Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lídr MS Francouz Ogier vyhrál Italskou rallye, Prokop dojel pátý

Olbia - Francouz Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo vyhrál Italskou rallye na Sardinii a zvýšil vedení v mistrovství světa. Český pilot Martin Prokop na Fordu Fiesta dojel pátý a zaznamenal nejlepší umístění v sezoně.

22.6.2013 AKTUALIZOVÁNO 22.6.2013
SDÍLEJ:

Sebastien Ogier na Italské rallye.Foto: ČTK/imago sportfotodienst/imago sportfotodienst

Devětadvacetiletý Ogier vedl dvoudenní soutěž od první do poslední šestnácté erzety a v sedmém dílu šampionátu si připsal čtvrté letošní vítězství. "Měli jsme rallye celou dobu pod kontrolou. Šlapali jsme na to, když bylo potřeba, a byli jsme opatrnější, když byla zkouška náročná pro pneumatiky. Bylo to perfektní vítězství," liboval si Ogier.

Pro nejlepší výsledek v kariéře si dojel Belgičan Thierry Neuville s fiestou, jenž na druhém místě ztratil na Ogiera 1:16,8 minuty. Příliš ho nerozhodil ani bizarní incident z poslední erzety. "Potkali jsme krávu. Museli jsme zpomalit a otočit se. Ale nebyl to žádný stres. Znal jsem mezičasy (třetího) Latvaly, takže jsem věděl, že to bude OK," poznamenal Belgičan.

Třetí skončil vítězův týmový kolega Jari-Matti Latvala z Finska, jenž se oklepal z defektu v první etapě a dojel 31,2 sekundy za Neuvillem. Oba jezdci Volkswagenu vládnou průběžnému pořadí seriálu. Ogier má v čele před Latvalou velký náskok 64 bodů.

Čtvrtý na Sardinii skončil Španěl Dani Sordo, jenž zachraňoval čest Citroënu. Jeho týmová jednička Mikko Hirvonen musel totiž místo obhajoby loňského prvenství v dnešní druhé erzetě z průběžně druhého místa odstoupit.

Výpadky finského spolufavorita Hirvonena, Nora Andrease Mikkelsena i problémy jeho krajana Madse Östberga pomohly k nejlepšímu výsledku v sezoně Prokopovi. Český pilot, jenž byl letos čtyřikrát sedmý, ztratil na Ogiera na páté příčce osm a půl minuty. Celkově se posunul na osmou pozici.

Italská rallye, závod mistrovství světa v automobilových soutěžích:

1. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo R) 3:22:57,9, 2. Neuville, Gilsoul (Belg./Ford Fiesta RS) -1:16,8, 3. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo R) -1:48,0, 4. Sordo, Del Barrio (Šp./Citroën DS3) -3:19,2, 5. Prokop, Ernst (ČR/Ford Fiesta RS) -8:34,1, 6. Evans, Bernacchini (Brit., It./Ford Fiesta RS) -11:51,8.
Průběžné pořadí MS (po 7 z 13 soutěží): 1. Ogier 154 b., 2. Latvala 90, 3. Neuville 70, 4. Loeb (Fr./Citroën DS3) 68, 5. Hirvonen (Fin./Citroën DS3) 61, 6. Sordo (Šp./Citroën DS3) 59, …8. Prokop 37.
Pořadí týmů: 1. Volkswagen I 220 b., 2. Citroën Total I 184, 3. M-Sport Ford I a M-Sport Ford II oba 89, 5. Citroën Total II a Jipocar oba 33, 7. Volkswagen II 26, 8. Lotos 20.

Autor: ČTK

22.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
13

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Laver Cup nezklamal. Co dál? Prestižní show může tenisu pomoci

Potlesk dozněl, opona padla, premiéra Laver Cupu je definitivně minulostí. Tenisové hvězdy se z Prahy rozletěly do všech koutů světa, už teď se ale živě diskutuje o budoucnosti akce, která zpočátku vzbuzovala nemálo pochyb a během uplynulého víkendu nadchla jak vyprodanou O2 arenu, tak i miliardu diváků u televizí.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení