikko Hirvonen musel totiž místo obhajoby loňského prvenství v dnešní druhé erzetě z průběžně druhého místa odstoupit.

Výpadky finského spolufavorita Hirvonena, Nora Andrease Mikkelsena i problémy jeho krajana Madse Östberga pomohly k nejlepšímu výsledku v sezoně Prokopovi. Český pilot, jenž byl letos čtyřikrát sedmý, ztratil na Ogiera na páté příčce osm a půl minuty. Celkově se posunul na osmou pozici.

Italská rallye, závod mistrovství světa v automobilových soutěžích:

1. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo R) 3:22:57,9, 2. Neuville, Gilsoul (Belg./Ford Fiesta RS) -1:16,8, 3. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo R) -1:48,0, 4. Sordo, Del Barrio (Šp./Citroën DS3) -3:19,2, 5. Prokop, Ernst (ČR/Ford Fiesta RS) -8:34,1, 6. Evans, Bernacchini (Brit., It./Ford Fiesta RS) -11:51,8.
Průběžné pořadí MS (po 7 z 13 soutěží): 1. Ogier 154 b., 2. Latvala 90, 3. Neuville 70, 4. Loeb (Fr./Citroën DS3) 68, 5. Hirvonen (Fin./Citroën DS3) 61, 6. Sordo (Šp./Citroën DS3) 59, …8. Prokop 37.
Pořadí týmů: 1. Volkswagen I 220 b., 2. Citroën Total I 184, 3. M-Sport Ford I a M-Sport Ford II oba 89, 5. Citroën Total II a Jipocar oba 33, 7. Volkswagen II 26, 8. Lotos 20.

Autor: ČTK

22.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies